Forfatter Emne: Gaskabel vandring  (Læst 735 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

gustavsen

  • Gæst
Gaskabel vandring
« Dato: 24. Januar 2011 kl: 20:06:01 »
Som nybagt ejer af t3 med CU maskine har jeg en lille udfordring med mit gaskabel, ved fuld nedjokket gaspadal giver den kun omkring halv gas på speedertrækket i den anden ende, jeg har strammet det op så meget det kan i motorenden, men har ikke fået særligt meget mere effekt på speedertrækket end før...


Inden jeg skiller det hele af, er det noget som er et normalt problem, de har jo selvfølgelig et meget langt kabel (det giver sig vel), men omvendt, synes jeg ikke der er meget vandring på speederen, vel bare 3-4 cm.

Christian

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Gaskabel vandring
« Svar #1 Dato: 24. Januar 2011 kl: 20:20:22 »
Det kan også være selve speederforbindelsen under bunden som er bøjet eller der er lavet noget hjemmerep ved pedalen.
 Faktisk kan det bare være skidt under pedalen eller under måtten.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Gaskabel vandring
« Svar #2 Dato: 24. Januar 2011 kl: 20:34:06 »
Du skal fjerne den lille sorte plasticboks nede under bilen, som sidder og beskytter speederforbindelsen under pedalen.
Der kan du justere kablet så det passer.
Du skal have reservehjulsholderen klappet ned, for at kunne komme til.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

gustavsen

  • Gæst
Gaskabel vandring
« Svar #3 Dato: 01. Februar 2011 kl: 07:37:40 »
Da en bolt som holder speeder pedalen på et tidspunkt har været knækket, har man blot flyttet pedalen, og lavet nye huller til monteringen, det har dog medført at vandringen på pedalen blev halveret... Så tilbage hvor den skulle sidde, og heppto... Dobbelt så stor motor :-)