T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: gasa139 efter 20. Marts 2016 kl: 19:59:42
-
Har haft problemer med manglende olietryk når driftsvarm. ( har fået målt) så derfor motorens sidste chance. Havde ikke lige regnet med 5 timer før den var skiftet og alt samlet igen. I morgen kommes nyt kølevæske og olie på. Tror dog ærlig talt ikke på at det er oliepumpen der er synderen.
-
ja.. Det er faktisk noget omstændigt at skifte oliepumpe.. vær opmærksom på, at spillerummet imellem pumpehjulene og dækpladen skal være ganske lille.. nogle uoriginale pumper har efter min opfattelse for tyk pakning, hvilket kan give tab af tryk...
-
Hme... Kan spillerum et ikke også blive for lille. Se de mærker der er på dækpladen fra den gamle oliepumpe. Det kan da ikke være normalt...
-
Hme... Kan spillerum et ikke også blive for lille. Se de mærker der er på dækpladen fra den gamle oliepumpe. Det kan da ikke være normalt...
Mærkerne er alm. slid. Kan være være forstærket af for lange olieskift intervaller. Selvfølgelig må tandhjulene ikke blive klemt af dæsklet, men jeg er sikker på at jo mindre spillerum, jo lettere har pumpen ved at klare jobbet...
-
De slidmærker du ser på bundpladen er helt normale.
Hilsen Fynboen