Forfatter Emne: Hurra..... og ØV..  (Læst 3376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Hurra..... og ØV..
« Dato: 21. Marts 2012 kl: 14:31:16 »
Var til syn i dag med den nye gule syncro doka jeg købte af Jarl... Planen var at køre i den til DOKA i weekenden.. havde sat hele dagen af til projektet, da jeg så ville køre forbi Skat og få et bud på afgiften til gule plader...

Bilen blev synet.. so far-so good... havde godt hørt at proceduren for afgift-fastsættelse var ændret... nu er Skats medarbejdere allesammen blevet vurderings-eksperter, men det er jo i sig selv ikke et problem... Jeg ringede dog for en sikkerheds skyld til Skat mens jeg var på vej mod Høje Taastrup... efter ca. ½ times venten i telefonen fik jeg af den søde dame at vide at der nu alene kunne ansøges via mail.. ingen personlig betjening.. Forsigtigt spurgte jeg til sagsbehandlingstiden da jeg jo håbede at jeg måske kunne have svar inden fredag... ??? Svaret fra den søde dame "Til den type sager regner vi en sagsbehandlingstid på 1½ til 2 måneder"


Nå .. med lidt held er jeg på nummerplader inden Fyn12

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
Hurra..... og ØV..
« Svar #1 Dato: 21. Marts 2012 kl: 14:41:45 »
Tillykke og øv, så tager det jo lang tid at blive kørende...
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Hurra..... og ØV..
« Svar #2 Dato: 21. Marts 2012 kl: 14:48:46 »
øv bøv, dog står der 1-3 uger på skat.dk  :roll:

Men det er jo skat.....så ingen ved hvad der menes!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jason

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 568
    • Vis profil
Hurra..... og ØV..
« Svar #3 Dato: 21. Marts 2012 kl: 14:54:55 »
prøvplader!! differentialspærre skal testes og det ma du kunne gøre offroad!! :wink:  :wink:
Mvh Jason
22644383

Mølle

  • Gæst
Hurra..... og ØV..
« Svar #4 Dato: 21. Marts 2012 kl: 15:14:25 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
øv bøv, dog står der 1-3 uger på skat.dk  :roll:

Men det er jo skat.....så ingen ved hvad der menes!


Jamen det vil da bare være super at blive glædeligt overrasket...

Prøveplader er ikke sådan lige min stil.... Men mon ikke Mowieboxen kan levere transporten til DOKA...????

vi ses..

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hurra..... og ØV..
« Svar #5 Dato: 21. Marts 2012 kl: 15:16:05 »
Citat fra: "Mølle"
Var til syn i dag med den nye gule syncro doka jeg købte af Jarl... Planen var at køre i den til DOKA i weekenden.. havde sat hele dagen af til projektet, da jeg så ville køre forbi Skat og få et bud på afgiften til gule plader...

Bilen blev synet.. so far-so good... havde godt hørt at proceduren for afgift-fastsættelse var ændret... nu er Skats medarbejdere allesammen blevet vurderings-eksperter, men det er jo i sig selv ikke et problem... Jeg ringede dog for en sikkerheds skyld til Skat mens jeg var på vej mod Høje Taastrup... efter ca. ½ times venten i telefonen fik jeg af den søde dame at vide at der nu alene kunne ansøges via mail.. ingen personlig betjening.. Forsigtigt spurgte jeg til sagsbehandlingstiden da jeg jo håbede at jeg måske kunne have svar inden fredag... ??? Svaret fra den søde dame "Til den type sager regner vi en sagsbehandlingstid på 1½ til 2 måneder"


Nå .. med lidt held er jeg på nummerplader inden Fyn12


Hej Mølle :-) Jeg skal jo igenem det samme med guldklumpen. Og hvordan gør mand? Har jeg forstået ret. Man laver sin bil klar til syn, og derefter kører mand til syn og når den er godkendt der, skal man ansøge skat pr mail.( Har du denne mail bare for lethedens skyld?) Skal man udfylde et skema? Og vis ja har du et link til den? Skal man tage billeder af bilen og medsende? Jo det er mange spørgsmål. Men det er første gang for mig jo :-)
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Hurra..... og ØV..
« Svar #6 Dato: 21. Marts 2012 kl: 15:52:29 »
Det tager ik så langtid hvis det er en camper
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hurra..... og ØV..
« Svar #7 Dato: 21. Marts 2012 kl: 18:32:44 »
Førhen gjaldt det om, at få bilen vurderet inden reparation og syn. Jo mere rusten og forhærget den så ud, des billigere blev afgiften sat. Men det kan jo være ændret ?
Hørte en gang om nogen, der smurte en masse plastikmaling på, der lignede wurths den røde grunder til forveksling. Når bilen var vurderet blev det vasket af i varmt vand, - og VUPTI! så var lakken pæn igen.
Ideen er ikke min og det rent moralske i det må folk selv stå for, men der kan måske ligge en besparelse ?

