Forfatter Emne: Syncronauternes camperbus  (Læst 11961 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #30 Dato: 16. September 2013 kl: 07:27:39 »
Citat fra: "hanslars" post=103264
Citat fra: "t3søren" post=103248
Den bliver virkelig fin - er der nyheder om jeres rute ?


Nej ikke endnu. Altså vi holder stadig fast i vores plan A, som er at sende hende til Australien, selv backpacke i Sydøstasien imens. Efter Australien skal hun sendes til Sydamerika, mens vi backpacker igennem stillehavet, over Los Angeles og videre til Sydamerika.

Men nu ser vi. Vi vil have solgt huset, og det har været til salg i 6 måneder (nok lidt for dyrt) - så nu prøver vi ny mægler og ny pris  :silly:

Så kan vi jo bruge tiden til småprojekter på bilen imes  ;)


Super glæder mig til at hører mer'........
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncronauternes camperbus
« Svar #31 Dato: 16. September 2013 kl: 07:49:24 »
Dejligt at se at det skrider fremad med jeres projekt.

Jeg forstår godt at I har brug for ekstra bagageplads, men jeg synes at tagboksen sidder lovligt tæt på solcellerne. Der skal ikke en ret skæv solvinkel til, at der kommer skygge på dem.

Nogle solceller er meget følsomme over for delvis skygge og deres effekt kan blive reduceret meget i de tilfælde. Jer er ikke helt klar over hvor følsomme "vores" solceller er, men det kan Matronics måske komme nærmere.

Det kan somme tider være svært at få parkeret bilen optimalt, både i forhold til vind, udsigt, læ og terrænskråning. Hvis I yderligere, ud over vinklen på Jeres tag, også skal til at forholde Jer til tagboksens skygge, begynder det at blive meget svært :cheer:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #32 Dato: 16. September 2013 kl: 09:12:23 »
Citat fra: "porteren" post=103270
Jeg forstår godt at I har brug for ekstra bagageplads, men jeg synes at tagboksen sidder lovligt tæt på solcellerne. Der skal ikke en ret skæv solvinkel til, at der kommer skygge på dem.

Nogle solceller er meget følsomme over for delvis skygge og deres effekt kan blive reduceret meget i de tilfælde. Jer er ikke helt klar over hvor følsomme "vores" solceller er, men det kan Matronics måske komme nærmere.

Det kan somme tider være svært at få parkeret bilen optimalt, både i forhold til vind, udsigt, læ og terrænskråning. Hvis I yderligere, ud over vinklen på Jeres tag, også skal til at forholde Jer til tagboksens skygge, begynder det at blive meget svært :cheer:


Tak for dine input! :) Vi har også tænkt over om det måske var for tæt på solpanelerne (jeg nåede også at ærgre mig over at panelerne ikke lige var rykket 5 cm yderligere til venstre)  :huh:
Vi er dog, som du også skriver, nået frem til, at hvis vi skal tilbringe et år i bilen, så får vi brug for al den plads vi kan skrabe sammen. Tankerne har også været omkring en boks på trækkrogen (á la Thule Easybase), men vi tror det vil være for besværligt, både fordi det gør adgangen til at slå bagklappen op sværere, men også fordi bilens off-road egenskaber vil blive forstyrret af en lavt hængende hylde med boks.  :whistle:

Men du har ret, det bliver et kompromis vi bliver nød til at indgå, så må vi se om ikke det løser sig det hele  ;)
Og så er det sådan, at når vi blot kører rundt herhjemme, og ikke har brug for den ekstra plads, kan vi bare skrue boksen af, så har vi kun 4 skruer som rager op af taget - de skygger nok ikke så meget  :silly:
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncronauternes camperbus
« Svar #33 Dato: 16. September 2013 kl: 09:28:33 »
Vi har to Feathercraft foldekajakker, som kunne være fine at have med, når vi cruiser i Europa,  men de fylder, så jeg har også overvejet en Thule Easybase.

Men jeg er kommet frem til, at den simpelthen er for upraktisk, og frem for alt for grim.

