Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - pcdoctor

Sider: [1]
1
Sjov und Spass !!! / hvad hedder datteren
« Dato: 19. Maj 2013 kl: 13:20:14 »
Inges far har fire døtre.
Den første hedder Lea
Den anden hedder Lia
Den tredje hedder loa

Hvad hedder den fjerde?



Pcdoctor

2
Alt andet / Thule cykelholder - SOLGT
« Dato: 01. Maj 2013 kl: 13:46:10 »
Camperen er solgt, og en Thule cykelholder er blevet i oveskud.
Den er pt. til salg på Gul&Gratis:
http://www.guloggratis.dk/camping/tilbehor-udstyr/cykelholder/annonce/19265808-thule-cykelholder-til-vwt3-bagklap

Preben

3
Diesel Fora / Den lille blå er solgt
« Dato: 20. April 2013 kl: 12:47:07 »
Så er den lille Blå, med stor sorg solgt, og kommer igen til Københavns området, hvor den i sin tid blev født.
Da jeg bliver ganske almindelig folkepensionist til august, kan jeg, med de vægtafgift regler der er i Danmark, simpelthen ikke længe få råd til at have den.
Kr. 1.000 pr. måned, er rigtig mange penge ud af en folkepension.

Desværre gik hjemtransporten ikke helt efter planen, for ca. 3 timer efter afgang ringende køber, at han holdt ved Nyborg og var gået i stå.
Bedst som han kørte, stoppede motoren simpelthen, som kørte den tør for diesel. Det burde jo så kun kunne være et stoppet dieselfilter eller manglende spænding på pumpen, men den tilkaldte vejhjælp påstod, at krumtappen løb rundt, men det nederste takthjul stod stille.
Dette passer efter min mening ikke helt til forløbet om hvordan motoren stoppede, så jeg håber vejhjælpmanden tager fejl.

Kan det virkelig ske - bare sådan, og ville det ikke give en masse spektakel fra motoren, for det vil jo stor set smadre alt i toppen?
Kan det nederste takthjul bare sådan lige gå løs, eller hvad der sket.

Bilen er købt som prøvekørt og beset, uden yderlige garanti og/eller reklamationsret, men det er sgu da ærgerligt for den nye ejer, og gør mig rigtig ked af det, for jeg har jo ikke forsøgt, at tage røven på nogen, derfor har jeg som et plaster på såret, tilbudt at betale 50% af bjergningsomkostningerne, men det ærgrer mig stadig.

Preben

4
Diesel Fora / Starter kun på 3 cylinder - løst
« Dato: 17. August 2012 kl: 00:59:02 »
"Den lille Blå" har nu kørt uden problemer i ca. 2 år. Startet perfekt, og kørt som en drøm.

Motoren er en JX 1.6 TD, med ca. 100.000 på bagen.

De sidste par dage har den været lidt underlig, på den måde, at den stinker af diesel, og har lidt problemer ved koldstart.
Ved koldstart lyder det som den kun starter på 3 cylindre, der kommer en masse lyseblå røg med stærk diesel stank, og den har en meget ujævn tomgang, eller rettere, den kan næsten ikke gå i tomgang

Får den lidt omdrejninger, kommer den manglende cylinder tilsyneladende med og den går rent.
Når den er blevet varm, trækker den som den plejer, og tomgangen er ok.

Der er lidt utæt hed ved returslangerne på første og sidste dysse, hvis det kan have noget at sige, ellers ingen synlige læk.

Har motor specialisterne en ide om, hvor jeg skal starte.

Preben

PS.: Jeg skulle gerne bruge bilen her i weekenden, så er der noget der kan tage yderligere skade, ved at køre i den?
PS2.: Mit kendskab til diesel motorer er ret begrænset.

5
Elektrisk / Sikring til cigartænderstik?
« Dato: 01. August 2012 kl: 00:41:02 »
"Den Lille Blå", som er en T3/25, med en JX TD diesel, ombygget til camper, med højt tag, engang sidst i 90érne.

Efter brug af en kogekande, virker cigartænderstikket ikke længere.

Sikringsholderen siger, at den sidder som sikring 3, sammen med instrument lys og radio. Den sikring (25A). er bare ikke sprunget og både lys og radio virker fint.

Spørgsmålet er så, hvor de formodentlig har flyttet sikringen hen, under ombytningen.

Er der nogen steder man normalt placerer den sikring, hvis man ombygger til camper?

Preben

6
Generelt / Overflade rust
« Dato: 27. Juni 2012 kl: 00:46:35 »
Den lille Blå, har fået nogle overflade rustpletter, som jeg allerede i efteråret sidste år var ved at lappe på. Jeg kom desværre så sent i gang, at jeg ikke nåde at få grunderen lakeret og mange steder titter de røde myrer igennem igen.
Jeg er bestem ikke nogen ørn til rustarbejde, så om det jeg har lavet kan gen-laves bare ved lidt afslibning, eller det skal laves om fra bunden ved jeg ikke.
Er der en, omkring Viborg, der gider hjælpe mig, og evt med slutmaling, selvfølgelig mod rimelig betaling.

Billeder senere.

Preben

7
Generelt / Delvis støbeform til T3 frontspioler (er afsat)
« Dato: 26. Juni 2012 kl: 14:24:19 »
Min gamle frontspioler mødte jo en isklump sidste vinter, hvilket kostede det meste af et hjørne (lavet af plast).
Jeg vil dog tro, at den manglende del kan laves på anden måde, så spoileren kan bruges som en støbeform for en fiber spoiler. Alle dele haves på nær hullet som simpelthen eksploderede.

