0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
stemplerne kan godt sidde så fast at selv om man prøver at trække bilen så sætter baghjulene sig bare
jeg skal ikke kunne sige hvor længe det tager for at de sidder fast ,men jeg har prøvet det på en taunus engang og der trak vi den rigtig langt hvor at motoren bare sad fast og hjulene heller ikke drejede rundt når man koblede ud
Af med topstykket og bundkarret, så bliver der vished for, hvorfor den blokerer. Indtil videre er det al diagnostisering behjertede forsøg på at kigge i krystalkuglen - der kan være rigtig mange grunde til at en motor blokerer - nogle rare, nogle mindre rare.
Topstykket er færdigt, og den revne medfører læk mellem kølesystem og forbrændingskammer.Blok og stempler ser fine ud - ingen ventilaftryk på stemplerne og stadig synlige honingsmærker. 76,98 mm på stemplerne indikerer, at blokken er boret op og har fået overstørrelsestempler (std: 76,48). Jeg vil gætte på, at det første tal beskriver kompressionshøjden - stemplets længde fra krydspind og op.Ja, der er vist ingen vej udenom at tage bundkarret af. Hvis der er lidt cowboy i dig, så kan du tage et stykke lægde som mellemlæg og så give stemplerne "nogen på frakken" med en hammer. Måske kan det løsne dem, hvis blokeringen ligger der. Men under alle omstændigheder bør du skille den helt ad for at få styr på lejer og ringe.