Forfatter Emne: digijet projekt  (Læst 6148 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #30 Dato: 29. Maj 2011 kl: 15:20:56 »
hej. prøvede det med at luse de 2 relæer i den sorte box. så sketer der jo lidt mere. fandt dog lige en lille utæthede i den ene benzin slange, har nu skiftede den slange og venter lige lidt på at benzinen er væk før jeg prøver en start igen. ville helst ikke lave min bil til et lejerbål.

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #31 Dato: 29. Maj 2011 kl: 16:44:15 »
Så fik jeg prøvet med de 2 relæer luset. Og det hjalp desværre ikke på start af motor.
Tænker lidt på at få den til en mekaniker nogle som kender en i københavn ?

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #32 Dato: 16. Juni 2011 kl: 19:50:49 »
hej

efter en lille pause og en tur til mekaniker kan min bil nu start igen.

har dog stadig lige lidt småting at lave på bilen inden den er helt klar igen. skal fortråde mine følere igen til vand og olie.
tænker om det er muligt at dele vandtemp føler til instrumentbræt og digijet systemmet eller skal man have 2 følere?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #33 Dato: 17. Juni 2011 kl: 13:07:20 »
2 følere er vel det nemmeste til vandet, du har jo ledningerne

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #34 Dato: 17. Juni 2011 kl: 22:28:59 »
Ja det viste det sig også at være. Der sidder jo også en føler lige ved vand pumpen. Så den har jeg prøvet nu til indstrumentbræt så vil jeg lige prøve en tur i morgen og se om det virkker.
Har dog også opdaget at min olie køler ikke er forbundet skal den bare med ind på kølesystemet eller er det noget for sig selv. Det er ikke helt til at se i haynes bogen?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #35 Dato: 18. Juni 2011 kl: 22:16:01 »
Citat fra: "andreasl"

Har dog også opdaget at min olie køler ikke er forbundet skal den bare med ind på kølesystemet eller er det noget for sig selv. Det er ikke helt til at se i haynes bogen?


Den sidder sammen med kølesystemet. Jeg tror såmænd ikke det er nødvendigt, basismotoren er jo en DG, ik?

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #36 Dato: 19. Juni 2011 kl: 10:55:49 »
Det er en mv. Men den har jo også kørt uden i lang tid. Blev nok bare lidt bekymret

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #37 Dato: 19. Juni 2011 kl: 16:52:39 »
Hvis det er en MV, øøhh hvorfor så bygge digijet; havde den så ikke digifant på?

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #38 Dato: 20. Juni 2011 kl: 12:27:30 »
Den er blevet lagt i fordi den gamle motor faldt ud på vejen. Også var den gamle karpurator bare smidt på igen og det var vist den sammen sætning som ikke helt ville virke. Så derfor startede det meget lange ombygnings projekt

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #39 Dato: 20. Juni 2011 kl: 20:29:36 »
hej

nogle som kan ved/husk hvor denne føler skal på henne?
har ikke flere løse ender fra digijeten, men stadig den her føler. det er ikke helt til at finde nogle steder på de tegninger jeg kikket på.

jeg er jo også kommet ud af køre igen. dog med 2 symptomer

1. når motor er blevet varm efter omkring 3km kørsel. stiger den voldsomt i tomgangs hastighed (gætter på 3000rpm)

2. den kan ikke start når den er varm

tænker det moske kan have noget med den føler at gøre det er en temp måler til noget luft.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
digijet projekt
« Svar #40 Dato: 20. Juni 2011 kl: 22:44:55 »
den går normalt med i ledningsnettet, der hvor benzinpumpen også går fra. Ved ikke helt hvad den bruges til.
Virker din tilskudsluftregulator? ("pølsen" med det hvide stik på billedet)

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #41 Dato: 21. Juni 2011 kl: 09:07:30 »
Ved ikke om den virkker. Kan den nemt testes?
Triller nok lige en lille tur forbi mekanikeren en af dagene. Så den kan komme op at køre fint igen.

Offline Hr mortensen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.233
    • Vis profil
digijet projekt
« Svar #42 Dato: 21. Juni 2011 kl: 15:52:58 »
Pølsen (tomgangsregulatoren) skulle gerne summe lidt når der er tænding på.Det tvivler jeg på den gør med den høje tomgang du skriver du har,den er nok mere åpen hele tiden.
Den lille sorte box der sider i den H inderskærm som du søgte tidliger ville jeg nok kikke på igen da
det er den der styre tomgangen.
Jeg har ikke fået kikket ude på lageret om jeg har en og ligge, der er to slags.

Daniel
viewtopic-t-12380.html

88 Multivan
81 Westfalia Joker EJ22
86 Sika med sneglehus.
79 Ford Capri.
Daniel -29261364-

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #43 Dato: 21. Juni 2011 kl: 22:57:40 »
tak for lidt indput prøver at rode lidt med det i morgen efter job.
har 8 dage til selv at fix det inden mekanikeren havede tid.
Så håber på en stor sejer til mig her ved enden af projeket :D

(den kan da køre....)

andreasl

  • Gæst
digijet projekt
« Svar #44 Dato: 22. Juni 2011 kl: 16:49:49 »
Så har jeg tjekket pølsen den måler 4 ohm. Og virker som om den vinter lidt. Men har stadig problem med hurtig tomgang og kan ikke starte når den er varm.
Det virker som om den driller lidt i tomgangen men når den så begynder at køre hurtigt ligger den meget fint men alt for hurtigt.