Jeg har den holdning, at man skal kunne lide æstetikken i sit "fartøj" og synes at den ser fed ud. Det øger i hvert fald min glæde ved rejsen :unsure:

Jeg har overvejet en hjemmelavet version af den, som er vist på nedenstående link, men det kræver, at jeg kan komme til mit bord og stole, som ligger over motoren, indefra, da det er for tungt og besværligt at vippe nedenstående rack ned, bare for at holde pause..

http://www.syncro-werkstatt.de/Ersatzradhalter%20-%20T3%20-%20syncro.htm
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #34 Dato: 16. September 2013 kl: 13:05:09 »
Vi har en kasse i rustfri stål til Mary, som står direkte på hendes cykelstativ, som stort set bærer alt vægten på krogen og kun er fikseret på pagklappen. Men det tager nogle minutter og 2-3 personer at få lavet adgang til bilen bagfra.
http://www.dennisbager.dk/2009/juli/06.htm
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #35 Dato: 16. September 2013 kl: 13:40:35 »
Takker for svaret hanslars, hvis vores køleskab en dag kapitulerer kan der spares en del strøm ved at købe det viste skab.
Det vi har bruger 85 w. men det skab er heller ikke ganske nyt.

Jeg så engang et link til en hjemmeside fra et firma et sted i USA, som lavede svingbare ophæng, som bestod af et langt stykke fladjern, som er formet til at passe i siderne i åbningen til bagklappen.
I passende højde var svejst to tappe, på bagagerammen to tilsvarende øjer, passende til tappene og således kan bagageramme, hjulophæng eller hvad man nu vil hænge på, lige svinges tilsiden og så er bagklappen fri.
Det er en "netbruger" som engang lagde linket ind, og jeg mener Blackchart kender siden..
Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #36 Dato: 16. September 2013 kl: 19:38:27 »
http://insyncro.files.wordpress.com/2011/04/syncrozillawithburleytirerack.jpg
[attachment=15608]heec9c20.jpg[/attachment]

[attachment=15607]h606d94c.jpg[/attachment]


Prøv at se på disse billeder.
Jeg fandt dem, og jeg synes et ser smart ud, og kan laves spejlvendt så det kan bruges i højre side.
Den øverste linie er et link.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #37 Dato: 16. September 2013 kl: 20:19:03 »
Det med en kasse bagpå lyder som en god ide. Meeen....vi har jo allerede en reservehjulsholder:

[attachment=15609]h7c7ba37.jpg[/attachment]

Og jeg tror ikke det der med at have en cykelholder på bagklappen holder så. Den skal vel være centreret på bagklappen?

Drive Nacho Drive har fået specialbygget en kasse på svingarm, jeg synes det ser smart, men også lidt tidskrævende (læs dyrt) ud.

[attachment=15610]he6961ef.jpg[/attachment]

Mere her: http://www.drivenachodrive.com/about-nacho/custom-bumpers-for-the-vanagon/

Dennis, har I ikke savnet at kunne lukke bagklappen op, når det var varmt? Jeg synes at vi har brugt det en del, til at skabe gennemtræk.
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #38 Dato: 16. September 2013 kl: 20:22:31 »
Citat fra: "porteren" post=103275
Vi har to Feathercraft foldekajakker, som kunne være fine at have med, når vi cruiser i Europa


De ser ellers smarte ud de der kajakker, er det noget der holder, og er de ikke frygteligt dyre i anskaffelse? :)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #39 Dato: 16. September 2013 kl: 20:27:21 »
Kan så ellers oplyse at jeg fik beskidte fingre idag (skiftede olie+filter)  :P
Første gang jeg har prøvet det...det gik ;)

Igår blev spjældene bagved køleskabet, insektsikret...
Jeg limede finmasket myggenet på. Så er det nok ikke der de kommer ind  :lol:

[attachment=15611]h9f83aa5.jpg[/attachment]

