Forfatter Emne: LDA Mekanisk / Elektrisk  (Læst 2242 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline barfod

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:19:59 »
Hej
Da jeg endelig har fået plader på ¨Kommandøren¨ :D Var jeg et smut forbi Mølle for at kigge på noget hjemmelavet intercooler der er monteret (det skal af og kan afhentes hvis der er nogle der vil lege lidt med den slags)
Mølle opdager så problemet med LDA'en det er en elektrisk der er monteret men en slange der fodre den med tryk   :) og det kan man ikke .
Så nu er mit spørgsmål: Skal jeg få den elektriske til at virke, og hvordan(ledning??)
Eller skal jeg skifte den til en mekanisk og bruge trykslangen
Hvad er den bedste løsning???
Jeg har brug for dele alt efter hvilke løsning det bliver.
Tak til Mølle for hjælpen og stumperne
Håber i kan hjælpe
Jørgen Barfod
T3 1.6td "Rustplet"


Tlf.26833381

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #1 Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:32:47 »
Er I sikre på, at der er tale om elektrisk LDA? For mig ser det ud som om, din er en af de kastererede 1,9 pumper uden LDA - det havde mange Passater. Det elektriske hejs kunne ligne noget styring til AGR.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #2 Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:46:01 »
Hej Jarl.. Nej.. det er jeg ikke sikker på... Faldt bare over den pudsighed, at overtryks slangen var stukket ind i et el-stik, hvorfra ledningen gik til  overdelen af pumpen, som du ser på fotos... Jeg forestiller mig at der enten skal en jx pumpe på for at få ekstra boost ved maks ladetryk, eller at der kan monteres en overdel på den eksisterende med LDA... jeg gættede bare på at det var en elektrisk styring til ekstra boost...

-men det korte af det lange... hvordan får Jørgen det sidste udbytte af sin turbo????

Offline barfod

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #3 Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:57:09 »
Jeg aner det ikke da jeg bare har beskrevet problemet som Mølle fortalte det. Er ikke en ørn udi pumper,LDA og AGR.
LDA'en giver såvidt jeg har forstået mere kraft og bedre brændstof forbrug???? hvis det er rigtigt kan der så monteres en på den pumpe der sidder på??
AGR?? Hved ikke hvad det er.. skal det ikke virke ???
Jørgen Barfod
T3 1.6td "Rustplet"


Tlf.26833381

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #4 Dato: 30. Juli 2012 kl: 15:46:51 »
En JX-pumpe sparker jo røv på en AAZ, og så findes de i hundredevis på landets amagerhylder...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline barfod

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #5 Dato: 05. August 2012 kl: 17:39:20 »
Hej Igen
Har nu fået taget intercooleren af og reetableret indsugningsdelen, men har nu svært ved at starte motoren(kunne kun ved hjælp af dieselstart)
da jeg fik den starten kom der sort røg ved omdrejninger. Jeg kunne godt starte den lige efter men efter noget tid ville den ikke.
Er det indstilling af pumpen der skal ændres efter intercooleren er pillet af, og hvis det er hvad skal der stilles på?
Eller kan der være andre ting jeg skal tjekke.
Den startede fint før jeg tog intercooleren af
På forhånd tak for input
Jørgen Barfod
T3 1.6td "Rustplet"


Tlf.26833381

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.268
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #6 Dato: 05. August 2012 kl: 18:20:33 »
AGR kender jeg kun fra min bobbel (USA 1303 AJ 1600ccm), det drejer sig om udstødningen og dens rensning i systemet ...

http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasr%C3%BCckf%C3%BChrung
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #7 Dato: 05. August 2012 kl: 18:43:18 »
AGR har stort set alle dieseler siden 1991. Ved at tilbageføre lidt udstødningssgas til indsugningsmanifolden sænkes forbrændingstemperaturen (udstødningsgas er jo iltfattig og derfor inaktiv), og der dannes færre NOx'er.

Starten skal ikke påvirkes af om der er intercooler på eller ej. Der er noget andet galt. Start med at tjekke, at alle slanger, der fører luft til turboen er i god stand, ikke klemte og sidder, hvor de skal. Tjek også, at slangen fra turboen til indsugningsmanifolden er tæt og godt spændt. Er det for øvrigt den rigtige slange eller noget sammenbikset fusk?  Gennemgå gløderørsfunktion, pumpetiming og dyser. Vær også sikker på at dieselsystemet fra tank til pumpe er rent, tæt og med nyt filter. Der er mange timers læsning her på siden om dieselmotorer. Men inden du går i gang med det, så giv dig selv 15 piskeslag midt på torvet, mens du råber: "Dieselstart ødelægger motorer, jeg bruger det aldrig igen" ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

doka

  • Gæst
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #8 Dato: 05. August 2012 kl: 18:49:23 »
Da jeg skal igang med et lille projekt kunne jeg godt være interesseret i intercooleren.
Hvordan er den monteret ????

Offline barfod

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #9 Dato: 05. August 2012 kl: 21:17:28 »
Undskyld undskyld UNDSKYYYYYLD......
@Doka Jønne er førstevælger til den
Jørgen Barfod
T3 1.6td "Rustplet"


Tlf.26833381

Offline barfod

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 68
    • Vis profil
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #10 Dato: 05. August 2012 kl: 22:07:58 »
En lille rettelse: Det er Jønne ukendt  der har sat sig på intercooleren
Jørgen Barfod
T3 1.6td "Rustplet"


Tlf.26833381

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
LDA Mekanisk / Elektrisk
« Svar #11 Dato: 07. August 2012 kl: 00:57:01 »
Citat fra: "barfod"
En lille rettelse: Det er Jønne ukendt  der har sat sig på intercooleren


håber da ikke at den smutter helt op ;)  :lol:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D