Forfatter Emne: Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914  (Læst 10288 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #15 Dato: 05. August 2013 kl: 18:30:49 »
Kære alle.

Jeg har idag henvendt som lovet til min "anden klub" i denne sag. Jeg har sendt kopi af min henvendelse til SørenT3 og Hinze.
Jeg er ikke medlem af FDM så jeg kan ikke gå den vej, men jeg vil da gerne opfordre til, at såfremt der er et medlem iblandt os, at vi også går den vej.
Det står rimeligt klart for mig, at netop os, med gamle biler der ofte kan erhverves for en "slik" er særligt udsatte, idet mange kan redegøre for at de har en snes tusind i hovedpuden, sværere er det jo hvis det drejer sig om beløb i 100 af de lange klassen.
Mange ældre mennesker, er ganske enkelt ikke klar over, at staten har i sin spareiver, har indført et system til støtte for tricktyverier.

Jeg håber at T3 klubbens bestyrelse vil tage denne sag op, som medlem af MHS. For det vil jeg som delegeret for anden klub i MHS.

mvh
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #16 Dato: 05. August 2013 kl: 18:38:09 »
Jeg bør nok for god ordens skyld præcisere, at min triste oplevelse ligger tilbage til min grønne ( vilde ) ungdom. Jeg havde investeret alle mine sparepenge + et lån i, at blive godt kørende. Man er vel en kammerat ? Selvfølgelig låner man da gerne bilen ud til en " ven " i nød, - jo, godmorgen min bare r..  pludelig kom der brev fra CRM, at bilen havde fået nyt ejerforhold. Der tror jeg nok det gik op for mig, at attesten lå i bilen.
Han kunne i sagens natur ikke dokumentere, at jeg havde modtaget betaling -
og jeg kunne ikke på nogen måde bevise, at han havde tilraget sig min bil på uærlig vis.
Jeg kunne anlægge et civilt søgsmål, men udfaldet var næsten givet på forhånd, og bilen videresolgt indenfor meget kort tid.  En rigtig øv historie.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #17 Dato: 05. August 2013 kl: 18:54:26 »
Citér
Det er disse "kontroltal" man kan omregistrere med..



Mange tak. Godt at vide :cheer:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #18 Dato: 05. August 2013 kl: 19:37:34 »
Og på nyere attester er det låsekode del 1 og 2 man skal være varsom med at "dele ud"...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #19 Dato: 05. August 2013 kl: 19:46:28 »
Desværre er bilen stadig ikke fundet. Vi har rykket politiet et par gange, men der kræves åbenbart betydelig tålmodighed her i sommervarmen. Jeg er stadig interesseret i alle tips.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #20 Dato: 09. December 2013 kl: 15:01:49 »
Bump..
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #21 Dato: 09. December 2013 kl: 15:42:15 »
Nu falder jeg over flere ting ...

der medfølger endda 2 eller 3 tyske telefonnumre i det her "Print screen" fra i dag. Jeg har puttet det danske mobilnummer annoncen og postboksnummer på google søgefunktionen ...

Måske skulle man sende "Moskau Inkasso" - eller er det en der handler med biler - FÅ FAT I HAM!!! er flere af de biler "forsvundet"?

Underligt nok dukker der også 2 tyske numre op (Flensborg eller Harrislee (Autotop 123 - Werkstr.  - Harrislee?!)
Det her er et faxnummer fra Flensborg ... FAX: +4946170719645


[attachment=16210]h7b2fe13.JPG[/attachment]

[attachment=16211]hf80d89f.JPG[/attachment]

[attachment=16212]hf2a36fb.JPG[/attachment]

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #22 Dato: 09. December 2013 kl: 16:21:05 »
Tusind tak til alle opmærksomme - både for henvendelser her og på tlf. Jeg har kontaktet manden. Han er for så vidt uskyldig, men er blevet røvrendt af sælger (tyven). Politiet mener ikke, at man har en sag, når reg.attesten lå i bilen. Jeg ved ikke lige, hvordan man kommer videre herfra - jeg har fortalt manden på bilgalleri/Gul og gratis, at han må henvende sig til sælger og gøre krav gældende på erstatning og aflevere bilen til os. Jeg er meget lydhør overfor andre løsninger.

