Forfatter Emne: Hård dom til syn...  (Læst 3153 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

adman

  • Gæst
Hård dom til syn...
« Dato: 12. November 2009 kl: 17:37:58 »
Øv, øv! Den onde synsmand havde set sig sur på bilen, og gav den så mange tæsk at man skulle tro at han en personlig hetz kørende.

Dommen lød:
Højre styrekugle manchet defekt
Venstre øverste bærekugle defekt
Tæring i svingarm ved baghjulsophæng (den fik rigtig mange tæsk)
Bremseslanger for korte (intet problem ved forrige syn????)
Huller i skærmkasser i begge sider ind mod motoren

Så det skal nok ende med at blive svinedyrt.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hård dom til syn...
« Svar #1 Dato: 12. November 2009 kl: 18:19:34 »
Han må have haft en dårlig dag. Meeen bærekuglen kan du sikkert selv skifte, og hvis det kun er manchetten på styrekuglen, er det nok det nemmeste af det hele. For korte bremseslanger ? Kan bilen ikke klare et fuldt styreudslag til begge sider ? (Uden at hive i slangen, så inderskærmen følger med ? )
Lyder mærkeligt, men du kan købe slanger hos T.Hansen, og de koster ikke en formue.
Rusten er udover svingarmen nok det værste, men kender du ikke en eller anden, der "lige" kan spendere et par timer på det ?   Så behøver det ikke koste en million, sålænge det er lavet fagligt korrekt.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Hård dom til syn...
« Svar #2 Dato: 12. November 2009 kl: 18:55:58 »
Citat fra: "adman"
Øv, øv! Den onde synsmand havde set sig sur på bilen, og gav den så mange tæsk at man skulle tro at han en personlig hetz kørende.

Dommen lød:
Højre styrekugle manchet defekt
Venstre øverste bærekugle defekt
Tæring i svingarm ved baghjulsophæng (den fik rigtig mange tæsk)
Bremseslanger for korte (intet problem ved forrige syn????)
Huller i skærmkasser i begge sider ind mod motoren

Så det skal nok ende med at blive svinedyrt.


Det er måske værd at læse denne tråd grundig:
http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8203&start=0&postdays=0&postorder=asc

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hård dom til syn...
« Svar #3 Dato: 12. November 2009 kl: 19:31:06 »
Citat fra: "adman"
Øv, øv! Den onde synsmand havde set sig sur på bilen, og gav den så mange tæsk at man skulle tro at han en personlig hetz kørende.

Dommen lød:
Højre styrekugle manchet defekt
Venstre øverste bærekugle defekt
Tæring i svingarm ved baghjulsophæng (den fik rigtig mange tæsk)
Bremseslanger for korte (intet problem ved forrige syn????)
Huller i skærmkasser i begge sider ind mod motoren

Så det skal nok ende med at blive svinedyrt.


Som tiden da går stærkt,

Jeg synes nu ikke det lyder såååå slemt, som det kunne på en vogn fra først firserne. Har den fået kikke runden af en kyndig inden synet; det lyder ikke sådan. Så er de penge jo "sparet".
Tror du ikke Bjarne med "følge" kan fikse det; du behøver jo ikke at få den heloplakeret denne gang....

Ellers "dejligt" at hører du er trist, det betyder vel du er glad for den. Ja det er måske en omvendt tankestil, men du forstår mig nok :D

Se nu og få fat i Bjarne, så løser det sig.

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hård dom til syn...
« Svar #4 Dato: 12. November 2009 kl: 19:34:26 »
Man skal være rigtigt godt mavesur på synsfolk, der flueknepper under bilsyn. Men påpeger de reelle problemer, så skal man vel være glad? Nu tager jeg lige rollen som djævlens advokat et øjeblik: Er det dit lille barn, du har med på din avatar? Dit og hans/hendes liv er reelt i fare, hvis det er korrekt, at venstre øverste bærekugle er defekt, bærearmen bag er tæret utilladeligt eller bremseslangerne bliver overstrakt.
Vi har vist alle set en bil, der har smidt et hjul, fordi en bærekugle er gledet ud af handsken. Vi har også netop set billeder af en sammenbrækket bagerste bærearm. Vi har vist også alle prøvet at miste en bremsekreds. Godt ingen af dele skete for dig mens du kørte 110 med barnet i bilen.

Og op på hesten igen.

En styrekugle og en bærekugle koster tilsammen ikke to hundrede kroner. Det kan højest tage et kvarter at skifte hver af dem - så er der også tid til kaffe og en smøg. Bremseslangerne koster sikkert 150 for begge + ½ liter bremsevæske og et par småclips. en times arbejde, så er det på plads, men mindre de bagvedliggende bremserør er pilrådne - så ska de nemlig også skiftes. Hullerne i skærmkassen (er det i virkeligheden ikke i motorbrønden lige over de langsgående bagvanger?) koster ikke mange basører hos en orange plademand. Hvad med at kontakte ham, Jesper brugte?

Jeg ved godt, at jeg også selv er blåviolet i hovedet, hvis det ikke er gået efter mit hoved til et syn, men når jeg så har sundet mig nogle timer, så kan jeg tit se det fornuftige i omstillingen. Det kommer også til dig, mon ikke?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hård dom til syn...
« Svar #5 Dato: 12. November 2009 kl: 20:48:10 »
Hej Flemming

Sikken en omgang - hvorhenne var det?

Men ok - det _er_ småting.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

adman

  • Gæst
Hård dom til syn...
« Svar #6 Dato: 12. November 2009 kl: 21:04:16 »
Jarl, du har ganske ret. Selvfølgelig er det på sin plads at synsmanden påpeger fejl, og bilen skal være i orden.

Jeg tror bare at jeg er lidt ærgelig fordi jeg HAVDE afleveret den hos mekanikeren (Bjarne, som Hinze nævner) inden syn, og det var ham der synede den for mig.

De havde gået den grundigt igennem, og hans påstand er at synsmanden var ualmindeligt ond på min bil. Han syner flere biler om ugen dernede, og har ikke oplevet noget lignende.

Altså den fik MANGE tæsk med hammeren, den fik underkendt lyset selvom det lige var blevet stillet inden de kørte den derned. Bærekugle og styrekuglemanchetter var ifølge Bjarne hysteri, det var ikke noget de selv havde kunnet mærke eller konstatere fejl på.

Men selvfølgelig skal det bare ordnes, hvis der virkelig er noget galt.

Og jo, Hinze, jeg er stadig superglad for bilen og har stadig en kasse vin stående til dig, skal bare prøve at finde en dag at komme forbi dig.

Du ved også hvilke tæringer i siderne af motorrummet, han mener ;D

Tak for svar.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hård dom til syn...
« Svar #7 Dato: 13. November 2009 kl: 16:06:35 »
Der er en klagevejledning bag på sedlen, såfremt det er ubegrundede "fejl", - men slør og andre defekter i styre / bærekugler vil du næppe få medhold i. Som Jarl så rigtigt har påpeget, er det din og andres sikkerhed, og da det tillige er forholdsvis billigt, at udbedre, er det næppe ulejligheden værd, at gøre indsigelser imod.
Jeg har også prøvet, at få en anmærkning på lyset et sted, men ved omsynet stod de perfekt - og vel at bemærke uden, at der var stillet på dem.
Op på hesten igen, og god week-end.