Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - MchAlf

Sider: 1 2 3 [4]
46
Diverse / 16\" kalipre
« Dato: 26. Juli 2007 kl: 01:06:13 »
Hov ...

Jeg glemte at tjekke trommelbremserne på bagakslen.

Ankerpladen, bremsebakker og div. dele af indmaden i tromlen er fra LT 4x4.

Reservedels mæssigt har jeg aldrig oplevet, at VAG har givet 2 ( 100% ) identiske dele seperate reservedels nummre p.g.a. de bruges i forskellige modeller.
Det skal nok være forbundet med modifikationer for at få unikke - LT dele til at passe.

God jagt.

Mch.

47
Diverse / 16\" kalipre
« Dato: 24. Juli 2007 kl: 10:45:10 »
Hmmm.....

Når jeg gennemgåer reservedels kataloget for en T3 synkro, finder jeg under bremsedelene ingen reservedelsnr. der stammer fra LT - familien.

Standard LT bremseskiver er 281 x 20, men om boltmønster og nav dia. passer ?

Mch.

48
Diverse / 16\" kalipre
« Dato: 23. Juli 2007 kl: 11:46:39 »
Hej ...

Kikkede lige i ETKA ....

Tror ikke den går for 291 165 107A / 108A er bremsekalibrene til en LT 4x4 fra ca. '84 - '95.
Den køre med bremseskiver dim. 323 X 16 og det er er jo væsentlig større end T3 16" synkro's 277 x 16.


Hygge.

Mch.

49
WBX/LBX Fora / Min boxer går ud. hjælp!!!!!!
« Dato: 12. Juli 2007 kl: 12:34:33 »
Hmmmmm .... mener at Vanagon syndromet referere til at motor omdr. svinger op og ned ved en fast speeder stilling på f.eks. motorvejen.
Det kan afhjælps med en kondensator indsadt i lednigsnettet's multistikket til motoren.

Det burde ikke få motoren til at gå helt ud .....

Hvis det er elektrisk kan det jo være en stel forbindelse der smutter / slipper under varmeudvidelsen.
Prøv at rense alle forbindelser og tjekke at de sidder ordentlig fast.
Det kan jo også være et kabel der er ved at knække ( tæret igennem ) lige i overgangen til en kabelsko.

Evt. manglende stel forbindelses kabel.

Man må jo prøve sig frem ....

Mch.

50
WBX/LBX Fora / Min boxer går ud. hjælp!!!!!!
« Dato: 11. Juli 2007 kl: 00:38:01 »
Kold motor / varm motor ?

Kort tids kørsel / langtids kørsel ?

Regn vejr / tør vejr.

Sætter ud eller taber gassen totalt ?

Er motoren blevet bygget om for nyligt ?


Brændstof :

Stoppet brændstof filter / skidt i tanken / utæt benzin slanger så pumpen suger luft.

El :

Tændigsystemet

Mch.

51
Diverse / afmontering af gearkasse
« Dato: 21. Juni 2006 kl: 11:07:36 »
Eller også er dit spær slidt op, så må gearkassen jo bare af igen.  :lol:  :lol:  :lol:

Øvelse gør mester  :twisted:  :twisted:  :twisted:

Mch.

52
Diverse / Speedometer probs. aka. den hurtigste 1,6 TD nogensinde...
« Dato: 05. Maj 2006 kl: 01:56:22 »
Hejsa  ....

Lidt info - W_1000 speedometer er til en synkro og W_ 500 er til en "almindelig " transporter.

MchAlf

53
WBX/LBX Fora / olielampe blinker
« Dato: 31. Marts 2006 kl: 00:48:16 »
Prøv at skifte olie filter.

Har selv haft et  " flow " problem.

Hygge.

54
Diverse / Utæt toppakningn ?
« Dato: 24. Maj 2005 kl: 10:37:38 »
O - ringene i top og bunden af cylinderen skal bare holde kølevandet ( trykket ) fra at gå ud i topstykket ( anlægsfladen ) eller ind i motorblokken.

Cylinderens anlægsflade i topstykket skal holde forbrændingstrykket på plads. ( ligesom på de luftkølede motorer )

Hvis dit WBX topstykke har løste sig / slået sig, smutter forbrændingstrykket forbi pakfladen og smelter O - ringe.

55
Diverse / Utæt toppakningn ?
« Dato: 21. Maj 2005 kl: 21:17:39 »
Nu går jeg udfra at vi taler om en WBX'er.

Det kan også være, at det kun er en af de O-ringe, der sidder i toppen af cylinderne der er defekt.

Når motoren varmer op, bliver en cylinderen utæt og blæser forbrændingstrykket  forbi cylinderens øverste O - ring over i kølevandet.

Dette kan ikke se på motorens topstyks pakninger.

Hygge.

Sider: 1 2 3 [4]