T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: blomsten efter 30. August 2012 kl: 10:14:18
-
Blomsten vil gerne gå fra 1.6 tyrbo Diesel til 1.8 ABS Benzin, men hvor skal jeg skære ledningsnettet af hos huggeren ? Derefter skal jeg have fat i Katylasator ,lamda sonde, tændspole og selvfølgelig styreboksen og hvad har jeg brug for ellers ?. ,
-
Det er over 20%. så skal betales afgift.
-
Ledningsnettet skal skilles ad helt inde ved sikringsboksen. Find en AAM motor, den ligger indenfor de 20% du må forøge med uden at ryge i afgiftsmøllen .
-
Tak, DESVÆRRE har jeg bestilt en ABS hos hugger, Hvad er en AAM motor og har den også motorstyring?
-
Tak, DESVÆRRE har jeg bestilt en ABS hos hugger, Hvad er en AAM motor og har den også motorstyring?
Hvis den kun er bestilt, så kan du vel ændre den bestilling.
Hvad er årsagen til at du vil skifte til benzindrift?
-
Til brian ! Hege min viv, kører små turer til og fra skole ( vi har 4 drenge ). Nogen gange når klokken er mange, får den ful skrue ud af indkørslen. Det har på ca 500 små turer kostet to motorer og en gearkasse.
-
Motorerne er næsten identiske, på nær at AAM kun har 75 hk
-
Jeg læste med stor fornøjelse Jarls tråd " i håb om tilgivelse" og blev lidt varm på en ABS , Kan synsmanden se forskel ? Jeg kan jo tage fejl af de to motorer :)
-
Forskellen ligger i en anden knast og en lavere kompression. Så begge motorer er set udefra totalt identiske, bortset fra motornummeret på blokken og klistermærket på tandremsdækslet. Hvor meget har du skruet i motorer?
-
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)
-
Til brian ! Hege min viv, kører små turer til og fra skole ( vi har 4 drenge ). Nogen gange når klokken er mange, får den ful skrue ud af indkørslen. Det har på ca 500 små turer kostet to motorer og en gearkasse.
Gearkassen tager slet ikke skade af små ture, og vil jo være udsat for det
samme ved skift til benzindrift.
Så gearkassen bør være ude af overvejelserne.
Jeg tror de her dieselmotorer sagtens kan klare mange små ture.
Jeg har kørt 1.6 diesel siden 1985, i golf2 og T3, og der har været MANGE
små ture, de skal tælles i tusinder. På den tid har jeg kun oplevet at en
motor "gik ned" muligvis pga. slid, men diagnosen var ikke sikker.
De kan stoppe med at fungere af andre grunde (løs takthjul, revnet toppakning, manglende vand og olie).
Nu er det ikke sådan at jeg vil argumenterere imod benzinkonvertering,
og jeg vil også selv gøre det hvis der er gode argumenter,
men det kan jeg ikke se at der er.
Beslutninger skal tages på baggrund af saglige og korrekte fakta,
og ikke ammestuehistorier.
Den med at dieselbiler ikke holder til at køre små ture holder ikke
efter min erfaring.
Du skriver "koste 2 motorer", men var der en sikker diagnose?
Har du beskrevet problemerne på T3nettet?
Generelt med maskiner der ikke virker, så må man gå i detaljerne
og finde årsagen til at de ikke virker. Oftest er det jo bare en lille del
der forhindre maskinen i at fungerer. Så reparerer eller udskifter man
den den defekte del, og maskinen kører videre.
Ekselmpe: Jeg kender en ældre dame. Hun har en vaskemaskine.
Pludselig en dage virker den ikke, den vil ikke lukke vandet ud.
Hun ser maskinen som et "hele", en balckbox, der virker eller ikke virker.
Hun tror hun må have en ny.
Jeg lover at se på maskinen, og konstaterer at der bare er vandpumpen der
går for sejt rundt til at starte. Muligvis kan det fixes for 0.00 kr,
og i værste fald må man lige sætte en ny pumpe i til 250 kr.
Lige nu er der vist mindst 3 dieselmotorer til salg på T3nettet til 1000 kr
eller mindre.
-
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)
Jeg håber sandelig ikke, at det er en erfaring, nogle her har gjort, og jeg håber, at det var en ironisk bemærkning den med at melde til politi og skat. Jeg mener ikke, at vi foretager os særligt lyssky ting her, men hvad enten det er hjul, sænkning, udstødning, vægt, stand eller motor, så er der rigtig mange biler, der kunne få et hak i tuden, hvis vi skulle gå rundt og indberette hinanden. Jeg er helt indforstået med, at vi skriver i det offentlige rum, og at alle kan kigge med, men i tillid til at vi er sammen om vores interesse for den sjove gamle T3'er, så mener jeg, at vi bør kunne snakke sammen uden at frygte, at enhver ide eller strøtanke risikerer at skulle prøves ved en domstol. Viser det sig, at man skal til at "kigge sig over ryggen" her, så vil jeg systematisk begynde at slette alle mine indlæg - nye og gamle og kun lade de ligegyldige og intetsigende stå.
I den konkrete situation, så oplys da synsmanden om, at det er en ABS, der er lagt i. I de fleste tilfælde vil han ikke orke at sende en 25-30 år gammel værdiløs bus til skat for at kunne kradse en daler ind til statskassen.
-
Det var kun ment for at gøre ham opmærksom på at det det er du offentlig forum han skiver på. Lige præsis ulovlig motor skift straffes rigtig hårdt
-
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)
mantacc Jeg regner med du taler på egne vejne :(
-
Til Andreas ! Du tænker vel ikke på at sætte en anden knast i en AAM motor. Det lyder spændende. Jeg har da fået vores gamle Fergusson ud at køre, Har både fået løsnet stemplerne efter at den havde sat sig og sat nye briller i.
Til Brian, tak for indput . men det væsentligste for mig i disse tider er vægtafgift nedsættelsen. Desuden tror jeg at en ABS passet bedre til min kone.
Til Jarl ! Jeg ved ikke om jeg tør, Jeg kan sikkert lave købet om til en AAM , hvorledes er det med benzinforbrug ABS kontra AMM, tør du give et bud på det?
Til rette vedkommende. Hvorfor kan jeg ikke få blomsten til at vise underskrift, har forsøgt under profil. Venlig Hilsen Ove
-
Jeg tror ikke, at der vil opleves væsentlig forskel på, om man kører AAM eller ABS - hverken på ydelse eller økonomi. - Som nævnt er motorerne næsten identiske, og drejningsmomentet er også tæt på det samme. forskellen på 15 hk opleves helt ikke så betydningsfuld, som den ser ud på papiret.
-
Tja autoophugger mener ikke at de 6, hk gør nogen forskel, men det er måske fordi han ikke har en AAM på lager, og jeg er bange for at spørger man en synsmand om forhånds smidighed, så siger han nok nej...
-
20% er 20% og ikke mere sådan har loven været så længe jeg kan huske og den står ikke til at bøje!!
synsmanden har pligt til at indberette til skat, hvis en bil er ulovlig i afgiftsmæssig forstand.
om synsmanden går det eller ej, gør jo ikke bilen mere lovlig af den grund, du snyder kun dig selv, for sagt før bliver din forsikring ugyldig i tilfælde af uheld..
reglerne er de samme for alle biler, om det så er en 300hk Toyota Supra eller en 70hk T3 - same shit
jeg forstår helt ærligt ikke dem der tror "at den går nok"
-
Husk på at du selv står med hele gildet ved evt. Ulykke da du køre i en ulovlig bil. Hvis du laver ombygningen og ikke får det godkendt er andre bruge ikke blege for at melde dig både til skat og politiet. Dette gør vi kun for at hjælpe dig og ikke skade dig:-)
mantacc Jeg regner med du taler på egne vejne :(
Du skal læse hvad jeg skrive imellem linier. Ulovlig motor ombygning høre ikke til i en offentlig forum. Jeg er personlig ikke bleg for at gøre folk opmærksom på hvad der kan ske hvis de ikke får godkendt deres biler
-
Hej Ove, lad os snakke videre om min AAM der måske er på salgslisten.
Er i øvrigt helt enig med Verner, det duer ikke med "det går nok" løsningen.
-
Jeg synes jo det er sjovere at være kreativ med motoryper indenfor hvad der er lovligt end udenom for det kræver jo mere iderigdom.
Men er der nogen der har fået målt en ABS hk/Nm forløb med uoriginal udstødning som det jo vil være på en T3 ?
Ikke at det betyder noget praktisk, fordi synshallen nok kræver data om motoren som VW har monteret den i oprindelsesbilen. Var bare nysgerrig om nogen egentlig ved hvad det koster/giver med en WBX eller anden udstødningskombination.
-
Ove Takker de fornuftige. Selvfølgelig er det bedst at være lovlig, nogen gange er love bare så kedelige. Jeg går efter en AAM motor, men hvis jeg skal køre med cykel hjelm stopper jeg med at cykle.
-
Blackcharts Minnie kører med en AAM, og den er så absolut ikke langsom, altså uden sneglehus ;-)
-
Og med sneglehuset er den ca. som at køre i Højben...
Er stadig overrasket over hvor godt sådan en AAM går...Mangler så bare lige at lave lidt udmåling på hvad den går på literen hhv med og uden sneglehuset...
-
90hk ADZ går mellem 11 og 12 km/l i 1300kg passat, så forvent ikke højere tal end det, skal siges at det er ved alm blandet landevejs kørsel, hvis man kører totalt morfar er der altid lidt at hente ;)
-
men ligger på 8-9km/l ved 2 ture på 20km to gange om dagen
-
90hk ADZ går mellem 11 og 12 km/l i 1300kg passat, så forvent ikke højere tal end det, skal siges at det er ved alm blandet landevejs kørsel, hvis man kører totalt morfar er der altid lidt at hente ;)
Har lige kørt 3400 km med ADZ motor i sommerferien, heraf 900 km på Østrigs stejle og snoede veje.
Gennemsnit på turen var 10,8 km/l. På småture herhjemme går den mellem 8-9 km/l.
At nå samme tal som i en Passat, er kun et drømmescenarie, uanset hvor meget morfar man kører.
De fleste T3ere vejer reelt nok 300 kg mere og har en vindmodstand svarende til at man monterer en 1,5 meter høj plade foran på Passaten. :wink:
Så jeg er godt tilfreds med min motor...
Tony
-
Jeg er begyndt at tappe olie af motor og se hvad der kunne fiskes ud af bundkarets påfyldningshul. Det ligner lidt stempel, Hvad er gået galt , tror I ?
-
Jeg kan ikke lige se hvad det er, men det ligner ikke et stempel i mine øjne, måske snarere noget fra en smadret oliepumpe ?
Hvad der lige har forårsaget dette, kan man kun gisne om: Slid er et oplagt gæt, men det kan også skyldes metaltræthed, svigtende smøring etc. etc.
-
Jeg syntes det ligner noget fra den ene side af et stempel, hvor krydspinden går igennem.
Ringen på billedet ligner også en låsering til en krydspind, men hvor stor er ringen ?
Jeg kan dog ikke helt få det til at passe med stykket længst til højre på billedet. :?
Tony
-
Forskellen ligger i en anden knast og en lavere kompression. Så begge motorer er set udefra totalt identiske, bortset fra motornummeret på blokken og klistermærket på tandremsdækslet. Hvor meget har du skruet i motorer?
Ville man så i realiteten kunne monteren topstykket fra en ABS på en AAM motor og så den har samme hk som en ABS eller?
blomsten: Det ser sgu ikke så godt ud med din motor :?
-
Sådan som jeg har forstået det er plejlstængerne på AAM en anelse kortere end ABS og ADZ...
-
I sammen hæng med renovering af vw motor(1.8 AAM).
Planslibe top og blok da den har varme vredet sig.
En cylinder har fået en hak pga en knækket stempel ring. cylinder bores op og der kommer fire nye stempler i.
