Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Barholt

Sider: [1]
1
Subaru / Sv: SVX conversion?
« Dato: 12. August 2019 kl: 23:23:42 »
Med hensyn til at finde en SVX motor, ser det ikke ud til at der er mange til salg, men man kan købe en hel bil fra Japan med lavt kilometertal, sejlet til DK for omkring 30000 kr.. :D

2
Subaru / Sv: SVX conversion?
« Dato: 12. August 2019 kl: 23:20:38 »
Tak for svar Hr. Mortensen. Jeg ringer en af de kommende dage.

3
Subaru / SVX conversion?
« Dato: 11. August 2019 kl: 22:44:25 »
Hej alle jer. SÅ fik jeg endelig taget mig sammen til at melde mig ind i klubben.
Jeg er ikke som sådan ny med T3 da jeg har haft min Transporter i 13 år.
Med min anden bil, T3 Caravelle 2.1 DJ overvejer jeg en conversion til 3.3L Subaru SVX. Denne drøm har jeg altid haft, også inden motoren gik i stykker i bilen som kun har kørt 80.000 km og ellers er i meget fin stand.
Det er et temmelig ambitiøst projekt, det ved jeg godt. Jeg har nemlig allerede sat mig lidt ind i sagerne.
Jeg har snakket med Autoconsult som godkender ombyggede biler. De mener godt at det kan lade sig gøre at få den godkendt. T3 modellen blev jo senest produceret i Sydafrika, og var udstyret med en 5 cylindret Audi motor med 136 hk. Derfor holder den sig indenfor en 100% effektforøgelse da SVX motoren yder ca 240 hk. Bilen skal dog udstyres med bedre bremser og fjedre/støddæmpere mm.
Min strategi er som følger:
Bindende svar fra Skat på afgift i forbindelse med ombygningen.
Købe Subaru SVX motor eller bil til at tage motoren fra. (Der er mange billige Subaru i Japan med lavt kilometertal. På carfromjapan.com kan man købe en bil, vælge hvilken havn den skal til, betale og modtage bilen..)
Conversion kit fra Smallcar (amerikansk firma som har specialiseret sig i at lave conversions til Subaru af T3, de har lavet cirka 400 stk., og har fået fremstillet alle de dele man skal bruge, så det burde tage en del af udfordringerne væk), hører gerne om jeres erfaringer.. :-)
Fjedre/støddæmpere af mærket... ?
Opgraderet gearkasse (modtager gerne bud.. Smallcar siger at den manuelle 4 trins gearkasse fint klarer op til 250 hk. Hvordan forholder det sig med den 5 trins? Den er relativt let gearet, så en form for anden udveksling kunne være lækker.) PS: kan man bruge en manuel Subaru gearkasse (Har nemlig en fra en Forester SF liggende.
Ventilerede skiver for/bag fra Smallcar (eller andet.. Erfaringer??)
Godkendelse hos Autoconsult hvor bilen skal igennem følgende:
Støjmåling, også ved acceleration.
Bremse/undvigemanøvre ved 110 km/t.
Bremsefading test mm.
Det som mest kunne holde mig tilbage ved alt dette, er afgiften.
Har nogen af jer spurgt Skat om en lignende ombygning hører jeg gerne om dette.
Det virker temmelig tilfældigt med disse ældre biler og Skat, så man kan selvfølgelig også gamble og se hvad der sker. Det gjorde jeg da jeg importerede bilen sidste år. Et firma som er godkendt til at lave afgiftsfastsættelser for Skat sagde, at den skulle koste 40000,- Jeg søgte Skat direkte og slap med det halve.  Nogle gange er man bare heldig.
MVH.
Henrik Barholt

Sider: [1]