Forfatter Emne: Motorrens Bell Add  (Læst 3051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Katzencamper

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
  • T3 model: T3 1,6
  • By: 2650
Motorrens Bell Add
« Dato: 21. April 2018 kl: 04:12:36 »
Jeg har søgt efter rensemidler, da motoren på vores camper 1,6 diesel måske godt kunne være mere "kvik" i optrækket.

Forud for olieskift og oliefilterskift lod vi bilen gå i tomgang med noget Servicerens 3 i ca 15 minutter.
Bagefter tilsatte vi ½ liter Bell Add Systemcleaner One Shot i dieseltanken, hvor der var ca 15 liter diesel tilbage, og kørte en rask tur på ca 60 km.

Det føles som om, at bilen har fået lidt mere optræk, og den begyndte først at tøve ved +120 km/t. Normalt kører jeg dog sjældent over 110 km/t på motorvej i den bil, men det plejer at tage den mere tid at accelerere fra 100 til 110 km/t.

Nu kan man jo have en tendens til at overvurdere effekt, særligt når man gerne vil se en, som man har betalt for. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre andres erfaringer udi motorrensning.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.002
    • Vis profil
Sv: Motorrens Bell Add
« Svar #1 Dato: 24. April 2018 kl: 21:30:20 »
Hej.
Som du skriver, er det svært at vurdere div mirakel midler.   De fleste af  os, har efterhånden prøvet så meget forskelligt, og tja en dårlig motor bliver ved med at være dårlig .

ikke desto mindre bruger jeg da med jævne mellemrum( ca 1 gang om året)   rense additiver i både benzin og dieselmotorene.

Mvh Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline rka

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 48
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro - MV
  • By: Brande, 7330
Sv: Motorrens Bell Add
« Svar #2 Dato: 28. April 2018 kl: 07:52:46 »
Bell Add er som du selv skriver fortrinvis et renseprodukt og fint nok at bruge engang imellem.
Jeg har autoværksted og der tilsætter vi også rensende additiver ved hvert serviceeftersyn på kundernes biler.
Noget der er ligeså vigtig er en smørrende additiv pga. den ringe kvalitet dieselolie der kan købes idag.
Jeg bruger selv Dancooil additiv i mine biler ved hver tankning og der er en mærkbar forbedring både lydmæssigt og motorene kører op til et par km længere på literen.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Sv: Motorrens Bell Add
« Svar #3 Dato: 29. April 2018 kl: 20:37:56 »
Dancooil er et rigtigt godt produkt.
Har brugt det i mange år som tilsætning i brændstof og motorolie.
Da vi havde Gogge og Multivanen med JX/JR motorerne mærkedes en forbedret brændstoføkonomi og en smule mere trækkraft, men især var der ikke problemer med varme om sommeren selvom vi kørte med 87 graders termostat hele året.

Mvh. Kurt
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032