Forfatter Emne: Et pat spørgsmål om T3  (Læst 4530 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik W

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
  • T3 model: pt ingen
  • By: 5771
Et pat spørgsmål om T3
« Dato: 12. Februar 2017 kl: 21:48:49 »
Hej
Er ny herinde. Men går og kigger lidt efter nået T3. Men kan se der er lidt langt imellem det jeg søger. Så nu har jeg lige et par spørgsmål.

En T3 syncro kan den sagten sænkes uden problemer. De er jo lidt høje og det er ikke lige mig. Jeg er mere til en lav T3 med stor fælge ;)

Er der nogle af jer der har prøvet og lave en T3 diesel om til en benzin. Er det muligt og hvad koster det evt.

Håber nogle vil svare.

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #1 Dato: 13. Februar 2017 kl: 17:29:17 »
hejsa og velkommen til.

du burde kunne montere et sænkningssæt til en 2WD og sætte på. Det er ikke så tit at det går den vej med syncro, men prøv..

hvis du vil ombygge fra diesel til benzin på din syncro, så er der stor forskel på, om du vil ombygge til en original T3 benzinmotor, eller om du vil bygge en mere moderne motor i, fx fra golf/passat, eller noget helt andet, fx. volvo eller subaru??? skriv hvad du tænker.. Det letteste er efter min opfattelse helt klart at bygge en 1,8 eller 2,0 række 4 benzinmotor i, men hvis du tænker andet, så er der helt sikkert nogle her, som kan guide dig, herunder økonomi mv... vh Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #2 Dato: 13. Februar 2017 kl: 18:57:57 »
ja, velkommen til.

Hvis du vil have en syncro "i kælderen" går fidusen vel egentlig væk ved netop en terrængående syncro.

bygger du fra diesel til benz, har du jo alle delene til ombygningen. f.eks motorophæng/bøjler, bundkar, sugesnabel til oliepumpe og kølerslanger.
Jeg har en 90hk golf med singlepoint i min 2wd. Det kan vist ikke blive mere simpelt og det køre fint, MEN sikkert ikke momentstærk nok til en terrængående syncro.

Offline Henrik W

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
  • T3 model: pt ingen
  • By: 5771
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #3 Dato: 14. Februar 2017 kl: 10:14:56 »
Tak for svarene. Jeg har nok udtrykt mig forkert. Jeg er ikke interesseret i en syncro. Men synes hver gang jeg finder en jeg kan bruge så en det en syncro.
Jeg leder efter nået sika .doka eller en tranporter.Jeg er ikke ude efter en camper. Men de dokaer jeg har set, er tit en syncro. Og så var det bare jeg tænkte om de så, var opbygget sådan at de ikke kunne sænkes. Det kan jo være der sad nået reduktionsgear eller andet der gør de skulle have den højde de har. Men det gør der så ikke kan jeg forstå. Men de er vel så lavere gearet ind uden 4 hjulstræk.

Det vil sige man kan godt bytte en diesel ud med en benzin. Men kan man betale afgift af det så.
« Senest Redigeret: 14. Februar 2017 kl: 10:16:30 af Henrik W »

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #4 Dato: 14. Februar 2017 kl: 18:48:23 »
Du skal bare have lidt tålmodighed.. der er flere 2wd dokaer der ude, og de kommer med mellemrum til salg. du skriver ikke om du selv kan skrue, eller du skal have lavet ombygning "ude i byen" Du kan jo vente til der kommer en, som har benzin motor. Problemet med diesel modellerne er, at de har så få hk, hvilket betyder, at der skal svares afgift af alt over 20 % effektforøgelse, hvilket hurtigt opnås. :( -vel at mærke helt ny afgift som om bilen lige var importeret fra udlandet.

Du kan også søge i udlandet og så selv syne og indregistrere. Er du heldig at finde en benzin model i sverige, er det som regel med en af de store motorer (95 - 112 hk), og så er der noget at bygge videre på.

du skriver heller ikke hvad dit budget er, og om du søger hvide eller gule nummerplader???

til din info, har jeg for 2 år siden importeret en doka fra sverige, synet den og betalt afgift til gule plader, samt ombygget den med skørter og sænkningssæt. Står mig i over 60.000,- + mange timers arbejde. Spørg endelig, hvis svaret ikke er uddybende nok.. vh Erik
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Henrik W

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 4
    • Vis profil
  • T3 model: pt ingen
  • By: 5771
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #5 Dato: 15. Februar 2017 kl: 12:35:25 »
Tak for svar Erik
Din doka lyder lige som sådan nået jeg leder efter. Jeg kan godt skrue selv. Jeg har arbejdet i luftkølet i 30år. Har næsten brugt alt min fritid på luftkølet og vwnettet.  ;). Og har i den forbindelse være til 1 maj træf i Hannover end 12-15 gange nu . Og der er jo også en del T3er dernede og der må jeg sige de tysker laver nogle rimelig vilde T3er. Og det er så i den forbindelse jeg er gået og blev varm på sådan en.
Det var planen den skulle på gule plader, men er der en på hvide så sker der heller ikke nået ved det.
Nu er en T3er rimelig dyr i Tyskland. Men er der er ikke nogle der har prøvet at købe en hjem fra Tyskland, men en større motor i. De har det jo med at ligge en Audi v6 eller v8 i. Hvis de har kørt rundt i Tyskland med disse motor, og er blevet tuv godkendt så det ikke ensbetydende med vi kan få den synet her hjemme, eller hvad

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #6 Dato: 15. Februar 2017 kl: 19:39:11 »
Du skal ikke regne med, at du pr. automatik kan få en TÜV godkendt bil indregistreret i DK. Der skal mere til.. men du kan da nå et stykke selv inden for dk regler...

du får lige en smagsprøve (min) Fra sommerens Bussfest i Rosklide..

[attachment id=1 msg=128710]
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Et pat spørgsmål om T3
« Svar #7 Dato: 16. Februar 2017 kl: 06:41:51 »
[attachment id=1 msg=128714]