Forfatter Emne: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"  (Læst 113627 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \"Ulven\"
« Svar #225 Dato: 27. Oktober 2015 kl: 19:15:27 »
Citér
Fynboen skrev:
Hvis de 3500 kg du nævner er totalvægten, så er det med ALT, altså inklusive personer og last.

 Hilsen Fynboen.

 Helt korrekt... hvis totalvægten er opgivet til 3500 kg., må den faktisk vægt aldrig overstige det...

 du skal også være opmærksom på, at en forøgelse af egenvægten med mere end 50 kg. kræver en tur til syn for at få ændret den registrerede egenvægt....


Tak til begge.

Når Ulven alligevel skal til syn til foråret, er det min hensigt også at få ændret dens status fra: Varebil med anvendelse til privat personkørsel, til Campingbil til 2 personer.

Det er et forslag, jeg har fået af en ekspert fra Trafikstyrelsen, for at undgå problemet med en sikkerhedssele ved det tredie sæde. Der er ikke godkendte fastgørelsespunkter til den og det er stort set umuligt at få hjemmegjorte selebefæstigelser godkendt.

Den forbliver på fuld afgift, men skal så ikke have en tredie sele, og desuden bliver mit forsikringsselskab nødt til at forholde sig til den ændrede status, med tilhørende værdiforøgelse for det de ellers kalder ekstraudstyr.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #226 Dato: 15. November 2015 kl: 15:49:26 »
Så er der isoleret og kommet loftsbeklædning i Ulvens køkken/alrum. Ovenskabene er tilpasset og skal nu ned og finpudses, bejdses og lakeres. Derefter skal der laves låger til alle skabe

Isoleringen er selvklæbende X-trem isoleringsplader fra Reimo. Desværre kan jeg ikke få flere lige nu, til isolering af resten af bilen. De siger fra Reimo, at de ikke ved hvornår, de kan få flere fra deres leverandør, som har store leveringsvanskeligheder.

Uden at vide med sikkerhed, er jeg overbevist om, at det skyldes en kæmpeordre fra tyske flygtningeorganisationer, som formodentlig ikke kan følge med, hvad angår senge, og som derfor måske må tilbyde liggeunderlag i stedet. :unsure:
« Senest Redigeret: 06. December 2015 kl: 14:47:02 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #227 Dato: 22. December 2015 kl: 13:34:20 »
Jeg fandt heldigvis nogle X-trem isoleringsplader hos Vendelbo Autocamper, som tilfældigvis havde dem på lager, så nu er køkken/alrummet færdigt. Næste skridt er isolering og beklædning af loft i soveafdelingen og i badeværelset :D

« Senest Redigeret: 22. December 2015 kl: 13:42:46 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #228 Dato: 19. Januar 2016 kl: 13:39:49 »
Vel er Ulven ingen syncro, men dens godt 3 tons kommer alligevel fint fremad, selvom der er sne på de ret stejle bakker på vores matrikel.
Den kan uden problemer standses midt på bakkerne, og så stille og roligt kravle op; selv uden bagspæret slået til.

[attachment id=1 msg=124299]

[attachment id=2 msg=124299]

[attachment id=3 msg=124299]
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #229 Dato: 20. Januar 2016 kl: 10:19:58 »
Lækkert køretøj...!
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #230 Dato: 28. Januar 2016 kl: 12:41:20 »
Så er der tilkøbt 7,5 kvadratmeter udestue.

Fiamma Privacy room light.

Hurtigt at sætte op. Klipset på markisen og lynet sammen i hjørnerne.

Fantastisk forøgelse af opholdsarealet i dårligt vejr.

[attachment id=1 msg=124439]
« Senest Redigeret: 28. Januar 2016 kl: 12:42:57 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #231 Dato: 07. Februar 2016 kl: 14:03:22 »
Så er der kommet waffleboards holdere på Ulven.

Vejret har været så klamt, fugtigt og blæsende, at jeg ikke har kunnet arbejde med isolering og indvendige paneler, så jeg er bogstaveligt talt gået til vaflerne :-\ med smedearbejde i stedet for.

Man kan selvfølgelig diskutere nødvendigheden af, at køre rundt med sådant et sæt waffleboards, men ud over at være et fremragende værktøj ved fastkørsel, kan de også bruges til en del andre ting.:

Standard donkraften til Sprinteren, er en lang flaskedonkraft, som ved hjulskift i en blød og skrånende vejkant, vil stå meget ustabilt. Waffleboardet leverer et fremragende fundament, som kan lines op, hvis nødvendigt.

De kan bruges til at rette bilen op, hvis man camperer  hvor der er skråt.

De kan bruges som fodriste foran skydedøren, så man ikke slæber sand og mudder ind i bilen i dårligt vejr.

Endeligt er de kraftige nok til at de kan bruges til bridging over et stort hul i vejen, eller som rampe over en stejl forhindring.
De klarer rimeligt nemt de 1500 kg's akseltryk som Ulven har.

Holderen er i øvrigt lavet til universelt brug, så jeg senere kan skifte waffleboard beslagene ud med cykelophæng eller andet. Der er også lavet ekstra fastspændingsmuligheder, så andet kan hænges på.

[attachment id=1 msg=124557]

[attachment id=2 msg=124557]

[attachment id=3 msg=124557]

[attachment id=4 msg=124557]

[attachment id=5 msg=124557]




« Senest Redigeret: 07. Februar 2016 kl: 14:10:42 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #232 Dato: 07. Februar 2016 kl: 17:48:34 »
jeg synes at det ser rigtigt fornuftigt ud... god inspiration for syncro folket...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline raumhart

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 160
    • Vis profil
  • By: Lejre
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #233 Dato: 07. Februar 2016 kl: 20:32:57 »
Meget gennemført og flot vogn - og cool med din helt egen testgrund 8)
Hvor har du skaffet vaffelbrædder fra?

Vh Jesper
Venlig hilsen
Jesper

1986 Syncro Multivan WBX (Brynhilde)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #234 Dato: 07. Februar 2016 kl: 21:16:32 »
Tak tak.

Ja, det er fint at kunne lege med sin 4x4 i haven..... :)

Waffleboards har jeg taget hjem fra et firma i England. Det lader ikke til at nogen forhandler dem i Danmark.

Pris for 50mm x 1220 mm: ca. 1250,- kr. incl. forsendelse

http://www.deck-safe.co.uk/product/bridging-ladders/
« Senest Redigeret: 07. Februar 2016 kl: 23:05:52 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #235 Dato: 23. Marts 2016 kl: 19:04:55 »
Yes, Yes, Yes.

Så lykkedes det.

Det var ved at være tid til omregistrering af Ulven, (som var registreret som varebil med anvendelse til privat persontransport,) til campingbil.

Jeg tog til Applus i Grindsted for at forhøre mig om proceduren, og det var ikke en positiv oplevelse. Især den ene opførte sig som om han stadigvæk var ansat i det daværende Statens Biltilsyn, når de var værst. Han var rent ud sagt skide negativ, og ledte tilsyneladende efter alt hvad der kunne hindre en omregistrering

Da jeg tog derfra, var det med den besked, at Ulven manglede typegodkendelse som personbil og at jeg nok blev nødt til at sætte den tilbage i den stand den var i inden ombygningen til camper.
Det ville efterlade mig med Danmarks dyreste havetraktor, og det siger sig selv at han ikke får entreprisen med at syne Ulven.

Efter en snak med en flink værkfører hos Mercedes i Brande, og en synsmand dér, var jeg dog lidt beroliget.

Dagen efter ringede jeg til Færdselsstyrelsen og snakkede med en fornuftig fyr, der sagde at hvis Mercedes ikke kunne komme op med en typegodkendelse, på en bil magen til min, så kunne Færdselsstyrelsen give en dispensation fra de regler der gælder for personbiler. Det gør de faktisk for alle autocampere, fordi de er alle bygget på ikke E-mærkede varevognschassiser.
I dag, en måned og 10 dage efter kom så godkendelsen. Yes.....
Der er stadigvæk et par ting jeg skal have afklaret, men i det store hele er jeg klar til at køre til syn efter påske.

[attachment id=1 msg=125287]

« Senest Redigeret: 24. Marts 2016 kl: 14:08:46 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #236 Dato: 23. Marts 2016 kl: 23:15:50 »
de er da flinke i FS, Super med et fint brev. Du skulle da sende navn på den emsige person du nævner til FS og fortælle om din oplevelse. FS kommer vel på tilsyn og sikre at kunderne får den rigtige vejledning og ikke en magtsyg kold skulder.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #237 Dato: 24. Marts 2016 kl: 13:48:23 »
de er da flinke i FS, Super med et fint brev. Du skulle da sende navn på den emsige person du nævner til FS og fortælle om din oplevelse. FS kommer vel på tilsyn og sikre at kunderne får den rigtige vejledning og ikke en magtsyg kold skulder.

Tja, Kenneth, det er jo private virksomheder og de enkelte Applus afdelinger har endda forskellige priser, så det er næppe noget som FS vil gå ind i.
Derimod er det da elendigt købmandsskab, at være så negative, for man skal da have sit hoved grundigt undersøgt, hvis man vælger at lade sin bil syne der, efter sådan en behandling.

Dårlig opførsel rygtes hurtigt, og der var da heller ikke andre kunder end mig, i de ca. 25 minutter, jeg var der, så forhåbentligt er de snart ude af business:-), og jeg må da indrømme, at jeg var noget rystet, da jeg kørte derfra, ved udsigten til at 2 års arbejde måske var forgæves

« Senest Redigeret: 24. Marts 2016 kl: 13:52:40 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #238 Dato: 25. Marts 2016 kl: 12:01:02 »
Det forekommer desværre til stadighed, at synsvirksomheder opfører sig som små diktatorer. En af mine bekendte var til periodisk syn med en nyere personbil. Der var fejl på bremsevirkning og den kunne ikke godkendes. Da hun startede for at køre derfra sprang pæren i højre forlygte. Fyren gik totalt fra koncepterne. Han overfusede hende med alverdens groveste gloser.
Jeg lovede så at kigge på den og fik adskilt og smurt bremser på alle fire hjul. Skiftede et par pærer og kørte så omkring Applus. På vejen fik den et par kraftige opbremsninger. Jesper hos Applus kiggede på lyset og tjekkede bremser. Spot on! Godkendt. Han kiggede så på skærmen og rystede på hovedet. "Det var sgu da en åndssvag formulering" mumlede han.
Jeg hentede en træt ejer på hendes arbejde og viste hende godkendelsen. Hun lyste helt op og jublede. Hendes mand/kæreste var lige forbi det første synssted, hvor fyren erkendte at have haft en dårlig dag. Muligt, men det giver ham fandme ikke ret til at overfuse en stakkels kvinde, der bare vil opfylde kravet om rettidig fremstilling til syn.
De burde lære et og andet om kundeservice.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Kim\'s badroadcamper projekt MS 4x4 \\
« Svar #239 Dato: 29. Marts 2016 kl: 16:25:36 »
Ulven er i dag blevet forfremmet til Personbil til beboelse, med licens til at bære 16x6,5" fælge, der har et ET. der er 15mm mindre end standard, hvilket betyder en sporviddeforøgelse på i alt 30mm.

Ud over en om vejning og et registreringssynsgebyr kostede det et sæt nye nummerplader, da systemet (smart nok) ikke kunne skifte biltype uden en afmeldelse af den gamle registrering.
Det har så den fordel, at mit forsikringsselskab bliver nødt til at forholde sig til, at det nu er en camper med dertilhørende udstyr.

Den er synet med 2 siddepladser (læs selepladser) og det er hvad der må være af personer, i bilen under kørsel.

Nu venter jeg spændt på hvad Skattefar kommer frem til mht. grøn ejer afgift.

PT. er vægtafgiften 4370, kr.........i kvartalet. Ca. 35 gange så meget som min kærestes Citigo. Rystende!!!
« Senest Redigeret: 29. Marts 2016 kl: 17:03:04 af porteren »
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen