Forfatter Emne: Hjælp, kan ikke starte!!!  (Læst 1782 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

adman

  • Gæst
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Dato: 10. Maj 2008 kl: 09:30:56 »
Havde i går fornøjelsen af at måtte løbe bilen i gang hele tre gange...

 :?

Vi var på vej til sverige i den nyindkøbte Hinzebus (murphys lov igen?), og skulle lige gøre et shoppe stop, og da jeg så drejer tændingsnøglen, sker der absolut intet.

Der er lys på, og både olielampen og batterilampen lyser, men den starter ikke. Ingen lyde, intet lille host, bare dyb tavshed.

Ringede til Hinze, som fortæller at der er ny starter på, så det næppe er problemet, der er masser af batteri, fuld tank. Han siger at det muligvis kan være bundstykket i tændingslåsen som driller og giver et par tip til hvordan jeg kan få den i gang via en ledning fra starteren til batteriet (skal lige prøves her til formiddag).

Men er der andre som har et bud på fejlsøgning? Gerne skåret ud i pap, da jeg dårligt ved hvor hvad sidder. Og så jeg har noget fornuftigt at sige til mekanikeren på tirsdag, hvis jeg ikke har fået løst problemet inden da.

Håber på jeres råd.


Tak

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #1 Dato: 10. Maj 2008 kl: 09:50:12 »
Men hvis bundstykket i tændingslåsen fejler, så kan lamperne vel ikke lyse? Eller kan de?

Måske kan det være kablet til starteren som simpelthen er faldet af? Det kan være at det ikke har været klemt godt nok fast eller det kan bare være en gammel kabelsko som er genbrugt?

Håber da at du hurtigt finder en løsning!
 :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #2 Dato: 10. Maj 2008 kl: 10:00:38 »
Da den nye starter blev sat på, blev anlægsfladerne på klokken og starteren så renset??

Hvis ikke er det pga. dårlig stelforbindelse, bare spørg The Dude ;) Både han og jeg har haft det problem...
Af med starten og slibe anlægsfladerne lidt, og så på med starteren igen, evt med et par klatter kobberfedt ved mellem klokke og starter omkring bolthullerne...
Det har i hvert fald hjulpet på min...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #3 Dato: 10. Maj 2008 kl: 10:01:32 »
Nårh ja, som fejlfinding kan du tage en hammer, og få en hjælper til at give starteren et lille let dask ca. lige ved samlingen mellem klokken og starteren imens du holder nøglen drejet om på start...

Så skulle den gerne springe igang :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #4 Dato: 10. Maj 2008 kl: 10:09:35 »
Citat fra: "BlackChart"
Nårh ja, som fejlfinding kan du tage en hammer, og få en hjælper til at give starteren et lille let dask ca. lige ved samlingen mellem klokken og starteren imens du holder nøglen drejet om på start...

Så skulle den gerne springe igang :)


Er det ikke et trick man bruger til gamle startere som er kokset til og hvor magneterne måske er eroderede?
Han skriver jo at starteren er helt ny.
 :?  :?:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #5 Dato: 10. Maj 2008 kl: 10:22:24 »
Jo, det er det også, men det er også nok til at give den manglende stelforbindelse...

Du kan jo også tage et startkabel, sætte den ene klemme på - på batteriet og den anden om på en af boltene på starter siden, så skulle den også gerne kunne starte ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #6 Dato: 10. Maj 2008 kl: 13:06:57 »
elsker og løbe en t3 i gang... bedst hvis man er alene og motor er kold.. fuuuuck 8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

adman

  • Gæst
Hjælp, kan ikke starte!!!
« Svar #7 Dato: 10. Maj 2008 kl: 14:52:04 »
tak for hjælpen, gutter.

Så ruller øsen igen. Det var det lille kabel, hvor kabelskoen var faldet af.

Brosten i willemoesgade og grusveje i sverige var åbenbart en for hård cocktail for den gamle. Må igang med at gøre den lidt mere offroad-venlig.

tak igen