[attachment=15612]h9fdf620.jpg[/attachment]
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #40 Dato: 16. September 2013 kl: 21:09:21 »
Det på Nacho ser godt nok meget solidt ud, den jeg fandt er mere enkelt og nok hurtig for en fagmand at fremstille.
Det der personligt tiltaler mig er, at de begge kan svinges tilside, og så er der adgang bagind.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncronauternes camperbus
« Svar #41 Dato: 16. September 2013 kl: 21:29:27 »
Citér
De ser ellers smarte ud de der kajakker, er det noget der holder, og er de ikke frygteligt dyre i anskaffelse? :)   


Tjae, alt er relativt. Jeg har haft tre forskelige modeller af Feathercraft kajakkerne. Dem vi har nu, er dem der hedder Wisper. De koster, med ekstra forluge ca. 28.000 kr. stykket, og det er noget mere end en god glasfiber havkajak, der koster omk. 22.000 kr.

Til gengæld får man en båd, der kan ligge i en taske, og som fungerer fuldt på højde med en top noch glasfiber havkajak.
Desuden er de bygget til at holde i 30 år.

Hvad angår holdbarhed og sødygtighed kan jeg nævne at to foldekajakker fra firmaet Klepper, har krydset Atlanten med flere
 årtiers mellemrum. ;)

Her er et billede taget under en tidligere ferie til Samos,  hvor  Feathercraft Wisperne var medbragt i flyet, som sportsudstyr.
De rummer, som de ligger der, alt hvad der skal til en uges overnatningstur.

[attachment=15617]h44476a4.JPG[/attachment]

[attachment=15618]h032337a.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #42 Dato: 17. September 2013 kl: 07:36:08 »
Citér
De koster, med ekstra forluge ca. 28.000 kr. stykket, og det er noget mere end en god glasfiber havkajak, der koster omk. 22.000 kr.


Det er også en sjat, men man får sikkert også hvad man betaler for ;) De ser rigtig fede ud. Det kan da være at man skulle begynde at lege med sådan noget et sted ude i fremtiden. Indtil videre nøjes vi med kanoer i Midtsverige i næste weekend :D
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #43 Dato: 17. September 2013 kl: 17:49:21 »
Citat fra: "hanslars" post=103291

Dennis, har I ikke savnet at kunne lukke bagklappen op, når det var varmt? Jeg synes at vi har brugt det en del, til at skabe gennemtræk.


Jo det har vi især i troperne. Så kan det nemt blive for varmt med 5 personer sovende inde i Mary.
Men hvorfor tror du at vi har et myggenet, som dækker hele skydedøren ;)

Her i sommer, da vi var på Island, ville Birgitte ikke have kassen bagpå, for hun ville kunne komme nemt og ubesværet ind bagfra.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline hanslars

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 165
    • Vis profil
Syncronauternes camperbus
« Svar #44 Dato: 17. September 2013 kl: 17:59:19 »
Citat fra: "Mary" post=103328
Jo det har vi især i troperne. Så kan det nemt blive for varmt med 5 personer sovende inde i Mary.
Men hvorfor tror du at vi har et myggenet, som dækker hele skydedøren ;)

Tænkte det nok :) Vi havde nogle nætter i Frankrig i sommers, hvor vi havde stor glæde af at have både skydedøren, og bagklappen åben.
Vi havde købt nogle tylgardiner i IKEA til 20,- og de fungerede fint som improviseret myggenet.
Malene er i disse dage i fuld sving med at sy poser til legetøj, poser til værktøj (filosofien med poserne er at de kan formes efter det de ligger i eller oven på) og skal også snart sy myggenet til både skydedøren og bagklappen, det bliver med magneter. Skal nok lægge nogle billeder på, når der er noget at se.

Jeg regner med at ringe til dig, når vi har en konkret dato, med nogle flere opklarende spørgsmål  B)
16" Syncro med hævetag 1.9 Diesel 1990

Vores Syncro: http://www.t3nettet.dk/forum/din-bil/91914-syncronauternes-camperbus

Se vores blog her: www.syncronauterne.blogspot.dk