Nu hvor Nels skrev det om tændrørshætter, vil jeg lige hoppe på strengen, med egne erfaringer, omkring tændkabler og hætter.
Nu er det jo slet ikke sikkert at det er BlackCharts problem, men jeg synes jeg vil nævne det sådan lidt generelt.
Kablerne i vore gamle biler er gamle, såfremt de ikke er blevet udskiftet for nyligt (eller inden for de sidste 5-10 år).
Jeg har haft rigtigt mange "gammelbiler" af forskellig "kaliber". Nogle har jeg ovenikøbet startet med at sætte "firestorm tænding på, i den tro at så får tændrør masser af guf.
Jeg måtte sætte en ny generator i den "Blå Dame" for en måned siden, fordi at et mørnet kabel simpelthen "slog tilbage" til generatoren, og dermed slog den ihjel.
Der er mange herinde, det har jeg selv oplevet bl.a. på T3 træffet Fyn, der kan skrue hvad som helst på bilen, og så er der nogen, mig selv inkluderet, som lister sig frem ganske langsomt.
Noget alle kan gå til:
er tændrør. Stil tændrøret foreskrift mæssigt med et søgerblad.
Tændkabler og hætter skal man ikke spare på. Køb nogle friske, helst i siliconegummi, med et godt stort kvadrat.
Kik ind i motorrum, kritisk, alle ledninger stjæler strøm, hvilken forfatning er de i ?
Ledninger, der er flertrådede, skal have en tur med loddekolben og tin.
Når man taler med motor tunings eksperter, er det faktisk den besked man får, de siger: "Du sender strøm rundt i hele systemet, enten på indersiden eller ydersiden af dine ledninger" få nu det første rigtigt, og her kan alle være med, motorkundskaber eller ej, een ledning af gangen.
Bare et hip
Bent