Forfatter Emne: Kompressor på 1,6/1,9 TD.....  (Læst 5151 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Dato: 03. November 2010 kl: 20:17:54 »
Er der nogen af jer der har oplevet eller set dette..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #1 Dato: 03. November 2010 kl: 20:26:53 »
Solgte engang en gl toyota kompresser SC12 til en der monterede den på en citroen bx19

Mellemaksler og masser af gearing, den blev vældig frisk :-)

Men hvorfor bruge energi fra krumtappen når man nu har overskud i udstødningen?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #2 Dato: 04. November 2010 kl: 10:28:07 »
Jamen det er ikke så meget andet end ren tankespind... For måske og lave noget lidt anderledes... Og slippe for en rødglødende turbo i motorrummet og bedre fyldning/flow i cylindre/topstykke....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #3 Dato: 04. November 2010 kl: 17:16:21 »
er der ikke både kompressor og turbo på de nye vw tsi'er (godt nok benzin)

Hinze

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #4 Dato: 04. November 2010 kl: 19:54:53 »
Jo det er der.... ;-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #5 Dato: 04. November 2010 kl: 21:04:24 »
Turbo på Diesel er absolut ukritisk, den på min Audi har nu snart fyldt 500.ooo km, de sidste 40.ooo med 1Bar ladetryk på en 1,9l først AAZ og nu mTDI

der findes nogen, der har sat kompressor og turbo  på, men de er ude efter mere end 200HK, bare søg på nettet..
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #6 Dato: 05. November 2010 kl: 08:33:40 »
For ca. 45-50 år siden, Jeg var ikke ret gammel, lavede, jeg tror en amerikaner, kompressorer til små "bobler" jeg tror ydelsen kunne hæves med 5-6 HK. (stort, der var kun 30 HK.)
Noget med at sætte en remskive mere på til at trække kopressoren
Kunne man forestille sig, at man kunne få plads til en fladremsskive, og så finde en kompressor, som kan anbringes i venstre side i stedet for turboen ?
Det vil nok blive nødvendigt med en del smedearbejde for at lave et ophæng ! Sådan en skal jo også smøres !                              Interessant tanke,

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #7 Dato: 05. November 2010 kl: 08:52:07 »
seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Mølle

  • Gæst
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #8 Dato: 05. November 2010 kl: 09:18:04 »
Citat fra: "opelhaj"
seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)


Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #9 Dato: 05. November 2010 kl: 10:37:56 »
måske en G60 lader og IC, interessant tanke

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #10 Dato: 05. November 2010 kl: 13:04:05 »
G-laderen er absolut en af de mest sofistikerede kompressorer der findes og dens ydelse ift forbrug er rigtig god, men..... Den er meget følsom hvis den ikke bliver serviceret rettidigt (hver 60.000 ved std remhjul) plus den bliver smurt med motorolien og ved ikke hvordan den vil have det med sodpartikler osv i olien fra en diesel.

Man kunne prøve med en sc12 fra en 2 liters toyota, eller en eaton fra eksempelvis mercedes. Der er magnet kobling i enden så kan man køre sugemotor ved delbelastning og cruise. Med en kontakt ved fuldgas kobler komressoren ind, trykket stiger, LDA'en øger mængden og vupti så har man en fartbøde :-P

Alternativt kunne man montere en centrifugal kompressor a'la albrix, rotrex eller vortech. Det er kort forklaret en remtrukken turbo.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #11 Dato: 05. November 2010 kl: 14:03:13 »
Citat fra: "Hinze"
er der ikke både kompressor og turbo på de nye vw tsi'er (godt nok benzin)

Hinze


Det er kun 1,4 160 hk TSI der har både turbo og kompressor. Resten af TSI’erne har kun turbo.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #12 Dato: 05. November 2010 kl: 14:17:12 »
Citat fra: "Mølle"

Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???


Kold og kold, det er nok relativt  :wink:
Jeg er kompressor tilhænger, det ved I allerede og specielt tilhænger når der sidder en turbo efter den  :twisted:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #13 Dato: 05. November 2010 kl: 14:21:27 »
G-laderen er absolut "no go", har kørt g60 før... :-(
Men derimod Rotrex har jeg rigtig gode erfaringer med.... Hmmm .... :-)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Kompressor på 1,6/1,9 TD.....
« Svar #14 Dato: 05. November 2010 kl: 14:22:47 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "opelhaj"
seriøst. den lorte diesel motor kan ikk engang holde som den er std... get over it :0)


Men der er jo noget idé i at erstatte turbo med en kompressor med kold luft ladning. Det er jo især varmen, som driller JX motoren. Eller hva?? Så så længe vi ikke taler effektforøgelse men derimod motoroptimering, så er kompressoren vel en ok ting???


Lige præcis mine tanker Mølle.....
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L