Bedste hilsner

Jarl
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.766
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #23 Dato: 09. December 2013 kl: 17:38:19 »
Hej Jarl , sikke en historie , der er kun den løsning , har engang i mine unge dage købt en stjålen pick-up for 10000,- kr manden havde ikke lige reg.att. men ville sende den , jeg blev først mistroisk efter han havde fået pengene , ringede til politiet , som sagde den var en udlejningsbil der ikke var leveret tilbage , han havde kørt med den i 2 mdr. , så jeg skulle bare komme med bilen omgående , og manden blev dømt til at betale mig tilbage , men han havde selvfølgelig ikke nogen penge , så blev man så klog , så du skal bare have din bil igen , så må guloggratis manden vride halsen over på tyven for pengene er nok væk .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #24 Dato: 09. December 2013 kl: 20:00:07 »
Så stilles man jo i et dilemma :

Der er, tror jeg, ikke et land udenfor vort land, hvor der ikke kræves at man har reg.-attesten med !

Så må man jo gardere sig ved at fjerne kontrolkoden.

Men hvad gør vi for at hjælpe Jarl ?

Køre op og bede om en prøvetur, se om reg.-attesten er i bilen, og kommer så ikke tilbage, men fiser hen til nærmeste bilsyn eller Skat og omreg. i eget navn ?

Det er vel ikke mere ulovligt end det der til nu er sket !

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #25 Dato: 09. December 2013 kl: 20:21:44 »
Citat fra: "kh" post=105729
Så stilles man jo i et dilemma :

Der er, tror jeg, ikke et land udenfor vort land, hvor der ikke kræves at man har reg.-attesten med !

Så må man jo gardere sig ved at fjerne kontrolkoden.

Men hvad gør vi for at hjælpe Jarl ?

Køre op og bede om en prøvetur, se om reg.-attesten er i bilen, og kommer så ikke tilbage, men fiser hen til nærmeste bilsyn eller Skat og omreg. i eget navn ?

Det er vel ikke mere ulovligt end det der til nu er sket !

Mvh. KH.


Kæmpe dilemma - men selvtægt er sjældent en go løsning :-(
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #26 Dato: 09. December 2013 kl: 20:30:06 »
Bilen er jo stålet i sin tid.
Hvis nøglerne har siddet i, er der ikke noget at gøre. Tough luck.

Politiet skal handle i en sådan sag. Især, hvis bilen er meldt stjålet, uanset om registreringsattesten var i bilen eller ej. Det kunne jo være en kopi, som i gamle dag ikke kunne bruge til noget, men som idag fint kan bruges til omreg.

FDM kører en historie i præcis dette tema, men folk i samme situation. Udfaldet dér var, at oprindelige ejer fik sin bil tilbage, og køber måtte sande et tab... Tyv på fri fod, desværre.



bh.
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline elnef

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 204
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #27 Dato: 09. December 2013 kl: 20:55:35 »
Reg attest eller ej i bilen så har han købt en stjålet ting og der har jeg sgu svært ved at se at det skulle være lovligt pga reg attest i bil
En hvilken som helst anden ting der er købt stjålet må man da bare aflevere til den retmæssige ejer når det kommer frem i dagens lys at der var tale om stjålet genstand
Ja jeg havde hentet bilen og så kunne han selv stille krav mod tyven og specielt nu når bilen var meldt stjålet politet må sku lige stramme lidt op

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #28 Dato: 09. December 2013 kl: 21:04:41 »
@ Søren, Nej, men fristende, hvis den rigtige tyv ikke kan straffes, hvem kan så ?

Ikke et skråplan at begive sig ind på, enig, men med alle de numre, vi er vidne til af alle de indvandrere der bor i nærheden af os kan man godt spørge sig selv om vi behøver at være så pæne !
Hvis det er sådan en torsk der har været på spil fortjente han ikke bedre end få tilbage af samme skuffe !
Men det er sikkert ikke ham der straffes, men sælgeren, hvis han da har handlet i god tro.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Efterlysning: Bordeaux-rød Sika UJ 96 914
« Svar #29 Dato: 09. December 2013 kl: 21:04:53 »
Erfarings mæssigt  - Hent  bilen- og tag den derfra. det er nemmere at få tilgivelse en tilladelse.  RABUNDUS,
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864