Det er ikke anbefalelsesværdigt, at justere på dem! Hvad er problemet ?
Ofte er det chokeren der hænger hvis den pludselig går urent, bruger voldsomt meget benzin eller evt. forsluger sig.
En hængende nåleventil er heller ikke ualmindeligt i en karburator med en del år på bagen og som har åbnet / lukket for benzin og urenheder i mange år. Ofte vil bilen have svært ved at gå tomgang. Udblæsningen er gråsort og den drukner sig selv. Det kan kortvarigt afhjælpes ved et par dask med skaftet af en mellemstor skruetrækker der, hvor benzinen kommer ind i karburatoren. Hvis den "retter sig" bør nåleventilen udkiftes asap. Når man så har lettet øverste del af den berømte / berygtede karburator, kan man med fordel tage dyserne ud og blæse dem igennem med trykluft. Een ad gangen! Så får man ikke byttet rundt på dem. Lige inden de monteres igen tager man et "strå" fra en stålbørste og stikker igennem. Nogle vil vægre sig ved dette, men det fjerner evt. vanddråber og andet, som luften ikke fik med ud.
Når så den endelig går rent, som en boxer skal, stikker du den en sjat karburatorsprit HVER gang du tanker.