T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Motordele => Emne startet af: pep84df efter 06. August 2012 kl: 17:27:17
-
Hej derude i sommerlandet!
Stempel søges med Ø-mål 93,986 (det mål der er præget ind i stempeltoppen). Forbrændingskammerdybde på stempel er 12 mm.
Håber I har bare et eneste stempel med stempelringe liggende i gemmerne jeg kan bruge.
Det er det eneste jeg mangler for at få min DG-motor på gaden igen.
MVH PETER
-
,-) VW-Shoppen
-
Hej Frank Binau!
Tak for tippet!
Har sendt forespørgsel!
MVH PETER
-
Hej Frank Binau!
Tippet var ikke så godt alligevel!
Hinze har åbenbart ikke lyst til at svare på den forespørgsel!
Har du andre forslag?
MVH PETER
-
Du har kort lunte, måske har Hinze ferie???
Jeg skal lige gå på loftet og checke i morgen om jeg har et stempel i den størrelse.
/Mads
-
Hej Mads!
Undskyld, det har du ret i!
Er spændt på om jeg er heldig!
Hører gerne fra dig!
MVH PETER
-
Hej Frank Binau!
Tippet var ikke så godt alligevel!
Hinze har åbenbart ikke lyst til at svare på den forespørgsel!
Har du andre forslag?
MVH PETER
Arr han har da lige været på her i aften. Så prøv 40948788 Hinze
-
Jeg har desværre kun 93.980 og 93.991 og så nogle ordentlige basser på 94.480. Håber du har bedre held et andet sted. husk nu at vægten på stemplet også helst skal passe med de andre, og så ville jeg altså ikke genbruge stempelringene.
/Mads
-
Hej Mads!
Tak for indsatsen!
Kan jeg ikke bruge etstempel med dit mål 93,980 i stedet for mit ødelagte med mål 93,986.
Det er 6 tusindedele af en milimeter vi taler om???????
Det med vægten forstår jeg udmærket, men det er ikke lykkedes for mig at finde nogen vægtangivelse på det ødelagte stempel, hvor skal jeg lede henne, og hvordan er det angivet??
Hvorfor vil du ikke bruge et stempel med brugte stempelringe? De 3 andre stempler der ikke fejler noget har jo de brugte stempelringe der sidder på, er det så ikke ok?
Mvh PETER
-
Vægten er normalt ikke angivet, men findes på en nøjagtig brevvægt e.l.
Du vil ærgre dig gul og grøn hvis du sparer et sæt stempelringe, og kompressionen ikke er med p.gr.a. det, ikke ? Det er trods alt noget af et arbejde, at splitte sådan en motor og ofre pakningssæt etc.
-
Hej Aran!
Tak fordi du vil hjælpe, det er jeg meget taknemlig for!
Gul og grøn er ikke på mit farvekort så det vil ikke passe mig særlig godt.
Som jeg ser på en WBX er det en nem øvelse skille og samle den igen!
Men, skal jeg så ikke sætte nye stempelringe på alle 4 stempler så der er nye hele vejen rundt? Eller hvad mener du?
Mvh PETER
-
Som jeg ser på en WBX er det en nem øvelse skille og samle den igen!
Hmmm, så har du vist ikke været der
-
Hej Kenneth!
Du tar fejl, jeg har været der!
Og er ved at gøre det igen!
Mvh PETER
-
Hej Kenneth!
Du tar fejl, jeg har været der!
Og er ved at gøre det igen!
Mvh PETER
ok, det lyder godt. Om det er let er selvfølgelig en personlig vurdering. Det er sikkert ikke svært, men designet af wbx'en er da ikke simpelt og "lækkert".
-
Jo, jeg ville helt givet skifte alle stempelringe inkl. olieskraberinge og hovedlejer / plejllejer ved det mindste tegn på slid. Og husk også, at måle ovalitet på hovedlejer etc.
Jeg synes godt nok det var en større omgang, at adskille, udskifte diverse ting, udmåle og samle en wbx, så stor respekt for dit gåpå mod.
-
Hej Mads! (Mads-kaa)
Ring til mig på 20214007, please!
Mvh PETER
-
Er der en derude der vil formidle kontakt til Mads-kaa, Sønderborg for mig?
Kan ikke selv få kontakt til ham!
På forhånd tak!
Mvh PETER
-
Så hårdt har du jo heller ikke prøvet, ikke engang en PM har du sendt, men pyt med det. Du kan ringe til mig på 23336984. Jeg er ikke på T3nettet hverdag og jeg får ikke automatisk mails når nogen skriver i et indlæg jeg har svaret på.
/Mads - igen 23336984
-
Du er også velkommen til at kontakte mig pr. mail: mads@djaahn.dk
/Mads
-
Så er stemplet hentet og jeg kan komme videre med projektet!
Tak til Mads for et hyggeligt møde i dag!
Mvh PETER