Forfatter Emne: Hjæælp !  (Læst 12511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #45 Dato: 26. September 2012 kl: 21:35:02 »
Jamen golf speedometer , hvor får det hastigheden fra, såvidt jeg ved er det fra gearkasse , eller hvor

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjæælp !
« Svar #46 Dato: 26. September 2012 kl: 22:12:37 »
den gamle udgave af monomotronic havde vist ikke hastighedssignal med. Det kom i de nyere udgaver. Kik lidt i de vedhæftede instrukser  :)



[attachment=12603]SSP_164_Mono_Motronic_rev.pdf[/attachment]

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjæælp !
« Svar #47 Dato: 26. September 2012 kl: 22:17:30 »
Nå, den gider ikke at vedhæfte det andet dokument. Send en mail til kenneth.hinze@vw-shoppen.dk så sender jeg dokumentet.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #48 Dato: 27. September 2012 kl: 21:55:17 »
Tak Hinze ! for læsestoffet.   Ledningerne er sat til diverse steder. jeg bøvlede med en sort  ledning fra golfens sikringsboks, den gnistede frygteligt indtil jeg satte den på pluspolen :blink:  , så kom der strøm når jeg satte tænding til, til benzinpumpen hurra, men kun i 5 sekunder. I morgen prøver jeg at hælde benzin og vand og olie på måske vil det hjælpe.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #49 Dato: 27. September 2012 kl: 22:53:03 »
Benzinpumpen kører kun et par sekunder når du sætter tænding på, så stopper den indtil styreboksen kan se at motoren roterer (hall-giver i fordeleren) hvorefter den så starter pumpen igen...
Ganske normal opførsel med andre ord...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #50 Dato: 28. September 2012 kl: 18:24:53 »
Ja det hjalp da motoren tørnes, men den starter og kører kun nogle sekunder for så at gå ud.  ( punpen kører godt nok) men har den tryk nok ?
det er en sugepumpe, jeg købte så en Opel Vectra pumpe i Biltema, men den kan jeg slet ikke få til at virke og der sprøjter benzin ud af et lille hul i endedækslet , er det ikke en fejl ?.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #51 Dato: 28. September 2012 kl: 18:43:05 »
Uden, at kende den omtalte pumpe vil jeg vove det postulat, at den skal suge fra den ene studs / tilslutning og pumpe ud via anden studs / tilslutning. De dyre dråber skal ikke komme ud alle mulige ( og umulige ) andre steder. Det giver ikke rigtigt mening, at benzinen kommer ud fra endedækslet, - så retur med den.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #52 Dato: 28. September 2012 kl: 19:48:49 »
Tak Aran , den returnere jeg , men hvad med sugepumpen på billedet er den god nok tror i, eller er den årsag til at motoren går ud?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hjæælp !
« Svar #53 Dato: 28. September 2012 kl: 19:55:01 »
har du relæ styring af boks og benzinpumpe? du skal have stel-styring af relæ til benzinpumpen fra styreboksen; ligesom indsprøjtningsdysen også benytter stel styring. Måske kunne benzinpumpen godt tænke sig at være under benzin niveau i benzintanken; altså læg den i jordhøjde i stedet for.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #54 Dato: 28. September 2012 kl: 21:16:56 »
Jeg køre med sådan en pumpe..



http://www.z-parts.eu/Fuel-pump/Fuel-pump-Opel-Ascona-Calibra-Kadett-Monza-Omega-Rekord-Senator-Vectra::109.html

Sammen med sådan en filter.



http://www.thansen.dk/products.asp?c=7707112413&n=360685709

Beslag til at holde det kan du bruge en udstødnings claps i passende størrelse til både benzin pumpen og filet alt dette monter enten ved siden af hinanden eller efter hinanden på et stykke 1.5 til 2mm plade med fire låse møtrikker. det hele bliver bolte op i bunden med de gummy ophæng til har for oven på siden ved Thansen...

http://www.thansen.dk/products.asp?c=7707112413&n=-2027202678
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #55 Dato: 28. September 2012 kl: 21:48:38 »
Tak for meldingen Casper, Det ligner godt nok den fra Biltema, Filter har jeg fra Golfen, måske skal jeg bare prøve at montere som du skriver. Jeg har forsøgt at suge fra en dunk det kan den måske ikke..

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #56 Dato: 28. September 2012 kl: 21:54:30 »
Hinze !  Ja jeg har relæstyring, stelstyring ved jeg ikke, men jeg bruger de originale legninger som gik ud til pumpen i Golfens Benzintank en plus og en minus og pumperne snurre lystigt men om de giver nok tryk er jeg ikke sikker på.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #57 Dato: 28. September 2012 kl: 21:56:44 »
Citat fra: "blomsten" post=90810
Tak for meldingen Casper, Det ligner godt nok den fra Biltema, Filter har jeg fra Golfen, måske skal jeg bare prøve at montere som du skriver. Jeg har forsøgt at suge fra en dunk det kan den måske ikke..


Den du har fra biltena er sikkert en til indvendig montering i tanken hvor imod den jeg har linket til er til udvendig montering...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

blomsten

  • Gæst
Hjæælp !
« Svar #58 Dato: 29. September 2012 kl: 20:44:02 »
Ja tak Casper det har jeg fundet ud af , og så gør det jo ikke noget at den spilder lidt benzin.  Biltema var flink og returnerede de 300 kr.
Den rigtige hos t-Hansen koster 1300 kr så indtil videre suger jeg fra en spand med originalpunpen fra golfen. Men  AAM motor siger brum brum og går så stadigvæk ud.  Jeg fik min tændingspistol til at glimte og tændingspunktet flakser hid og did og nogen gange rammer den punktet . så det er måske ikke så mærkeligt at den ikke vil køre. Har i nogle ideer . Næsten alle tændingsdele stammer fra golfen og den motor kørte fantastisk??

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Hjæælp !
« Svar #59 Dato: 29. September 2012 kl: 20:54:11 »
Immobilizer?!
Bare en ide...

Hvis startspærren er aktiv starter motoren og kører nogle sekunder og går så ud...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan