Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - MchAlf

Sider: 1 2 [3] 4
31
WBX/LBX Fora / Afblændet køleslange, hvad gør den?
« Dato: 01. April 2010 kl: 01:28:23 »
Mmmmm ... jaaa ...

Blændet af og brækket af er for mig 2 forskellige ting ... :wink:

Men der må være pumpet noget tætningsmasse ned ved udluftningsskruen for at lukke hullet til den afbrækket studs ?

Denne tætningsmasse kan blokkere termostaten i åbent tilstand så motoren har svært ved at blive varm.

Kommer der kølervæske ud af hullet når udluftningsskruen løsnes / kan den løsnes ?

Desværre er det næsten umuligt at adskille termostat huset, da de 4 bolte ( nr. 17 ) ofte er rustet fast i deres bøsninger som sidder i plastikken.

Mch.

32
WBX/LBX Fora / Afblændet køleslange, hvad gør den?
« Dato: 31. Marts 2010 kl: 12:22:46 »
Hmmm..

Mangler der ikke en studs ved udluftningsskruen ....

Taber motoren vand ved udluftningsskruen ?

Slangens funktion er at udlufte termostat huset, så lang tid termostaten er lukket.



Mch.

33
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 11. Marts 2010 kl: 13:11:19 »
Hmmm ...

Mon ikke det er et tidligere Bundeswehr / militær køretøj ......

De er da vist de eneste der vil have brugt en T3 til skolevogn ...

Mch.

34
Generelt / Forskel på kobling i 1,9 wbx - 228mm eller 215mm
« Dato: 03. Marts 2010 kl: 01:08:06 »
Hej Morten ..

Iflg. onkel  ...

215 mm koblingen blev brugt indtil motor nr. DG 017790 ( ca. 1 / 6 - '83 ), derefter er det 228 mm ...

Så såfremt der ikke er skiftet svinghjul på din motor DG 151590(X) skal du bruge en 228 mm kobling.

Hvis du har et X efter dit motor nr. betyder det at det er en ombytningsblok der er installeret ;-)

Mch.

35
Din bil... / RIP Backmobil :(
« Dato: 19. Februar 2010 kl: 18:25:08 »
Hawaiibussen Skrev:
Hvordan er reglerne med at købe sit egen køretøj efter den er erklæret total skadet? er det muligt?

Så er der go mulighed for at lave en backmobil trailer........

Verner skrev :

hvis den bliver erklæret totalskadet, kan man som ejer byde på bilen ligesom ophuggerne og får man den, skal der svares fuld reg.afgift efter genopbygning, hvilket nok er nogenlunde det samme som der blev betalt sidst!

jeg tror den bedste løsning er at få forsikringen til at skaffe en tilsvarende bil (hvis altså det er det kurt vil) og så få lov til at købe resterne af backmobilen, da den så enten kan laves til trailer eller kassen flyttes til andet karros.

det kunne faktisk se ret cool ud med en backmobil med backmobiltrailer efter Very Happy

_________________
Hilsen Niels Smile

_____________________________________________________

Hmmmm ....

Da jeg for snart 8 år siden fik total skadede min VW 181 ( jagtvogn ) ( Opel Vectra - der kørte ud foran mig ) kunne jeg ikke købe bilen tilbage fordi jeg ( som privat person ) ikke var godkendt til at miljø behandle biler.
Jeg kunne godt købe bilen, men så var den ikke totalskadet og jeg ville ikke få ret meget af forsikringen.

På den anden siden havde jeg så heller ikke købet min T3  :shock:

Mch.

36
Generelt / hvormange af jer ???
« Dato: 12. Februar 2010 kl: 01:00:31 »
1 Allround på plader ( Benz. )

1 i atomer.

1 kassevogn ( Benz. ) og 1 Caravelle ( Diesel ) til backup, det er rart at kunne vælge  :wink: '

Mch.

37
Diesel Fora / Dyse diagnose/KM ...
« Dato: 23. Januar 2010 kl: 23:15:52 »
Hej Casper...

Du har nok ret ....

Jeg havde noteret forkert, så det er nok 293 dyser der sidder i bilen....

Jeg har endelig fået købt timing udstyr til VE_pumpen og en dyse top så jeg kunne kontrollere de sidste indstillinger.

Det var også på tide for flammeskiven på cyl. 2 var utæt imellem skiven ( genbrug ? :-(  ) og dysenholderen, så der var fyldt/pakket med sod helt op til gevindet.

Under den forudgående test boblede det lystigt da jeg leak testede imellem dyseholder og topstykke.

Jeg har et par reservedels motorer til at stå, hvor jeg skal have tjekket dyserne på / eller samle et sæt 1 sæt til renovering.

Jarl :

Er det muligt at sig at ved ~ XXX Km er der synlige skader / fordybning  på dysen ?

Såfremt motoren har kørt / er blevet behandlet helt " normalt "

Hvis der er betydelig kvalitets forskel på dyse leverandør så går vi ud fra en Bosch.

Mch.

38
Diesel Fora / Dyse diagnose/KM ...
« Dato: 23. Januar 2010 kl: 21:37:12 »
Hej ...

Jeg har lige haft alle 4 dyser afmonteret på min 1.6 D i forbindelse med service.
Jeg kunne se at der på alle 4 dyse spidser ( 294 ) ( omkring tappen ) mangler materiale i en dybde på ca. 0.1 mm max.
Formen på svindet svarede i diameter næsten til diameteren på hullet i flammeskiven og dysens sprøjtemønster.
Bilen er købt nysynet for 3 mdr. siden, har 230.000KM på klokken, men kører med en ombytningsmotor med ??? KM.

Så er spørgsmålet :

Er der en tommelfinger regel ( erfaringer ) der siger hvor meget en dyse har kørt i forhold slidtage på dyse spidsen ???


Jarl har jo endnu ikke fået lavet et dyse afsnit på hans fine hjemmeside ;-)


Mch.

39
Hej Jens ..

>>>
Den lugter af benzin og der sker ikke en dyt ... men dog var der på et tidspunkt enkelte skyer i udstødningen, dog kun få sekunder.
<<<

Det kan være den får for meget benzin og drukner under start forsøget ???

Har du et benzin filter på inden karburatoren ?, hvis der sidder snavs i nåleventilen kan den jo ikke lukke og karburatoren løber over.

Ud med tændrørene - rense dem af og juster elektrodeafstanden / monter igen - afmontere benzin slangen fra benzinpumpens sugeside evt. tage bundskruen ud af svømmerhuset og tørlæg karburatoren ( brandfare ! ) - lad det hele dampe af inden ny opstart.
Sprøjt lidt start gas / pronto eller hvad du nu har i karburatoren og lav et opstarts forsøg.

Hvis tændings systemet virker skal motoren så komme kortvarig til live og gå ud igen.

Mch.

40
Dine Projekter... / WBX std. plus
« Dato: 07. Juni 2009 kl: 17:01:37 »
Hej Mads ...

Jeg har også haft sporadisk tab af kølervædske ved termostathuset efter et motorskift.
Det viste sig at være o - ringen på den ene termostat /føler der blev utæt under opvarmningen af plasthuset.
O - ringen var nu også gammel og stiv samt at motoren havde stået uden køler vædske i ? antal år.

Mch.

41
Diesel Fora / Benzin i dieselolien, hvilke konsekvenser?
« Dato: 25. April 2009 kl: 21:10:07 »
I min 1.6 D golf 2 bog står at den kan tåle et blandingsforhold på max. 30 % benzin og det højest med oktan 95 blyholdig / blyfri.

Mch.

42
Diesel Fora / Jarl, 1.9D sauger - fortæl????????????
« Dato: 21. Februar 2009 kl: 13:53:16 »
....

43
WBX/LBX Fora / Uendelige varmeproblemer :o(
« Dato: 17. Oktober 2008 kl: 20:07:51 »
Hmmmmm...

Jeg kan ikke læse nogen steder om blæser motoren / termostaten på køleren virker ???

Mch.

44
Diesel Fora / Renovering og skift af trækaksel
« Dato: 04. Januar 2008 kl: 11:02:52 »
Citat fra: "jankjerbye"
Så er der låseringe på igen..

Det tog alligevel 1 time inklusiv alt.. det er noget værre fedteri..

Nå.. efter prøveturen kommer status.. men jeg regner nu med at det spiller..

Hvad siger ekspertpanelet til spørgsmålet om efterspænding? Hvor mange km?

BlackChart fortæller frygtelige historier om NÆSTEN tabte trækaksler.

/Jan


Det er det samme problem med trækakselerne på de gl. luftkølede VW modeller.

Hvis der er fedt eller snavs imellem trækaksel leddet og flangen, " sætter " ledet sig ikke rigtigt.

Under efterfølgende kørsel arbejder leddet og boltene løsner sig.

Så det er en god iden at tjekke efter.

Mch.

45
Diesel Fora / Dieselknast info søges
« Dato: 28. December 2007 kl: 01:11:37 »
Hejsa Rolf ..

I den forbindelse er det ( iflg. Onkel ) den samme knast der sidder i begge motor.

068 109 101 B

Mvh.

Michael C.

Godt nytår ....

Sider: 1 2 [3] 4