Forfatter Emne: Mister trækevne efter 2-3 minutter på landevejen??  (Læst 1283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline sika3

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
    • Vis profil
Mister trækevne efter 2-3 minutter på landevejen??
« Dato: 26. August 2013 kl: 22:46:18 »
Kære T3 venner, håber på at få lidt gode råd:)
Min T3  1.9 Benzin'r DG motor mister kraft, når den har kørt 2-3 minutter. Tændingssystemet er nyt, så jeg vælger at starte ved luft/brændstof delen. Den havde ligende fejl i efteråret, det blev løst ved at skifte brændstofpumpen og stangen til pumpen, da den var slidt lidt kort.
Der er hul igennem fuelfilteret, så'e jeg tænker at fejlen opstår, når den bliver varm eller fordi at svømmerhuset bliver tømt hurtigere end det bliver fyldt. Det virker, ligesom sidst, som om den ikke får brændstof nok???

Offline tomtom

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 544
    • Vis profil
Mister trækevne efter 2-3 minutter på landevejen??
« Svar #1 Dato: 27. August 2013 kl: 10:06:43 »
Kan det være brandstoffiltret eller luft filter der trænger til at skiftes.
Mvh. Tom Nielsen

White Star 90  med golf II motor 1.6 TD

Offline finnthor

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
  • By: Vejle
Mister trækevne efter 2-3 minutter på landevejen??
« Svar #2 Dato: 27. August 2013 kl: 10:30:15 »
Jeg var udsat for noget af det samme for mange år siden på min første T3.Der mistede jeg også trækkraft kort efter opstart. Den havde et lille benzin filter på brændstofslangen lige efter tanken. Det blev ved med at stoppe til selvom jeg havde tanken nede og skylde den igennem. Fandt til sidst ud af at spændebåndet ved tankstudsen inde i forskærmen var tæret over og når man kørte i regnvejr kom der vand og snavs i tanken.

Mvh Finn T

Offline sika3

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 31
    • Vis profil
Mister trækevne efter 2-3 minutter på landevejen??
« Svar #3 Dato: 29. August 2013 kl: 22:28:28 »
Tak for det gode råd, manchetter ved tankstuds er checket og fundet ok. Brændstofslange er skiftet fra tank til pumpe incl. Filter uden at fjerne fejlen. Så er det måske nu at jeg debuterer med at skille den berømte Pierburg karburator i stumper og stykker....:)