En ventilsæde brændt, så alle er fræst op og otte nye ventiler.
Indsugningen ved den brændte ventil er blever poleret lidt, det er de andre os for at ha ens flow.
gevinden i knasten er skruet over så der kommer en brugt omslebet i med anden moment kurve.
I sammenhæng med overophedningen er dele af lednings nettet smæltet og det har brændt boksen. ny anden ledning net og boks monteres.
Strømfordeleren er gået i stykker, så en fordelerløs monteres.
Det hele bliver kørt ind på rullefelt.
Husk at læse det jeg skriver imellem linierne.
-
Hej mantecc, Ja det lyder som noget man kan blive nød til under en renovering. Jeg er ikke nået længere end at JX motor er ude og jeg kan se at stempelpind og leje er rykket ud af stemplet , ellers er det helt fint.
så det vil være relativ let at sætte ny stempel i ( tror jeg ), men jeg arbejder videre med en benzin konvergering. gys og spændende.
-
Hej TONY ,, Det ser ud til at der er indstøbt et stålbånd i stempelkronen , eler er det en form for reperation ?
-
Hej TONY ,, Det ser ud til at der er indstøbt et stålbånd i stempelkronen , eler er det en form for reperation ?
Det skal nok passe at der er indstøbt stålbånd, det er jo voldsomme kræfter stemplet bliver udsat for.
Det ser også ud til at det har fået en voldsom behandling... :shock: ...
Tony
-
De eneste komponentmæssige forskelle der er på AAM og ABS i shortblock'en er stempler og knast. Jeg ville ikke gide lave alverdens krumspring for forskellen i effekt, men hvis det er et vigtigt omdrejningspunkt, så skulle det ikke tage lang tid at skifte de pågældende komponenter, men det ville være absolut forkasteligt og i strid med både lovgivning og god moral. På samme måde ville det også være strafbart og helt uden for enhver lov og ret at ændre motorkoden på blokken ved hjælp af et prægesæt. Den slags ting er naturligvis kun noget, man kan gøre på markracere og andre biler, der aldrig kommer på færdselslovens område.
Ja, den har da godt nok ædt et stempel, og ja, der ligger et stålbånd på indersiden af kronen. Det bliver spændende at få resterne helt ud af cylindergangen. Vær desværre forberedt på, at der kan være onde ridser i cylindergangen. Årsag? Tja - det kan kun være et gæt, men de fleste TD'er har før eller siden haft stempel-ventil-kontakt. Når stemplet "kysser en ventil", så får det et dask på toppen - hvem har ikke set et stempel med ventilaftryk? Men det er ikke det værste. Ved udsparringen til olieringen er stemplet jo perforeret, så olieringen kan evakuere olien ind på indersiden af stemplet. Netop her er stemplet ikke særligt solidt, og der kan det godt blive lidt presset sammen - faktisk så meget, at man kan mærke, at olieringen ikke kan bevæge sig frit. Når først godset er klemt ud af den oprindelige støbte facon, så er det kun et spørgsmål om tid, før der kommer et træthedsbrud. derfor skal man være omhyggelig, når man reparerer en motor, der har haft stempel-ventil-kontakt. Stemplet skal op - udmåles i spalten til alle ringene - især til olieringen, plejlstangen skal tjekkes for skævhed, lejesøjen for rivninger, og så er der alt arbejdet i toppen - nye ventilstyr og -kapper, skifte berørte ventiler, undersøge lejebukke og -overfald og måle skævhed (og dermed brudrisiko) i knast.
Alle de "fornøjelige sysler" går man til med pionerånd de første 25 gange. Derefter lægger man en R4 i og glæder sig over driftsikkerhed og lav vægtafgift.
