Forfatter Emne: bagvindues-visker  (Læst 1623 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tepes

  • Gæst
bagvindues-visker
« Dato: 23. Oktober 2011 kl: 12:12:58 »
Hejsa.

Min bagvinduesvisker har sit eget liv. Når man aktiverer sprinkleren, altså trykker let ned på armen, kører den fint op på ruden og ender med at slutte ved start positionen igen. Altså der kører den som den skal.
Men trykker man armen helt i bund, for at aktivere interval viskeren på bagruden er der lidt problemer. Her virker det som om intervallet ikke er "langt nok". Dvs at den stopper midt på ruden. Den varierer også i intervallets længde, altså lidt som vinden blæser. Det varierer også hvor langt op på ruden viskeren kører. Den kan endda finde på at køre helt ned på bagklappen.
Umiddelbart virker det som om relæet ikke "er tændt længe nok" hvis det giver mening. Er det bare et nyt relæ der skal til, eller ligger der noget omkringliggende elektronik der skal tjekkes også? Jeg kan ikke forestille mig det er selv viskermotoren da den virker fint nok når sprinkleren kører.
Nogen godt ideer til hvad der er galt?

På forhånd tak for hjælpen

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
bagvindues-visker
« Svar #1 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 19:45:00 »
skil den ad , og få renset og smurt den godt . tit er det akslen hvor visker armen sidder på der går for stram i den "alu" bøsning den kører i
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
bagvindues-visker
« Svar #2 Dato: 23. Oktober 2011 kl: 19:51:34 »
Hvis den kører halvt op på ruden den ene gang - og ned over bagklappen næste gang, ville jeg starte med en kontrol af positionen og en efterspænding af armen. Selvparkeringen har en + udenom kontakten, der netop sikrer, at den kører til udgangspositionen - og helst hver gang.
I princippet skal relæet "kun" give en impuls, der sikrer, at armen når op i det område, hvor selvparkeringen virker. Den "tager over" når denne "impuls" / strøm forsvinder fra kontakten.

tepes

  • Gæst
bagvindues-visker
« Svar #3 Dato: 24. Oktober 2011 kl: 18:56:54 »
Okay, tak for svarene. Jeg prøver at skille det ad her en af dagene, så må vi se hvad der sker.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
bagvindues-visker
« Svar #4 Dato: 25. Oktober 2011 kl: 17:03:02 »
start med arans forslag, det kan godt være så simpelt at den ikke er stabil i armen, jeg har prøvet det samme
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.