Forfatter Emne: Ahh.. yes yes Subaru :-)  (Læst 12118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #15 Dato: 18. September 2009 kl: 08:52:25 »
Kanon Martin.. Fedt at få syn for sagen med en Subaru Ombygning.. og 2000 Euro.. det er sku fundet for de penge!

Standard T3 gearkassen kan ifølge specs klare 200 nm, men der skal være lidt omdrejninger på for at smøringen følger med. Ved lave omdrejninger har den svage punkter over 150nm allerede.. Men det kommer jo idt an på kurven.. og med fornuftige indkoblinger, frisk gearolie (evt. tryksmøring eller oliekøling af gearolien) mon ikke så at en gearkasse (eller 2) kan håndtere kræfterne så længe karossen holder sig levende?

Tilykke! Glæder mig til at se den smidt om i røven af din bus!

mvh

Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #16 Dato: 18. September 2009 kl: 09:42:08 »
Ja man skal nok ikke køre den som et svin, så kunne jeg også forestille mig at den knaser lidt ;-)

Fik lige lidt flere billeder af den inden den blev sendt...



PARKHAVE

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #17 Dato: 18. September 2009 kl: 19:01:49 »
Det ser godtnok færdigpakket ud det der. Prof og ærlig sælger, hvis ellers maskinen står som på billederne.

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #18 Dato: 18. September 2009 kl: 20:46:45 »
ja det er meget lovende det han har skrevet og sendt på den, der mangler ihvertfald ikke info fra manden ;-)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #19 Dato: 19. September 2009 kl: 09:36:56 »
Det ser skidegodt ud! Hvis du selv kan finde en Audi 200 og skrælle og vende diffet i kassen, så har jeg en kilde til en klokke der passer på T2/T3 med starteren det rigtige sted! Så har du en 350nm gearkasse og behøver ikke bekymre dig om noget :)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #20 Dato: 19. September 2009 kl: 10:57:26 »
Udover bremser og styretøj
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #21 Dato: 19. September 2009 kl: 23:32:30 »
og børnenes fastpændelse :-)

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #22 Dato: 21. September 2009 kl: 21:46:02 »
Fik lige en update fra min ven i tyskland...

Motoren bliver sendt afsted i morgen istedet for i fredags, da han lige ville samle lidt ekstra dele til mig..

Der er nu fuld udstødning med en KAT med hvis jeg vil have det på !!, men også et mellemrør til uden KAT.
og så havde han lige været på jobbet og fotokopiret alt hvad han havde af dokumenter om ombytningen..

Begynder sgu at holde af de tyske fyre der ;-)

PARKHAVE

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #23 Dato: 21. September 2009 kl: 22:45:08 »
Det lyder fa... fisemig fornemt det der. Held og lykke med ombygningen.
Ps. husk nu rigelig med fotodokumentation - ikk??

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #24 Dato: 21. September 2009 kl: 22:55:22 »
Der kommer en hel tråd fra start til slut.. Masser af fotos ;-)

ibber

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #25 Dato: 21. September 2009 kl: 23:11:11 »
det glæder vi os til , er lige kommet hjem fra træf i bitburg germany "DAS DRAG DAY" og har set
en subaru bus in action , og for en i helved det er go stil , lyd og momment er simpelthen overtruffent , ved du noget om økonomikørsel i den når den ligger i ? ligger vi over eller under 10 ?

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #26 Dato: 21. September 2009 kl: 23:24:24 »
Den skulle gøre det på mellem 10 og 12..

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #27 Dato: 24. September 2009 kl: 01:36:00 »
Opdagede lige at med den gearkasse jeg har nu, nemlig en ABD kommer mine omdrejningstal til at se sådan her ud :

  80 Km/t ved 2694 Omdr
  95 Km/t ved 3233 Omdr
110 Km/t ved 3772 Omdr
130 Km/t ved 4311 Omdr

Da alle EJ motore er nomineret til at gå et stykke over 6000 Omdr tør jeg slet ikke regne videre  :twisted:

ibber

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #28 Dato: 24. September 2009 kl: 01:59:58 »
shut up , er ved at være godt træt af at ha en diesel jo mere du skriver , arrrgh ;0)

har du / er der nogen forureningsgrænser du satser på at overholde ?

Solow

  • Gæst
Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Svar #29 Dato: 24. September 2009 kl: 07:57:22 »
overvejer da at smide KAT på den nu hvor den er med.... den kan vel godt lige slæbe sig afsted med 133 HK istedet for 140  :mrgreen: