Forfatter Emne: Fejl køb af turbo, kan den reddes?  (Læst 3962 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Fejl køb af turbo, kan den reddes?
« Svar #15 Dato: 03. April 2014 kl: 20:34:31 »
Hvad får du : En Garrath igen eller en KKK K24 ?

Der er jo den mulighed at lade Rene, Turbomotor.dk  ordne det, det ville ikke have kostet 3500, og hans reparationer er bare i orden.
Lad mg skynde mig at tilføje, at jeg ikke ved om Garraht-turboer er dyrere at rep.- end KKK-turboer.
Den K14, vi kører med nu, kostede 2200 at gøre istand.

Men bortset fra det lyder det at du snart bliver kørende, og stor forståelse for at du vælger nyt.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Fejl køb af turbo, kan den reddes?
« Svar #16 Dato: 04. April 2014 kl: 00:10:36 »
Jeg har en turbo liggende som er renoveret hos Turbomotor.Den laver intet tryk. Ingen respons
 ved henvendelse til Rene selvom der blev givet garanti. Renover selv, så har du kun dig selv at
 sparke over benet.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Fejl køb af turbo, kan den reddes?
« Svar #17 Dato: 04. April 2014 kl: 22:26:06 »
@ Jønne, det kan jeg ikke rigtig forstå, min turbo var afsted 2 gange, da den første gang kom hjem med en utæthed, troede vi, forklaringen er dog en anden, kommer om et øjeblik, anden gang kom den hjem med samme problem, jeg ringede til Rene, snakkede lidt om monteringen, og så fortalte han mig noget, jeg ikke havde været opmærksom på, men som viste sig at være rigtig !
Nemlig at en eller anden knokkelpande for bilens tidligere ejer havde udskiftet returrøret med et stykke hydraulikslange, formentlig fordi det nok lige passede med gevindet i omløberne.
Det viste sig at denne slange indvendigt var mindre end smørerøret, resultat : Turboen kunne ikke komme af med olien !

Jeg fik rep. min turbo, fik nogle tips til at finde fejl, og jeg taler jo af og til med TMH-teknikere, som jeg kender fra mit tidligere job, og de har ikke noget negativt at sige om deres kollega.

Det gør mig ked af at høre at du har haft en dårlig oplevelse, men vi hører jo tilfælde med nogle som føler sig dårligt behandlet steder, hvor andre har den modsatte oplevelse.

Undskyld Nikolaj, at vi er på sidespor i din tråd.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032