T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: bos1 efter 19. Maj 2013 kl: 17:28:11

Titel: forskel på 1,8
Indlæg af: bos1 efter 19. Maj 2013 kl: 17:28:11
hvad er forskellen på en 1,8 med 75 hk og en 1,8 med 90 hk
her tænker jeg på hvad er det der giver de sidste 15 hk
Titel: forskel på 1,8
Indlæg af: jensjakob efter 19. Maj 2013 kl: 20:08:08
Jeg mener det er kompression, men tjekker lige.

Output   Torque   Compression   Engine code
55 kW (75 PS; 74 hp) /5000 rpm   140 N·m (103 lb·ft) /2500 rpm   9.0:1   AAM; ANN
63.5 kW (86 PS; 85 hp) /5200 rpm   133 N·m (98 lb·ft) /3000 rpm   8.5:1   GX
66 kW (90 PS; 89 hp) /5400 rpm   142 N·m (105 lb·ft) /2600 rpm   9.0:1   RP
66 kW (90 PS; 89 hp) /5500 rpm   145 N·m (107 lb·ft) /2500 rpm   10.0:1   ABS; ADZ; ANP
67 kW (91 PS; 90 hp) /5500 rpm   142 N·m (105 lb·ft) /3000 rpm   8.5:1   JH
72 kW (98 PS; 97 hp) /5400 rpm   142 N·m (105 lb·ft) /3000 rpm   10.0:1   2H
82 kW (111 PS; 110 hp) /5800 rpm   154 N·m (114 lb·ft) /3500 rpm   10.0:1   PB; EV; KT; JJ; DX

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine
Titel: forskel på 1,8
Indlæg af: Andreas efter 19. Maj 2013 kl: 21:30:36
og en anden knastaksel.
Titel: forskel på 1,8
Indlæg af: bos1 efter 20. Maj 2013 kl: 09:08:34
dvs med andre stempler og knast så kan man hæve hk
vil det være muligt at hente lidt hk hvis man sætter en knast fra en abs i en aam