Forfatter Emne: 1z TDI + un1  (Læst 3755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BOBLE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
  • T3 model: 80 joke
  • By: 7200 Grindsted
1z TDI + un1
« Dato: 19. Marts 2015 kl: 23:25:13 »
[attachment=19455]20150412_145335.jpg[/attachment]

[attachment=19213]20150121_144143.jpg[/attachment]
Benzin til Diesel spørgsmål.
Jeg er ved at være klar til at lægge motor og gearkasse  i min 35år gamle Hitop camper
Hvordan er det lige med tanken, det er noget med at der er en gammel og en ny model tank .
kan man bruge den ny model på min 80er
jeg skal nok have en ny, da den er meget tyk og rusten især i hjørnerne
Den der sidder på nu er der 2 udtag på ,den i højre side suger den af nu  
Kan jeg så bruge den studs(er blændet af med en gummi prop) der sidder  i venstre side til retur fra TDI motoren,??

mvh Jørgen

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
1z TDI + un1(Tank spørsmål)
« Svar #1 Dato: 20. Marts 2015 kl: 08:05:00 »
Du kan sagtens bruge den nye tank, dog skal du også bruge påfyldningsrøret fra den nye model. Normalt på diesel
suger den fra studsen i højre side og venstre studs er til returslangen.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
1z TDI + un1(Tank spørsmål)
« Svar #2 Dato: 20. Marts 2015 kl: 11:32:59 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=118773
Du kan sagtens bruge den nye tank, dog skal du også bruge påfyldningsrøret fra den nye model. Normalt på diesel
suger den fra studsen i højre side og venstre studs er til returslangen.

Mvh Jønne Ukendt


Eller du kan bruge denne for at anvende ny tank og gammel studs..

http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_94&products_id=372
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline BOBLE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
  • T3 model: 80 joke
  • By: 7200 Grindsted
1z TDI + un1(Tank spørsmål)
« Svar #3 Dato: 20. Marts 2015 kl: 11:43:29 »
Tak jønne / Erik
Det var også det jeg synes var mest logisk
At skifte tank studs er nok heller ikke så svær,
Men at skifte tank. Er det nødvendig med alle de slanger t-stykker og beholder på oversiden/inderskærmen
skulle tanken ikke blive fyldt hvis der bare var den 10mm. slange der kunne tømme den for luft i toppen af tanken

Hilsen Jørgen

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
1z TDI + un1(Tank spørsmål)
« Svar #4 Dato: 20. Marts 2015 kl: 12:55:47 »
Hej Jørgen , bilen er jo bygget til at køre under alle forhold også Sahara ørken , hvis du tanker den helt fuld og den står i 40 grader så udvider brændstoffet sig , derfor de to beholdere i skærmene , men du kan sagtens køre uden hvis du efter optankning køre lidt så den ikke er helt fuld op i røret , jeg ved der er flere der gør det , det er også nemmere at holde den med rust i skærmene uden de to ekspantionsbeholdere ,der samler sig meget skidt ovenover .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline BOBLE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
  • T3 model: 80 joke
  • By: 7200 Grindsted
1z TDI + un1
« Svar #5 Dato: 05. Maj 2015 kl: 10:51:46 »
[attachment=19681]20150412_145335_2015-05-05.jpg[/attachment]
Så er motor / gearkasse i campereren  
Men hvordan kontrollerer man VE pumpen
er det via ECU datakabel eller måleur som på 1,6d/1.6td
hvis det er som på 1.6 så passer mit værktøj ikke og hvor meget skal den så løfte

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
1z TDI + un1
« Svar #6 Dato: 05. Maj 2015 kl: 11:02:46 »
pumpen stilles efter 2værdier aflæst med tester, derefter slår man op i en tabel og ser om værdierne ligger rigtigt på kurven.

jeg har tabel og originalt test udstyr til det, hvis du har tester udtag fra din styreboks til enten 16ben obd eller 2+2
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BOBLE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 46
    • Vis profil
  • T3 model: 80 joke
  • By: 7200 Grindsted
1z TDI + un1
« Svar #7 Dato: 05. Maj 2015 kl: 11:30:59 »
Hej Verner.Tak for info
Jeg har ikke en stik i øjeblikket men det burte ikke være så svær .Jeg har en løs data ledning(k-line)  fra ECUern ben T68/61 grå/hvid og stel  som burte kunne bruges
Men jeg har ikke l-line som sender signal op til speedometer og sender blink fejl koderne
Kan jeg evt ringe på et tidspunkt er lidt letter

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
1z TDI + un1
« Svar #8 Dato: 05. Maj 2015 kl: 12:41:54 »
Først en mekanisk grundindstilling på 0,70mm (+/- 0,02) med måleur og derefter en dynamisk kontrol med tester i gruppe 04 grundindstilling.
[attachment=19682]1Z.pdf[/attachment]

[attachment=19683]1Z2.pdf[/attachment]
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L