Forfatter Emne: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"  (Læst 114629 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #105 Dato: 25. Oktober 2014 kl: 20:07:12 »
Tak Mads.

Nu får den jo nok ikke lov at komme med på flere Fyn træf, da den jo er en farisær og ikke en rigtig bil.

Så du bliver nok nødt til at komme forbi Jelling en gang til sommer, når den er ved at være færdig, hvis du vil se den live.

Men det skal du også være velkommen til. :P


[attachment=18468]h06d8a7b_2014-10-25.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Kim\'s badroadcamper projekt MB 4x4 \"Ulven\"
« Svar #106 Dato: 25. Oktober 2014 kl: 22:09:02 »
Står det til mig så du mere end velkommen om du så køre 120 rapid eller Picasso

Og øh
Sånd er det
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MB 4x4 \"Ulven\"
« Svar #107 Dato: 25. Oktober 2014 kl: 22:36:58 »
Det jeg mente var bare, at hvis jeg stadigvæk har Arnold til Fyn 15, og den er ellers er køreklar, så er det selvfølgelig den, jeg kommer i
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Online POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Kim\'s badroadcamper projekt MB 4x4 \"Ulven\"
« Svar #108 Dato: 26. Oktober 2014 kl: 22:18:34 »
Hej Kim super fint arbejde , nu så jeg lige i Ikast i dag en T5 der var pakket i folie med T1 på og surfbrædt på taget , det var da en mulighed , måske findes der folie med T3 på  ;)  :lol: .
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #110 Dato: 27. Oktober 2014 kl: 16:55:09 »
Citér
Hej Kim super fint arbejde , nu så jeg lige i Ikast i dag en T5 der var pakket i folie med T1 på og surfbrædt på taget , det var da en mulighed , måske findes der folie med T3 på ;) :lol: .
 Hilsen Poul


Måske, men det ville godt nok blive en stor T3, og den ville nok alligevel blive  afsløret. Om ikke andet så på snuden...... :P




Citér

faldt lige over denne på DBA, det kunne udvide rammerne for andvendelses muligheder :D

www.dba.dk/lille-slaa-ud-lift-saelger-d/...t=AnnonceAgentStatus   



Tjae..Verner,  det ville jeg nok ikke få så meget ud af. Ulvens ser sådan her ud bagfra:  ;)


[attachment=18475]h115a4de.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #111 Dato: 27. Oktober 2014 kl: 20:19:52 »
Er det holder til bord  stole  eller varmtvandsbeholder  der på væggen bag toilettet
Hvad er planen teknik rum med ude køkken ? Altså bag
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #112 Dato: 27. Oktober 2014 kl: 21:21:23 »
Citér
Er det holder til bord stole eller varmtvandsbeholder der på væggen bag toilettet
 Hvad er planen teknik rum med ude køkken ? Altså bag



Det er en holder til campingbordet. Det kan lige være der, når dørene er lukket. Bagvæggen til toilettet er forsynet med en klap for neden, så Porta pottien kan tages ud bagfra for tømning. Da klappen også skal kunne fungere som nødudgang gennem bagdørene, kan jeg ikke placere noget på væggen der.
Jeg har bygget stuverum over hjulkasserne. Der skal der være tungt grej, som bjærgningsudstyr og kompressor mm. Mellem hjulkasserne og toiletvæggen, altså under køjerne,  er der lavet plads i hver side, til vores foldbare havkajakker, og oppe under taget på siderne af toilettet, er der også en del plads til lettere baggage.

Stolene skal sidde på venstre dør.

Intet varmt vand. Køkkenet bliver, som i Arnold, meget enkelt og kommer til at være ud for skydedøren.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.550
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #113 Dato: 28. Oktober 2014 kl: 06:36:52 »
Fedt jeg vidste der var en gennem tænkt mening med hele
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #114 Dato: 04. November 2014 kl: 16:44:06 »
Så kører Webastoen. :P

Den sidste detalje nedenunder bilen, med at bore hul i tanken, er nu, efter en del overspringshandlinger, klaret.

Sugerøret er en nyere type, hvor man borer et 13 mm hul i siden af tanken, og så smider man røret ind gennem hullet og holder godt fast i det stykke ståltråd, der er boret gennem spidsen af slangestudsen.
Derefter skubber man et tværstykke og to fjederplader, samt til sidst en gummiskive, hen ad ståltråden, og gennem hullet. Man trækker så i ståltråden og håber på at det hele falder på plads, så slangestudsen igen åbenbarer sig I hullet. Med en tang trækker man den igennem alt det man har smidt ind i tanken, og slutteligt skruen man en omløber på. Der er ingen fortrydelsesret. Man kan ikke få stumperne ud igen, hvis noget går galt :huh:

Jeg var rigtig glad for at jeg havde lavet en del generalprøver i et stykke plastic, der sad I skruestikken, inden det blev virkelighed. ;)

Efter sådan en success, skulle Webastoen selvfølgelig prøves, så ledninger blev midlertidigt forbundet, og sandelig ..efter to eller tre opstarter var brændstoffet nået op til fyret og en herlig varme bredte sig I Ulven.