-
Så kom AAM motor hjem, vi kunne måske have købt en billigere og bedre motor men jeg havde jo bestilt en ABS motor( og fået udtaget den), så for at formildne ophuggeren købte jeg denne skrællede AAM motor af ham. Spørgsmålet er hvad jeg bør gøre ved den inden isætning i Blomsten. Jeg husker at kompresions testen viste ca 11 , 11, 9, 11 er det iorden eller bør jeg kigge på ventiler og stempler, nu når jeg skal skifte tandrem og bundkar . Venter spændt på indlæg tak
-
Jeg ville nok tag chancen at ligge den i uden at kigge ventiler og stempler, så give den en omgang additiv behandling når den kommer til kørendene..
husk at give den den helt store service med.
tændrør, tændkabler, dæksel, roter, vandpumpe og evt ny oliepumpe fra ebay hvis den anden er over mål..
-
Tak mantacc, AAM motoren er nu konverteret med delene fra jx motoren, motorophæng sidder ikke i vejen for lambda sonde, er det først når motoren kommer i bilen at lambda sonde er i vejen ?
-
Det bliver rigtig godt når du kommer til kørende med sådan en motor... bilen går fakstisk overraskende godt med sådan en... jeg troede godt nok det ville være dødepølse at køre i den, da jeg alt tid har haft 110hk+++ i mine personbiler. Så sådan en stor kasse med 75hk ville da værre helt henne i skoven.. Men de 140nm og gearing i en 3H gearkasse passer rigtig godt og den er ok frisk til bykørelse og den kan køre de 90km/t på lande vejen uden den hel store larm.
Jeg har tidlig skrevet ombygning at olie pinden, ved gipzy camper, så du kan få den rette mængde olie på den...
-
Tak mantacc, AAM motoren er nu konverteret med delene fra jx motoren, motorophæng sidder ikke i vejen for lambda sonde, er det først når motoren kommer i bilen at lambda sonde er i vejen ?
Det kommer an på i hvilken side af manifolden lambdasonden sidder, hvis den sidder i venstre flade , der vender væk fra motorophæng, kommer den ikke i vejen, hvis den sidder i fladen der peger mod motorophænget, kommer den i vejen for gummiophænget..
ser lige om jeg kan finde et billede....
-
Hej T3ér
Er der nogen det kan gætte hvad dette specialværktøj kan bruges til , det består hovedsageligt af en 1½" omløber
[attachment=12551]SAM_0302.JPG[/attachment]
-
AAM motor er lagt i Blomsten , ledningsnettet er pillet ud af donorbil , Har i nogen forslag til hvad jeg skal gøre med den manglende speed sensor ?. Er det muligt at få bensinpumpen fra golfens benzintank ned i T3 er tanken?.
hilsen Blomsten´s mekaniker.
-
Jeg køre med vectra a pumpe og filter uden for tanken. Køre stadig uden speed sensorer, men skal snart ha sat det golf speedometer i.
-
Jamen golf speedometer , hvor får det hastigheden fra, såvidt jeg ved er det fra gearkasse , eller hvor
-
den gamle udgave af monomotronic havde vist ikke hastighedssignal med. Det kom i de nyere udgaver. Kik lidt i de vedhæftede instrukser :)
[attachment=12603]SSP_164_Mono_Motronic_rev.pdf[/attachment]
-
Nå, den gider ikke at vedhæfte det andet dokument. Send en mail til kenneth.hinze@vw-shoppen.dk så sender jeg dokumentet.
-
Tak Hinze ! for læsestoffet. Ledningerne er sat til diverse steder. jeg bøvlede med en sort ledning fra golfens sikringsboks, den gnistede frygteligt indtil jeg satte den på pluspolen :blink: , så kom der strøm når jeg satte tænding til, til benzinpumpen hurra, men kun i 5 sekunder. I morgen prøver jeg at hælde benzin og vand og olie på måske vil det hjælpe.
-
Benzinpumpen kører kun et par sekunder når du sætter tænding på, så stopper den indtil styreboksen kan se at motoren roterer (hall-giver i fordeleren) hvorefter den så starter pumpen igen...
Ganske normal opførsel med andre ord...
-
Ja det hjalp da motoren tørnes, men den starter og kører kun nogle sekunder for så at gå ud. ( punpen kører godt nok) men har den tryk nok ?
det er en sugepumpe, jeg købte så en Opel Vectra pumpe i Biltema, men den kan jeg slet ikke få til at virke og der sprøjter benzin ud af et lille hul i endedækslet , er det ikke en fejl ?.
-
Uden, at kende den omtalte pumpe vil jeg vove det postulat, at den skal suge fra den ene studs / tilslutning og pumpe ud via anden studs / tilslutning. De dyre dråber skal ikke komme ud alle mulige ( og umulige ) andre steder. Det giver ikke rigtigt mening, at benzinen kommer ud fra endedækslet, - så retur med den.
-
Tak Aran , den returnere jeg , men hvad med sugepumpen på billedet er den god nok tror i, eller er den årsag til at motoren går ud?
-
har du relæ styring af boks og benzinpumpe? du skal have stel-styring af relæ til benzinpumpen fra styreboksen; ligesom indsprøjtningsdysen også benytter stel styring. Måske kunne benzinpumpen godt tænke sig at være under benzin niveau i benzintanken; altså læg den i jordhøjde i stedet for.
-
Jeg køre med sådan en pumpe..
(http://www.z-parts.eu/images/product_images/popup_images/109_0.jpg)
http://www.z-parts.eu/Fuel-pump/Fuel-pump-Opel-Ascona-Calibra-Kadett-Monza-Omega-Rekord-Senator-Vectra::109.html
Sammen med sådan en filter.
(http://dynmedia.thg.dk/img/501013941141_0_S_180_180.jpg)
http://www.thansen.dk/products.asp?c=7707112413&n=360685709
Beslag til at holde det kan du bruge en udstødnings claps i passende størrelse til både benzin pumpen og filet alt dette monter enten ved siden af hinanden eller efter hinanden på et stykke 1.5 til 2mm plade med fire låse møtrikker. det hele bliver bolte op i bunden med de gummy ophæng til har for oven på siden ved Thansen...
http://www.thansen.dk/products.asp?c=7707112413&n=-2027202678
-
Tak for meldingen Casper, Det ligner godt nok den fra Biltema, Filter har jeg fra Golfen, måske skal jeg bare prøve at montere som du skriver. Jeg har forsøgt at suge fra en dunk det kan den måske ikke..
-
Hinze ! Ja jeg har relæstyring, stelstyring ved jeg ikke, men jeg bruger de originale legninger som gik ud til pumpen i Golfens Benzintank en plus og en minus og pumperne snurre lystigt men om de giver nok tryk er jeg ikke sikker på.
-
Tak for meldingen Casper, Det ligner godt nok den fra Biltema, Filter har jeg fra Golfen, måske skal jeg bare prøve at montere som du skriver. Jeg har forsøgt at suge fra en dunk det kan den måske ikke..
Den du har fra biltena er sikkert en til indvendig montering i tanken hvor imod den jeg har linket til er til udvendig montering...
-
Ja tak Casper det har jeg fundet ud af , og så gør det jo ikke noget at den spilder lidt benzin. Biltema var flink og returnerede de 300 kr.
Den rigtige hos t-Hansen koster 1300 kr så indtil videre suger jeg fra en spand med originalpunpen fra golfen. Men AAM motor siger brum brum og går så stadigvæk ud. Jeg fik min tændingspistol til at glimte og tændingspunktet flakser hid og did og nogen gange rammer den punktet . så det er måske ikke så mærkeligt at den ikke vil køre. Har i nogle ideer . Næsten alle tændingsdele stammer fra golfen og den motor kørte fantastisk??
-
Immobilizer?!
Bare en ide...
Hvis startspærren er aktiv starter motoren og kører nogle sekunder og går så ud...
-
Jeg er enig med Morten. Har du kigget om donorbilen havde en chip i nøglen og en transponder ved tændingslåsen ?
Det kan være den, der mangler nu.
Tændingstidspunktet skulle da gerne være stabilt ? Hvis motoren er testet og fundet ok i en Golf, må der være "noget" der ikke fungerer optimalt f.eks. stik ved fordeler ? Hall giveren har ret stor betydning for korrekt tænding. Men igen : Hvis der mangler et signal fra transponder, kan du nok først justere ind når motoren kører i lidt længere tid ad gangen.
-
nøglen ligner en tynd nøgle uden chip, og der er stadig tænding og pumpe kører de 5 sek efter at motor er død . og den har kørt helt op til måske 20 sekunder .
-
Prøv at skrive til Hinze, mener det er ham der kan skaffe en lille printplade som sættes til styreboksen, som så sætte startspæren ude af funktion :)
-
Prøv at skrive til Hinze, mener det er ham der kan skaffe en lille printplade som sættes til styreboksen, som så sætte startspæren ude af funktion :)
Jeg har en fra Hinze, virker rigtig fint dog har den trælse ulempe at den går ind og driller min VAG Tester, så jeg ikke kan læse fejl kode bare med tændning på. den skal stå i tomgang...
-
Tak Casper !. Men nu har den kørt i flere minutter, lige til gryden som pumpen står i blev tom . Den sender retur til blomstens tank og det er stadigvæk noget nusset det der så kommer ud fra afløb tank. Jeg syntes at tændrør har været lidt vandvåde , kan det tænkes at der er en utæthed mellem kølevand og indsugnings manifold ? . Konpressionstest viste 200, 210 , 210, 210, det syntes jeg var meget godt. Ps. den lød lidt godt og kunne fint tage gas. såe jeg er lidt på vej op af kælderen :unsure:
-
Der var gået en gummi pakning i indsugningsmanifold så der blev suget kølevand ind i cylindrene, den er skiftet og motoren går nu rimeligt . Jeg kan kun læse mig til at den skal have signal fra hastighedsmåler for ikke at gå i nødprogram. Så nu er det gaskabel sammenfletning, drivaksel genopretning og ellers ydstødning. Så vi nærmer os at kunne prøvekøre.
-
Det lyder til at du er ved at få det til at køre:-) Jep den går i nød program når den mangler speed sensor. Du mangle at smide nogle billeder op af projektet
-
Hej Casper ! og alle ! ja det bliver spændende at prøve den.. så kom der speedometer kabel på , splejsningen er i et kobberør uden slids, tak til Jarl for fidusen.
-
Hvor blev billede af . Prøver igen
-
Så blev Blomsten synet , en øverste bærekugle, og lidt svejsning så den kun kan gå i baggear med nedtrykket gearstang.. Tak for hjælpen herindefra og specielt til Hinze. og til Poul for at sige at det ikke er noget særligt besvær at skifte til Benzin.
[attachment=12907]SAM_0007.JPG[/attachment]
[attachment=12908]SAM_0008.JPG[/attachment]
-
Godt gået Ove ! , jeg har jo ikke gjort det selv , men jeg viste du ku klare det , når du kan få en gl ferguson til live så kan du også få gang i en T3 :P , nu må du bare svejse en klods under speederen , så ikke fruen klemmer livet ud af den for hurtigt :lol: .
hilsen poul
-
Nej, Nej, Nej - ikke svejse under speederen. Brug en bolt i stedet. Den kan justeres, og det gider kvinder alligevel ikke :P
-
Blomsten er blevet indkaldt af Skat, til undersøgelse for eventuel afgift fastsættelse. Gad vide hvad de nu finder på , vi er glade for at der ligger en AAm, motor i.
-
Held & lykke - jeg krydser fingrer for dig.
-
Blomsten er blevet indkaldt af Skat, til undersøgelse for eventuel afgift fastsættelse. Gad vide hvad de nu finder på , vi er glade for at der ligger en AAm, motor i.
Det bliver højest sandsynlige til at de ikke vil ha noget... hvis det vil, synes jeg at du skal trække det tilbage og få smidt en større motor i og betale afgift af denne...
-
Har lige snakket med skat, hun siger at det er en helt automatisk EDB ting at den sender sådan et brev ud ?, men hvis den bare har 75 hk så er alt i orden og jeg kan bare smide brevet ud. Men det med at låse køretøjet op, det skal der arbejdes på , men Hege vil ikke sælge Blomsten så det kan ligesom være lige meget.. Pu ha, ( tørre sveden af panden )