Forfatter Emne: manglende trækkraft og dårlig motorgang  (Læst 11260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #30 Dato: 23. Januar 2009 kl: 16:26:51 »
Citat fra: "adman"
Undskyld, det var slet ikke meningen hvis det kom til at lyde lidt hovski-snovski smartass-agtigt. Jeg har bare fulgt meget nysgerrigt med i denne tråd, da jeg havde samme problem, og var lidt overrasket over at det i mit tilfælde bare var ventilerne. Og den ville jeg lige give videre, hvis nogen kunne bruge det til noget.  :wink:


Hey, hey rolig! det var ikke sådan ment !
Det var bare for biff ikke skulle lade sig narre, hvis nu han ikke havde ventil lyden.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

biff

  • Gæst
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #31 Dato: 24. Januar 2009 kl: 17:46:19 »
Nå så fik jeg kigget lidt mere på sagerne. Og ja løst problemet, som viste sig at være så latterligt simpelt. Først røg fordelerdæksel og rotor af og nye blev sat på. Så skiftede jeg vacuumslangerne, lukkede låget og kørte en tur. Spændt skiftede jeg op i tredie for der var problemet først rigtig tydeligt. Men ingen forskel overhovedet stadig det samme hakkeri. Så tilbage igen. Selvom jeg synes stelforbindelserne så fine ud, kastede jeg mig over stelforbindelsen i motorrummet, rensede i bund igen og skiftede til 16mm2.
Men måtte jo til dyserne, rust var heldigvis ikke noget problem, så fik let løsnet til cylinder 3 og 4. Pillede så luftfilterkassen af få at kommet til at hive stikkene ud til cylinder 1 og 2. De sad bare overhovedet ikke fast, men var kun løst hægtet på. Ha, så simpelt kan det være. Tjekkede nu alligevel dyserne i begge side, da jeg nu var i gang og de sprøjtede heldigvis fine kegleformede smukke benzintåger. Fik sat alle tingene på plads og Vrruom, så var der fart i bilen igen, herligt.
De stik må jo ikke have været sat ordentligt på, på et tidspunkt og så langsomt rystet sig mere løst, for umiddelbart var der jo intet at se det var først da jeg klemte på bøjlen jeg kunne mærke de slet ikke sat fast, så er der jo klart motoren for svært ved at levere, når den skal kæmpe med elendig strømforbindelse.

Tak for hjælpen alle sammen.
Rasmus

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #32 Dato: 24. Januar 2009 kl: 19:14:06 »
God historie - godt gåpåmod - fedt.

En enkelt advarsel på sin plads,når man arbejder med væsker under tryk - som f.eks benzin eller diesel i et indsprøjtningssystem - den hurtigste vej til amputering af fingre og hænder er at få et skud benzin/diesel/hydraulikolie/bremsevæske ind under huden.
Se side 3
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #33 Dato: 24. Januar 2009 kl: 21:48:41 »
Hej Rasmus

Glad for du fandt fejlen (mest glad for jeg havde ret, stort set  :lol: )

Citat fra: "jensjakob"
God historie - godt gåpåmod - fedt.

En enkelt advarsel på sin plads,når man arbejder med væsker under tryk - som f.eks benzin eller diesel i et indsprøjtningssystem - den hurtigste vej til amputering af fingre og hænder er at få et skud benzin/diesel/hydraulikolie/bremsevæske ind under huden.


Hey JJ rolig, rolig !

Os der kører på udsøgt eksklusivt ekstra raffineret ædelt brændstof opnår kun et tryk på 2-3 bar ved dyserne og ikke de godt 300 bar nævnt i artiklen.
Der er INGEN sådanne fare ved benzinindsprøjtning  :!:

Hvad er det de der TD olielamper kommer op på af tryk, 150-200 bar ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #34 Dato: 25. Januar 2009 kl: 13:58:02 »
155 i åbningstryk, og 400-450 bar under indsprøjtningen, efter at dysen har åbnet.
Mvh. Casper

biff

  • Gæst
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #35 Dato: 25. Januar 2009 kl: 23:16:42 »
Citat fra: "WBX Manden"
(mest glad for jeg havde ret, stort set  :lol: )




Men det har du jo (næsten) altid, det er sgu da også derfor vi novicer altid lytter ydmygt til dine råd og erfaringer.

Men synes i det hele taget at det er fantastisk at så mange altid forsøger at guide i den rigtige retning. Og så lære af dem der ved bedre. Jeg siger tak.

Rasmus

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
manglende trækkraft og dårlig motorgang
« Svar #36 Dato: 25. Januar 2009 kl: 23:27:36 »
Det var så lidt !
Glad for at kunne hjælpe.

God problembeskrivelse giver gode problemløsningsforslag  :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."