[attachment=18501]hf1bbca9.JPG[/attachment]


[attachment=18502]h85e827f.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #115 Dato: 04. November 2014 kl: 20:11:03 »
Ser godt ud Kim.. kender godt følelsen, når man går i gang med noget, hvor der ikke er nogen vej tilbage... det kilder lidt i maven.. omvendt er følelsen når det lykkes ikke at foragte......
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #116 Dato: 05. November 2014 kl: 15:17:11 »
Citér
Ser godt ud Kim.. kender godt følelsen, når man går i gang med noget, hvor der ikke er nogen vej tilbage... det kilder lidt i maven.. omvendt er følelsen når det lykkes ikke at foragte....




Det ville være træls, som det hedder herovre, at køre rundt med en stump rør, raslende rundt nede i dieslen, men det blev heldigvis ikke nødvendigt :cheer:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #117 Dato: 13. November 2014 kl: 12:06:46 »
Når man tager mellemvæggen til lastrummet på en varevogn ud, bliver der ofte en grim overgang mellem lastrum og førerkabine.

Det klares med, hvad jeg kalder en maske.

Det tager godt nok lang tid, at tilpasse sådant et bæst til kurvede vognsider, især når der er krumning på to leder. Meeen ...nu  ca 6 timer senere er højre maske nu også klar til bejdsning og lakering.

Det er meningen at jeg vil have et tykt gardin til at trække for lige bag førersæderne. Tykt, både for at holde på varmen, men også for at holde lys ude eller inde. På den made kan vi, med tilrullede skodder for vinduerne, overnatte uden at man kan se, at det er andet end en pakeret bil.

Gardinerne kan så fastgøres med en strop bag maskerne, når de ikke er I brug.


[attachment=18553]h5ae469e.JPG[/attachment]


[attachment=18554]h17f1996.JPG[/attachment]



Jeg vil i øvrigt gerne introducere gevindnitter, til dem der ikke kender dem.

De er simpelthen uundværlige  når man skal fæstne møbler og beklædning til vanger og vognsiden, under bygning af en camper.

Man borer et hul og klemmer den valgte gevindstørrelse i, ligesom en popnitte.

I stedet for pladeskruer, der alligevel ikke sidder ordentligt.

[attachment=18555]hc00df39.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #118 Dato: 26. November 2014 kl: 16:15:56 »
Så har jeg monteret et intelligent skillerelæ. Septor 12/300.

Det kan klare en ladestrøm på 300 amp, just in case, jeg skulle få lyst til at skifte standard generatorens 90 amp ud med en 150 amp generator.

Det er 24 kvadrat, den er forbundet til batterierne med. Anbefalet for at undgå spændingsfald, der forhindrer fuld opladning af batterierne.

Jeg hylder devisen: Gå ikke ned på for svagt udstyr. ;)


[attachment=18650]hf812329.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #119 Dato: 29. November 2014 kl: 14:22:01 »
Nogen gange tror man bare, at man har styr på alle detaljerne. Meen..så..... :angry:

Webastoen sidder i samme kasse som mit 210 amp gelbatteri, og da der også er varmeslanger i kassen, stiger temperaturen.

I Arnold er der ingen problemer med at have Webastoen i et lille delvist lukket rum, fordi den samtidig tager sin luft fra rummet, som er under bagsædet og dermed skifter den luften omkring sig ud konstant.

Da batteriet i Ulven, helst ikke skal blive alt for varmt, har jeg tænk mig at lave en lignende luftudskiftning i kassen ved at bore et mindre hul i slangen til indsugningsluften til Webastoen. Med en et udluftningshul i modsatte hjørne af kassen, vil luften så løbende blive udskiftet, og dermed vil temperaturen i kassen, blive holdt nede

Jeg havde fejlkøbt en udblæsningsventil, så den kunne jeg passende bruge, men efter at have boret hullet i min nylakerede kasse, og monteret ventilen, gik det så op for mig, at nu kunne jeg ikke åbne det meget anvendelige stuverum, som jeg møjsommeligt havde lavet under fødderne mellem stolene. Shit, pis  :woohoo:

Det der irriterer mig mest er, at jeg lige overså den detalje, men sådan går det somme tider, når man konstruerer noget med mange aspekter.

Det skal jeg nu nok få løst og resten passede da også fint da jeg skulle montere det.





[attachment=18662]hcad7bda.JPG[/attachment]


[attachment=18663]h42a6912.JPG[/attachment]


[attachment=18666]hcf4ecae.JPG[/attachment]


[attachment=18664]h652f912.JPG[/attachment]


[attachment=18665]h110517a.JPG[/attachment]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen