Forfatter Emne: Trucken Herman(Günther`s Tristar)  (Læst 37631 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #30 Dato: 30. November 2013 kl: 00:09:38 »
Det ville være dejligt  hvis du skriver et konto nummer overføre jeg lige pengene

Mange tak på forhånd

Rabundus
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #31 Dato: 30. November 2013 kl: 00:23:25 »
Er det Ronal kapsler? Hvor køber du dem?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #32 Dato: 30. November 2013 kl: 05:21:44 »
Ved ikke om det er decideret Ronal kapsler, men passer i 68 mm hul med vw-logo. Købes i Tyskalnd.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #33 Dato: 30. November 2013 kl: 07:45:03 »
Ja det forstod jeg... :cheer: , men hvor i Tyskland. Link...please.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #34 Dato: 30. November 2013 kl: 11:16:37 »
Dækkene er  str 225/R75/15 og passer kun lige på foran , ja måtte lige flytte på beslag til stænkklapper for at få plads. Pladsen i carporten er også blevet lidt trang. Lige under 1 cm frihøjde ved hardtopppen, det kalder jeg paskram, dog skal jeg huske at køre rolig ind , ikke noget med frisk kørsel og  så opbremsning . :woohoo:
Dækkene har en lidt syngene lyd, hvilket ikke er generende og styringen går nu en del nemmere/lettere ( Har jo ikke servostyring)
Og så ser hele sætup`et noget bedre ,mere cool ud. Yeah
Mangler stadigvæk  nogle gode stænkklapper !!

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #35 Dato: 30. November 2013 kl: 11:20:22 »
Har  bestilt centerkapsler hos Per ,tak.. Håber de kommer meget  hurtigt :whistle:

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #36 Dato: 30. November 2013 kl: 11:21:39 »
Hvad ET har disse Ronal fælge?
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #37 Dato: 30. November 2013 kl: 11:25:49 »
Et 24,5

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #38 Dato: 30. November 2013 kl: 11:29:33 »
Frihøjde lige til øllet :whistle:

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #39 Dato: 07. December 2013 kl: 17:24:36 »
Så er der centerkapsler + nøglering  :) til drengene !

Mvh Per  21583808

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #40 Dato: 18. December 2013 kl: 20:35:58 »
Har regnet lidt på benzin økonomien på  Herman. Er ikke imponeret , med daglig kørsel , ingen turer under 10 km , fordelt med 70% landevej og 30%  bykørsel (moderat kørsel, ingen tung speeder fod)., så er 2,1ltr 112 wbx`ern mere tørstig end jeg havde regnet med. Hvor ligger i km pr ltr ?
Tror sku at blæseren er stået af . Den har larmet/fløjtet lidt her på det sidste og nu virker den ikke  mere på nogen af trinene 1/2/3 , dog bliver kabinen stadigvæk hurtig varm ( har aldrig haft en bil der er så effektiv i opvarmning).
Speeder kabel er også slidt , den vibrerer en del og nogle gange bliver den nede på 0 km for så lige pludseligt  at springe op :(
Har også konstateret en lyd foran ved venstre forhjul (tror jeg).  Konstant mekanisk lyd( tik tik) ,falder og stiger med  omdrejning/fart og når jeg drejer bliver det nærmest til flap flap ??

Mv

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #41 Dato: 18. December 2013 kl: 21:39:00 »
Benzinøkonomi ?

Når jeg kikker på "Herman" og min "Snehvide" er der jo ikke den store forskel, på de ting der giver vindmodstand. Dog har jeg et par bøjler på Vintec toppen, som bør trække i negativ retning.
Snehvides 112 hk motor har nu kørt 89.000 km, og jeg har eksperimenteret meget med køremetodik, efter snart sagt alle kunstens regler.
Resultatet er skuffende eller ligefremt, men i al fald ikke blandet. Kører jeg "lokal trafik" dvs på mine lokale landeveje med topfart ca 80 km/t er snittet omkring 10,5 km pr liter, kører jeg 20% landevej 80% motorvej (motorvej er 30% 130 km/t 70% 110 km/t) taler vi 10,1-10,2 km pr liter.

Jeg har med andre ord, ikke været i stand til at finde en motorvejshastighed (og det at køre konstant mellem 90-100 km/t har ikke gjort nogen forskel), der har ændret billedet. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med ca 10 km pr liter for historisk set i forhold til arbejdslønnen, har benzin vel aldrig været billigere end nu. :)

Det skal så siges i denne forbindelse, at jeg altid kører Shell V-power 99 oktan, der koster ca en krone mere pr liter, men det er noget "religiøst" for mit vedkommende (og sikkert i virkeligheden ikke super relevant), men jeg vil gerne undgå svovl i mine benzinmotorer. Som en sidebemærkning kan jeg nævne, at jeg får tændingsbanken (glødetænding) på "USA humørbilens V8" efter to tankfulde normal 95 oktan, men den forsvinder igen efter Shell V-power påfyldning omgående, ethanolen kan jeg desværre pr lovkrav ikke undgå.

Den originale etiket over tank dækslet på Snehvide siger: Mindst 99 oktan.

God jul og venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #42 Dato: 19. December 2013 kl: 08:53:20 »
Arnold, som har en WBX MV maskine i, går 7- 7,5 km/l i rejseklar tilstand og ved forsigtig kørsel.

Det er godt nok en syncro med brede hjul, men dine 10 km/l +, i en benziner, må vel siges at være acceptabelt.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #43 Dato: 19. December 2013 kl: 09:31:10 »
Lyder som om dit speedomterkabel takker over ude i fedtkoppen i venstre forhjul..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline gasa139

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 225
    • Vis profil
  • T3 model: doka tristar 1989 2,1 ltr. dj/ Nu Subaru EJ22
  • By: 6092 Sdr. Stenderup
Trucken Herman(Günther`s Tristar)
« Svar #44 Dato: 19. December 2013 kl: 15:30:43 »
Økonomi : Med all terrain dæk og hardtop og det beskrevne kørselsmønster ligger  jeg  under 7,5 km ltr. ( sidst var det 7,35 km/ltr) Min  forventning lå på 8-9  og 10,5 ligesom Bents snehvide ville være kanon :woohoo: