Forfatter Emne: Hjælp til valg af T3 Carevelle  (Læst 5157 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #15 Dato: 24. Maj 2011 kl: 09:59:46 »
@Hinze: haha.. Der var du alligevel smart :) Jamen så skal jeg jo nærmest bare have fundet en bil med wbx'eren..

@Nels: Umiddelbart lyder det til at der skal laves en del på den bil, og vil heller ikke trække alt for meget på mine kammerater.. Så løber de jo bare skrigende væk næste gang man skal bruge dem.. Men måske man skulle give den et kig når den alligevel er fra byen :)

@T3Sync: Flere ting - den syncro du linker til er en kassevogn (hedder syncro'en også transporter?) og den ligger også langt over budget..

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #16 Dato: 24. Maj 2011 kl: 10:27:49 »
Citat fra: "nels"
Den "gamle" Barbiebus, sikkert en herinde fra kender data på motoren..,


Barbiebussen, har jeg jo tidligere haft fingre i (som Hinzebussen), den er ombygget fra luftkølet, såååå vi taler CU motor med 70HK. Men ellers lækker vogn.

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #17 Dato: 24. Maj 2011 kl: 10:33:58 »
Er der nogen af jer der kender den her:

http://www.dba.dk/vw-caravelle-5-doers-86-km/id-72792526/

Jeg kan se at 1,9 L versionen af boxeren kan have alt fra 56 til 90 hk og uanset hvad så skal jeg betale afgift hvis jeg ligger en med 115 HK.

Hvis det er 90 hk versionen må jeg ligge en i med op til 108 hk.. Hmm.. What to do?

Er der ikke en måde at undgå det på? Er der ikke noget med at hvis man afmelder den for eksportering kan få noget af afgiften tilbage og så kan jeg vel bare indregistrere den igen med den nye motor og så selv betale differencen? Eller har de lukket det hul?

Offline nels

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #18 Dato: 24. Maj 2011 kl: 10:47:06 »
Tja, startede selv med en bil til 12K, og det løber bare op..
Min erfaring er, at man altid vil ende i et givent beløb (40-50 K for en nylak, 100% ok bil), og det eneste man får ud af et billigt udgangspunkt er en masse arbejde og udgifter,
som man ku have undgået ved, at finde den rigtige bil først..
Derfor vil jeg råde dig til, at finde en pæn, rimeligt rustfri bil , lægge motoren i og betale afgift, hvis det er aktuelt..
Det er det nemmeste, hvis man ikke selv har eget værksted, med div værktøj..( står selv udenfor og det duer bare ikke..) :)
Hilsen Nels.

T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200  1987
Kawasaki z 650  1978
Octavia (vinterbil)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #19 Dato: 24. Maj 2011 kl: 11:22:53 »
Citat fra: "abu"
Er der nogen af jer der kender den her:

http://www.dba.dk/vw-caravelle-5-doers-86-km/id-72792526/

Jeg kan se at 1,9 L versionen af boxeren kan have alt fra 56 til 90 hk og uanset hvad så skal jeg betale afgift hvis jeg ligger en med 115 HK.

Hvis det er 90 hk versionen må jeg ligge en i med op til 108 hk.. Hmm.. What to do?

Er der ikke en måde at undgå det på? Er der ikke noget med at hvis man afmelder den for eksportering kan få noget af afgiften tilbage og så kan jeg vel bare indregistrere den igen med den nye motor og så selv betale differencen? Eller har de lukket det hul?


en PF motor fra golf 2, gti har 107hk, se evt. her

Hinze

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #20 Dato: 24. Maj 2011 kl: 16:11:10 »
@Nels: Det var planen såmænd også.. En god rustfri bil som udgangspunkt, helst med 2,1 wbx for at undgå at betale afgift.. Da jeg er ret sikker på at den er dyr..

Er der ingen der kender til export for at få afgift tilbage for så at importere igen som jeg nævnte tidligere?

@Hinze: Fedt nok, har bare lige fået at vide af sælger at den har omkring 60 heste.. Så uanset hvad skal der betales afgift af den for at få den til at kunne trække en campingvogn :S

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #21 Dato: 24. Maj 2011 kl: 18:10:40 »
sidst jeg så den havde den en DJ (112), men med karburator, sååå den har nok noget mere end sølle 60, især et lækkert moment  :wink:

Når alt kommer til alt, kan de der række4 ikke matche en DJ's moment, basta

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #22 Dato: 25. Maj 2011 kl: 07:13:35 »
Så du kender bussen? Hvor længe er det siden du har set den?

