T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: pep84df efter 28. Februar 2013 kl: 16:58:44
-
Hej! :)
Hvem på Fyn kører egentlig med WBX motorer, foruden jeg selv????? ;)
Mvh PETER
-
:) :) :)
Tjaaaeeee, så er jeg altså den eneste på Fyn der kører WBX!
Jeg møder heller aldrig andet end diesel, diesel og atter diesel!
Mvh PETER
-
du er aldrig alene når du kører wbx :0)
-
:) Jeg føler mig heller ikke alene i DK, men på Fyn er vi ikke mange! (Der skal mere end 3 til mange)
Mvh PETER B)
-
det var godt troede du sad på randen til gråd med vand i dine små øjne :woohoo:
-
DG & SS :)
-
Hep.
"Volkejeep`n" har da en DJ 112 i WBX brumm brumm....
Er jeg den eneste på Sy`fyn??
-
Jeg har da set og hørt en brun benziner i Odense et par gange de sidste par dage. En med hævetag. Ved ikke om det er en herinde fra. Den tikker noget eller har lidt utæt udstødning.
-
Den tikker noget eller har lidt utæt udstødning.[/quote]
Lyder som en rigtig wbxér :P :P :whistle:
-
Hej! :)
Min erfaring er nu at en velplejet, veltrimmet WBX ´er ikke giver meget lyd fra sig!
Jeg har kørt WBX i 23 år. :P
Mvh PETER
-
Jeg tænker jo på at skifte til benzin motor! folk her og og for den sags i det meste af t3 verdenen skifter til en anden motor af mere eller mingre eksotisk art, og siden du Peter har mange års erfaring med disse motore er mit spørgsmål hvad er der af problemer med disse ?
Jeg har engang lånt en bil af Birk med wbx motor og den kørte da ganske pænt.
mvh. Søren
-
Hej Søren! ;)
Hvor lang tid har vi?
Lang historie kort.
Har kørt med samme motor 390000 km
Den har været adskildt een gang i 1997, fordi de store gummipakninger mellem top og blok blev utætte!
Nogen vil kalde det et svagt punkt, MEN, helt ærligt een gang på 23 år, er det et problem?
Jeg har lige skiftet motor (tager mig 4 timer fra jeg tapper vand af til jeg starter igen)
Den eneste grund til jeg skiftede er at den trængte til nye ventilløftere.
Jeg kunne sagtens ha skiftet løftere uden at tage motoren ud, men jeg havde en anden køreklar motor jeg gerne ville ha testet,
og så ku jeg stå og "nørde" lidt med at få motoren til at spille fint igen. Løfterne har jeg skiftet.
Selvom den har kørt 390000 km er der mange km i den endnu, når det hele spiller, den bruger næsten ingen olie!
Det er den komprimerede version, den lange ville tage flere dage med superlativer! :evil:
Jeg ved også godt at det er lidt "religiøst" og at der mange andre meninger der også er gode. B)
Men jeg ku da godt lide at vide lidt om din?
Hvor i landet er du?
Hvilken motor kører du nu?
+ meget mere, fortæl, fortæl! :)
Mvh PETER
-
Jeg køre stadig Diesel en 1z med mekanisk pumpe, I sidste forår prøvede jeg at montere en turbo fsi for at prøve dette af med hensyn til af blive benzin kørende det var dog en omgang for svært/dyrt af komme igennem med denne ombygning, jeg har så mange andre tanker om af finde en benzin motor, men jeg tror mit max hk er 92,5 når de 20% motor kraft er lagt til de 2 valg jeg har i min typekodkendelse.
mvh Søren
-
Søren, er det kun for at slippe for diselafgiften du vil skifte til benzin?
Mvh
-
Ja, selvom det er et spørgsmål om religion og jeg ELSKER wbx motorer, vil jeg nu alligevel påpege, at en R4 passer på din gearkasse. Vel vidende at der skal laves udstødning og motorophæng, er det en oplagt mulighed ?
-
Hej Aren!
Det er nøjagtig det jeg mener med, "at der mange andre meninger der også er gode"!
Du har fuldstændig ret med hensyn R4 løsninger, når der tale om en diesel gearkasse.
Det ville jeg også selv vælge i Sørens tilfælde!
Mvh PETER
-
jeg har set på vw. R4 men kan det passe at dem jeg har set på omkring 90hk er med karburetor. Jeg har såmen også et wbx koblingshus liggende, da det var det jeg lavede mellempladen til tfsi motoren
Søren
-
jeg har set på vw. R4 men kan det passe at dem jeg har set på omkring 90hk er med karburetor. Jeg har såmen også et wbx koblingshus liggende, da det var det jeg lavede mellempladen til tfsi motoren
Søren
Motorer med motorkoden ABS og ADZ er 1.8 90Hk, med indsprøjtning, de kommer fra VW'er og Seat'er (Og måske oss Skoda'er, er ikke sikker?) fra ca. 90 og frem til (mener det er 2000?) den kan monteres på din Diesel gearkasse.
Dog er jeg i tivl om lovligheden, da der vist er noget med at man grundet nye regler ikke kan få godkendt en bil med en motor som bilen ikke er godkendt med fra fabrikken, men er dog ikke sikker.