Jeg har købt og fået monteret en ny spoiler, men kunne en eller anden være interesseret i at lave en støbeform ud af den gamle, kan den afhentes gratis i Finderup ved Viborg
Jeg kan kontaktes via PM her, eller på pcdoctor@mail.tele.dk eller 86647803

Preben


8
Generelt / Total OT - ren afslapning og lidt imponerende
« Dato: 20. April 2012 kl: 20:08:33 »
http://www.obtampons.ca/apology

Preben

PS.: husk at skrue op for lyden

9
Generelt / Varme i camperen?
« Dato: 08. Februar 2012 kl: 13:23:52 »
I "Den lille Blå" (T3 Camper), er installeret en gas varmer, som i øvrigt virker ganske udmærker, men som har vist sig, at være ret dyr i drift, da den bruger en 6 kg. campinggas til kr. 200.00, på 2½ døgn, hvilket giver en døgnpris på kr. 80,00.

Findes der billigere/bedre alternativer, som er lige så sikre?

Preben

10
Elektrisk / Horn
« Dato: 21. August 2011 kl: 19:31:00 »
Efter at horn sikringen har være brænd flere gange og samme fejl formodentlig var skyld i at bundstykket i tændingslåsen også valge at brænde, ville jeg her i weekenden skifte horn.
Jeg har haft gitteret ved lygter pillet af, nederste gitter pillet af, være nede på maven i begge sider og kikke ved kofanger og i hjulkasser --- hvor i h.h.h.**(´¨¨!!!!**), har man valgt at gemme dythornet i såén en T3'er?

Preben

11
Diesel Fora / Røg i kabinen
« Dato: 03. August 2011 kl: 20:54:45 »
På vej hjem fra skovtur med hunden, havde jeg pludselig røg i kabinen.
Ind til siden, stoppede camperen og slog tændingen fra.
Røgen hold op, og jeg kunne konstatere, at horn sikringen igen, igen var sprunget eller denne gang nærmest smeltet (derfra røgen). Jeg burde selvfølgelig meget før  have undersøgt, hvorfor den sikring hele ville tiden springe, men det er jo så nemt at være bagklog.
Da jeg ville starte igen, var tændingslåsen blokeret og ville hverken frem eller tilbage. Med lidt moslen frem og tilbage lykkedes det dog, at få den til at virke igen, men ingen tændingslys overhovedet og heller ingen spænding til pumpen. Alt andet, på nær horn, virker som det skal.
Jeg var heldigvis så tæt på hjem, at jeg kunne ringe efter junior, som kom med måleinstrument og et stykke ledning. Et kabel mellem + på akku. og pumpen, ingen røg, og vi kunne køre dyret hjem.
Det er selvfølgelig lidt upraktisk, hver gang at skulle i motorrummet for at stoppe, men hvor skal jeg angribe problemet.
Er det i sikringsholderen eller tændingslåsen eller et helt andet sted?

Preben

12
Diesel Fora / Periodiske startproblemer
« Dato: 25. Marts 2011 kl: 03:11:22 »
Jeg har for øjeblikket lidt periodiske startproblemer, når "Den Lille Blå" har været parkeret 1 time til 1½, eller mere, men ikke hver gang.

Der har sjovt nok, kun en gang været start problemer om morgenen, efter at den har været parkeret hele natten.

Normalt forvarmer man, og den springer igang næsten øjeblikkelig, men nu oplever jeg, at den pludselig har stor besvær med at starte.
Når der er forvarmet, forsøger den at springe igang, men stopper så igen, og så kan man fire med starteren i lang tid og af flere omgange før der kommer liv.
De næste par dage starter den så normalt, og så er det pludseligt galt igen.

Det har nu stået på en lille måneds tid, og til at begynde med, var det sjældent, men nu kan det efterhånden forekomme næsten dagligt.

Motoren er en 5 gearet 1.6 turbo diesel. Typen kender jeg ikke, men nederst er der et billede af motorrummet, så måske en af eksperterne kan se hvilken type det er. (klik for større billede)

Jeg formoder, at der er tale om en utæthed i pumpen, så olien løber tilbage til filtret, men hvor. Gode ideer modtages med tak.




Pcdoctor
alias Preben

13
Generelt / Kender i dette firma?
« Dato: 10. Marts 2011 kl: 02:34:02 »
http://shop.vw-winkler.de
De har en spoiler jeg godt kunne bruge, men modtager kun penge via bankoverførsel, og så er det jo lidt rart at vide hvem/hvad man har med at gøre.

Pcdoctor
alias Preben

14
Diesel Fora / Lidt mystiske problemer med ladelampen
« Dato: 13. December 2010 kl: 18:10:54 »
Her de sidste par dage, har min ladelampe opført sig ret mystisk, i øvrigt sammen med omdrejningstælleren.
Ved omdrejninger over 2000 slukker lampen, og alt virker normalt, men kommer omdrejningstælleren ned på 2000 omdrejninger, falder den helt til nul og ladelampen tænder. Træder man så lidt på speederen, så omdrejningerne kommer op over de 2000, virker det hele igen. :shock:
Jeg har tjekket generatoren og ikke fundet løse forbindelser. Kileremmen er også normal stram.
Jeg har den ide, at en generator enten virker eller ikke virker, så jeg tvivler på, at den er synderen.
Nu er der jo tale om en camper, så om der er bygget nogen form for lade kontrol ind i systemet aner jeg ikke (jeg har jo ikke haft den så længe).
Det der undre mig mest, er hvad omdrejningstælleren har med ladelampen at gøre. :?:
Hvor sidder laderælæet?
Jeg håber der en specialist til stede :D
 
Pcdoctor

Sider: [1]