Måske skulle jeg høre sælger af om det er således han kunne tage billeder af motoren, vil i så kunne se om det er en DJ? Eller hvordan finder man lettest ud af det? Sælger oplyser jo også at det er en 1,9 liters, så kan det jo heller ikke være en DJ.. Men måske han har de forkerte oplysninger?

Hvor kan man se hvad bilen først er indregistreret med? Det kan jo være at den ikke har været indregistreret med en DJ fra starten, og så står jeg jo med en afgift at skulle af med..

Altid fedt med mere moment, men hvor driftssikre er de i forhold til en række4? Og reservedelspriser?

Igen tak for hjælpen drenge.. Super lækkert :D

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #23 Dato: 25. Maj 2011 kl: 08:45:43 »
Citat fra: "abu"
Så du kender bussen? Hvor længe er det siden du har set den?

Måske skulle jeg høre sælger af om det er således han kunne tage billeder af motoren, vil i så kunne se om det er en DJ? Eller hvordan finder man lettest ud af det? Sælger oplyser jo også at det er en 1,9 liters, så kan det jo heller ikke være en DJ.. Men måske han har de forkerte oplysninger?

Hvor kan man se hvad bilen først er indregistreret med? Det kan jo være at den ikke har været indregistreret med en DJ fra starten, og så står jeg jo med en afgift at skulle af med..

Altid fedt med mere moment, men hvor driftssikre er de i forhold til en række4? Og reservedelspriser?



Igen tak for hjælpen drenge.. Super lækkert :D


Mon ikke det er 2 år siden.
Du kan se motorkode på motoren lige under "udluftningstårnet" til blokken
Jeg nævnte tidligere i tråden, at den er ombygget fra en luftkølet, en CU med 70 HK, så den er stensikkert ikke med en DJ, DJ fandtes slet ikke i 1981/82.

her er lidt fra gamle dage
lidt mere
og det sidste

Hinze

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #24 Dato: 25. Maj 2011 kl: 08:57:17 »
Ahh.. Du taler om barbiebussen..

Den jeg taler om er den jeg refererede til fra dba.. Hehe.. Så er det da klart at vi taler forbi hinanden :P

Her linket lige igen ;)

http://www.dba.dk/vw-caravelle-5-doers-86-km/id-72792526/

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #25 Dato: 25. Maj 2011 kl: 09:11:07 »
Citat fra: "abu"


Den jeg taler om er den jeg refererede til fra dba.. Hehe.. Så er det da klart at vi taler forbi hinanden :P

Her linket lige igen ;)

http://www.dba.dk/vw-caravelle-5-doers-86-km/id-72792526/


hvis den fra dba er en DG (han skriver godt nok GD) så er den med 78 HK og ikke 60 HK for det er en DF
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #26 Dato: 25. Maj 2011 kl: 10:16:14 »
Cool.. Skriver lige til ham med det samme om han vil undersøge det.. Kan se på lommeregneren at jeg uden at skulle betale ekstra afgift må få op til 93 HK i den. Tror at 90 HK versionen af ABS'en vil kunne klare at trække campingvognen og  carevellen også? uden alt for store problemer? Eller tror i at jeg skal have fat i en 115 HK?

Ved godt at det er en vurderingssag men tænker at de garvede folk herfra er lidt bedre til at vurdere det end jeg er.. Helst så jeg jo nok at det var en 115 HK (jo flere jo bedre :D ) Men hvis en 90 HK kan klare det er der jo også fint nok :)

Igen tak for hjælpen :)

PS. Det er godt nok 20 % man må øge HK med når det er ved motorskift eller er det 25 % ?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #27 Dato: 25. Maj 2011 kl: 11:28:51 »
Citat fra: "abu"
Ahh.. Du taler om barbiebussen..

Den jeg taler om er den jeg refererede til fra dba.. Hehe.. Så er det da klart at vi taler forbi hinanden :P

Her linket lige igen ;)

http://www.dba.dk/vw-caravelle-5-doers-86-km/id-72792526/


ok, havde ikke set du allerede var kommet videre  :wink:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #28 Dato: 25. Maj 2011 kl: 18:33:34 »
Alt tyder på, at det er en 1,9 DG og med 78 hypper.

abu

  • Gæst
Hjælp til valg af T3 Carevelle
« Svar #29 Dato: 26. Maj 2011 kl: 10:38:36 »
Han har lige svaret at det var en DF, så passer det meget fint med de 60 hypper.. Desværre :(

Nuvel, jagten fortsætter :D