Mølle

  • Gæst
Hurra..... og ØV..
« Svar #8 Dato: 21. Marts 2012 kl: 19:14:58 »
I dag skal man scanne synsrapport, registreringsattest, toldattest og en ansøgningsblanket, som findes på Skats hjemmeside. Samme sted finder man mailadressen til det hoved-skattecenter, som man tilhører..

Alle blanketter skal skal sendes samlet på et PDF dokument... Man får ingen kvittering for modtagelse og det synes jeg er trist, når jeg lige har gået og ventet forgæves i tre uger på en toldattest som mit lokale toldsted ikke kunne finde ud af at scanne og maile til Taastrup.. havde jeg ikke ringet og rykket havde jeg gået og ventet endnu... jeg måtte selv scanne og maile før der skete noget..

Ingen fotos.. Bilen skal først besigtiges, hvis du ønsker at klage over afgiften, og så har jeg kendskab til at der går halve år, med tovtrækkeri...

Frank... jeg finder nogle link til dig og mailer til dig...

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Hurra..... og ØV..
« Svar #9 Dato: 21. Marts 2012 kl: 19:22:08 »
Citat fra: "Mølle"
I dag skal man scanne synsrapport, registreringsattest, toldattest og en ansøgningsblanket, som findes på Skats hjemmeside. Samme sted finder man mailadressen til det hoved-skattecenter, som man tilhører..

Alle blanketter skal skal sendes samlet på et PDF dokument... Man får ingen kvittering for modtagelse og det synes jeg er trist, når jeg lige har gået og ventet forgæves i tre uger på en toldattest som mit lokale toldsted ikke kunne finde ud af at scanne og maile til Taastrup.. havde jeg ikke ringet og rykket havde jeg gået og ventet endnu... jeg måtte selv scanne og maile før der skete noget..

Ingen fotos.. Bilen skal først besigtiges, hvis du ønsker at klage over afgiften, og så har jeg kendskab til at der går halve år, med tovtrækkeri...

Frank... jeg finder nogle link til dig og mailer til dig...


Det vil jeg blive meget glad for :-) Har du nogen ide om prisen for en gul-plade kontra hvid-plade avgift ?? Mvh
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Mølle

  • Gæst
Hurra..... og ØV..
« Svar #10 Dato: 21. Marts 2012 kl: 19:58:45 »
Hej Frank

Jeg aner intet om priser... det er rent lotteri.... af værste skuffe... desværre.. vi må se hvad vurderingseksperterne kommer frem til...

mvh Erik

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Hurra..... og ØV..
« Svar #11 Dato: 22. Marts 2012 kl: 18:17:27 »
jeg gav 3500 kr for en syncro doka til gule plader for knapt et år siden.
Og ventede 5 uger fra syn.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Mølle

  • Gæst
Hurra..... og ØV..
« Svar #12 Dato: 13. April 2012 kl: 14:30:15 »
Så er der besked fra skat.. 4300 har de fået i afgift og jeg har også nået at hente nummerplader.. selve nummerplade ekspeditionen varede 1 time og 20 min fra jeg fik nummer-sedlen i hånden og den var byttet med medaljer... der var 40 foran mig, og da jeg gik var køen oppe på 50..

Når skatteministeren taler om spildte timer på de danske veje, så skulle han se på hvor mange timer der spildes i hans "venteværelser" bare for at han kan spare et par medarbejdere... nåh nej.. ikke samme kasse som skal betale.. dumme mig.. ved det godt...

men det korte af det lange... jeg har fået plader på den gule Doka...

Mølle

  • Gæst
Hurra..... og ØV..
« Svar #13 Dato: 13. April 2012 kl: 14:30:53 »
PS: Morten har fået kopi af afgørelsen.. regner med at han lægger den i biblioteket...

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
Hurra..... og ØV..
« Svar #14 Dato: 13. April 2012 kl: 14:36:19 »
Tilløk, så er den klar til Fyn  :D
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem