Forfatter Emne: Speedometer viser intet  (Læst 2925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Chaluppen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Dato: 28. Juni 2013 kl: 21:31:46 »
Hej!
Jeg er den glade ejer af en dejlig Caravelle fra 83  :cheer:
Jeg har dog et lille problem med speedometeret... Det slår ikke ud ved kørsel, men hvis jeg drejer på den lille dims på ydersiden af hjulet bevæger viseren sig. Jeg har sat en ny låsering på, men det hjalp ikke... Vil det hjælpe at lodde kablets ende fast til hjulet?

Jeg skal have bilet synet påny, for at få plader på, hvilket jeg heller ikke helt forstår. Tidligere ejer har synet den i april 2012,  men da det er over et år siden skal den synes på ny?! Hvorfor? Syn holder 2 år og når bilen bare har stået i en lade, så tænker jeg - what?!

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #1 Dato: 28. Juni 2013 kl: 22:40:22 »
Du kan svejse eller lodde kablet fast, problemet er velkendt på T3 2WD. Mht syn er det træls for Dig, men reglerne siger periodisk syn er hvert andet år, men bilen holder kun gyldigt syn 1 år uden plader. Se reglerne på Fstyr.dk eller her i linket : http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Registreringssyn/Registreringssyn-hvornaar.aspx
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #2 Dato: 28. Juni 2013 kl: 22:41:28 »
Det med spedometret ved jeg intet om, men med hensyn til syn: grunden til at syn på biler der holder stille er kun 1 år er fordi en bil der ikke bliver brugt tager skade, som min far pejler at sige: "biler kan ikke holde til at blive brugt, men de kan heller ikke holde til ikke at ikke blive brugt" bremserør kan nå at tære op ved længder stilstand, hvis bilen står udenfor kan der komme rust, og diverse andre ting, der gør at bilerne ikke længder er sikre at køre i, og dermed til fare for andre.
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Chaluppen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #3 Dato: 28. Juni 2013 kl: 23:20:23 »
Tusinde tak for svar :-) - er sikker på at min bus bliver synet og får plader på i næste uge.
Mht. syn. Ja, men en bil der er blevet voldbrugt i to år har sikkert ingen bremser ... fx ... Jeg synes stadig det er en gak gak der har lavet de regler hoonk...honk ...

Offline Chaluppen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #4 Dato: 29. Juni 2013 kl: 21:29:55 »
Hmmm... Suk... det hjalp så ikke en disse - mærkeligt...

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Speedometer viser intet
« Svar #5 Dato: 29. Juni 2013 kl: 21:50:54 »
Prøv at fjerne "koppen" ved venstre forhjul. Sæt en boremaskine på kablet og hvis instrumentet gir permanenet
 udslag ligger fejlen ved koppen. Du kan vælge at udskifte den eller preparere den på indersiden med en kørner
 så hullet igen blir firkantet.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Speedometer viser intet
« Svar #6 Dato: 30. Juni 2013 kl: 11:16:41 »
Jeg oplevede engang at det var koppen der var løs. Jeg gav den et slag med en hammer på siden, så den strammede bedre. Det hjalp. Hvis det er det firkantede hul i koppen der er blevet rund, har jeg set nogle give det hele en svejseklat. Så kan man altid fjerne det med en vinkelslivber næste gang man skal skille det ad.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Speedometer viser intet
« Svar #7 Dato: 30. Juni 2013 kl: 11:26:27 »
Du er nu også så voldsom, Otto B)

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Chaluppen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #8 Dato: 30. Juni 2013 kl: 11:39:11 »
Det virker nu! - Den skulle bare ud og motioneres lidt  ;)
Tak for hjælpen!

Offline Chaluppen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #9 Dato: 07. August 2013 kl: 19:14:47 »
"Karen Welle" blev synet og rejste på sin første tur!
Desværre nåede vi ikke så langt - første stop, hvor vi skulle hente nevøen. Arghhh, så ville hun ikke starte. Efter vi selv og en mindre landsby havde set på den, blev vi enige om at der skulle en ny starter til. Heldigvis kunne den lokale mekaniker fremtrylle en sådan næste dag, og vi kom afsted.
Sidste dag på turen ville den gamle dog ikke mere.
En ny tændspole og nye tændrør blev sat i - meeen den gik sgu alligevel død efter nogle hundrede meter.
Jeg læste om en der (efter at have skiftet alt) fandt ud af at det var en lille thermostat - dims han skulle skifte. Jeg kiggede lidt på vores og synes egentlig at den så rimelig ny ud. Hmmm....pillede lidt ved ledningerne - et af stikkene sad måske lidt løst? Jeg klemte det lidt og bussen har kørt fint siden!
Gram, Hvide Sande, Ringkøbing, Fur, Klitmøller, Ribe, Mandø.... Findes der noget bedre end en bus der kører?!
 :cheer:
[attachment=15250]h31909a9.JPG[/attachment]

Offline fætter

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 164
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #10 Dato: 08. August 2013 kl: 09:16:40 »
Vi har en Nødhjælp her på siden, måske en god ide at melde sig til, inden næste dk tur :) der kan du få hjælp i næsten kele Danmark
http://www.t3nettet.dk/forum/omsitet/91831-t3nettet-dk-nodhjaelps-liste#101346
Vh  Fætter
Den stolte ejer af 2 Golf 1 GTI + Ford Taunus Coupe + Ford capri + Talbot Samba Cabriolet
rallye + Datsun king cab 720 4x4
og sidst og ikke mindst T3 kassevogn 1,6 td  fra 1990 og en T3 Camper fra 1980
Nu også med en T3 bus fra 1991

Offline Chaluppen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
Speedometer viser intet
« Svar #11 Dato: 08. August 2013 kl: 11:07:04 »
Ja, for filan! Smart  ;)
Jeg er tilmeldt!