Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Mort_K

Sider: [1] 2
1
Generelt / AAZ i golf 3 kan ikke tage omdrejninger
« Dato: 13. Februar 2016 kl: 13:51:32 »
Hejsa, har brug for lidt hjælp fra de Diesel kyndige.

Min kammerat står med en golf 3 TD med AAZ motor. som ikke vil tage gas overhovdet.

Det skete mere eller mindre fra den ene dag til den anden, En morgen ville den pludselig ikke tage omdrejninger efter og ellers havde kørt fint dagen før.

Den kan klemmes op på ca 200 til 300 omdrejninger over tomgang, og så heller ikke mere.

Min kammerat skiftede så diesel filteret da det gamle var møgrustent og satans gammel, men uden held med og afhjælpe problemet, systemet er tjekket for luft og tilstoppelse, turbo løber fint rundt, der er ikke skidt i slangerne op til og væk fra pumpen.

Og magnet ventilen har været afmonteret for at se om den var gået fast. ventilen gik så i stykker ved adskillelse, men ved opstarte uden ventilens "indsats" var der ingen forskel ud over den skulle "stalles" for og stoppe.

Har os tjekket om det er noget så banalt som tilstoppet luft-filter eller knækket gaskabel, ved og prøve henholdsvis uden luft filter og at rive direkte i gashåndtaget på pumpen.

Har endna prøvet og gi' den motor-start spray, så gider den godt tage omdrejninger, men det bekræfter bare der ik er noget helt galt med timingen mellem krumtap og knast.

Den ryger heller ik sjovt hvidt eller gråligt, så dyser er det heller ik, gløde-rørs anlægget er os tjekket og fundet ud til og fungere (sluger cirka 70 ampere når nøglen bli'r drejet fra kold tilstand)

Vores konklusion er at det nok er fordelerpumpen der er gået til på en eller anden måde (trykventil I højtryks side af pumpen? eller lavtryks "fødesiden" der er kreperet?).

Så ville høre om der var nogle der havde oplevet noget lignende, og evt havde nogle ideer til hvordan det ka fikses uden alt for meget besvær? (som at pumpen skal af) ellers bli'r den møgkasse sendt til skrot.

På forhånd tak  :)

2
Generelt / UN1 4x4 donor
« Dato: 16. Marts 2015 kl: 20:06:41 »
Faldt over den her på Bilgalleri, gearkassen i den bil er en 4x4 udgave af UN1 gearkassen, så den kunne måske bruges til et Syncro projekt? :) http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/renault-espace-4x4/2024064

3
Generelt / Forskel CY, JR og SB?
« Dato: 01. November 2014 kl: 22:20:19 »
Dette er har godt nok ikke noget med T3'ere og gøre, men det gælder en Diesel VW fra samme periode, så håber det går :)
En af mine venner har en 1990 Passat B3 1.6TD med SB motor, hvor motoren har givet op, (vi har ikke fået flået den fra hinanden, men der er rimelig sikkert en eller flere stemple ringe der er gået, da hvis man endelig får liv i den, så går den meget ringe, ryger, udstødningen kommer i pulser med pauser imellem, lidt ala en gammel fiskekutter, og har ingen trækkraft over hovedet. motorolien lugter stærk af diesel og røgen er meget blålig.

Vi har så på vores lokale ophugger fundet 2 stks 1.6TD motorer der står på lager et styks CY der kommer fra en 1986 Passat B2 Som har intercooler på. og et styks JR fra en golf 2.

Bilen er jo født med en 80hk SB motor, og JR og CY er 70Hks motorer, ville man kunne tage pumpe og turbo fra den gamle motor og sætte på, for at opnå samme efekt som en SB, eller er det ikke bare lige til?
Evt nogle forslag for og imod de forskellige motorer? CY motoren skulle ikke ha kørt så langt, da den kom fra en bil der havde kørt et sted i imellem 240-270.000 Km, men huggeren mente motoren var en ombytnings motor (han havde dog haft den på lager i en del år så han kunne ikke huske det) JR'en var der vist ikke km tal på.

Men det med at CY'eren havde Intercooler på undrede mig, da det vist ikke er originalt? Er der et sted på en EA827 blok man kan aflæse motorkoden?

Så håber der er nogen der kan give os svar på vores spørgsmål, og skulle der evt være en der ligger inde med en SB motor i god stand der ikke koster en bondegård må i gerne sige til :) En AAZ kan også bruges, men de er vist ved at være lidt pebrede grundt efterspørgslen. :)

På forhånd tak :)

4
Diverse / T3 på Nürburgringen
« Dato: 16. September 2014 kl: 19:18:27 »
Jae sådan kan man vel også bruge en T3'er, selvom det nok ikke er de de bliver brugt mest til...

https://www.youtube.com/watch?v=DTg5JpBi5Ls

5
Sjov und Spass !!! / 30 år gamle biler på biludstillingen i Frankfurt
« Dato: 24. September 2013 kl: 22:26:47 »
Fandt denne artikel omkring at arrangørerne af biludstillingen i Frankfurt, har samlet en del af de biler der var de store stjerner for 30 år siden.
http://bilmagasinet.dk/article/175510-15-stjerner-fra-1983/gallery/803520
De fleste af bileren kunne jeg godt tænke mig at få fingerne i, men især den lækre Bus på billede nr. 15 ville jeg især gerne ha fat i ;)

6
Diesel Fora / Løsning på Turbo varmeproblem?
« Dato: 19. September 2013 kl: 23:09:48 »
En af mine venner fandt den her tråd og viste mig den: http://www.brick-yard.co.uk/forum/vnt-turbo-control-for-mtdi_topic68423_post542454.html#542454
Mon den løsning med Turboen ville kunne bruges på en JX'er eller AAZ? Der ville nok komme lidt turbolag, men det burde ikke være ret meget, og da Turboen ikke sidder lige opad cylinder 4, og rørføringen giver en mere stabil varmefordeling til hele motoren, det bliver nok ikke golf 2 500.000+, Men det ville da nok kunne give en Jx'er eller AAZ en længder levetid?

7
Sjov und Spass !!! / Carat set på Bredgade kbh.
« Dato: 26. Februar 2013 kl: 15:38:21 »
Er i kbh med min klasse, og fik idag fornøjelsen at både se og høre Hotcoco's lækre Caravelle Carat på Bredgade. Mand den var flot irl og den subaru motor lød bare helt fantastisk :D
og bagefter var vi over og se Teslas showroom, og jaja den er da fed at se på, og den er da nok oss hurtig, men den lyder sgu nok ikke så godt som en T3'er med Subaru Motor ;-)

8
Generelt / Flow i SB pumpe?
« Dato: 20. Oktober 2012 kl: 19:43:04 »
En af mine venner, en "lille" skaldet mand med gedeskæg (Og sådan ser han ud, det er ikke noget jeg finder på) har åbenbart udnævnt mig til at være hans Chefmekaniker/Co-driver/Diesel Guru/Omvandrende  VW leksikon/skyldige i en masse andre ting  :blink:  :silly:  .
Og han skal åbenbart bruge noget info omkring flowet i en Diesel pumpe til en 1.6TD SB motor, som han har i hans passat (det han gerne vil vide er hvor mange liter i minuttet den pumpe leverer, og måske også trykket det sker ved).
Så jeg håber der er en eller flere der her der kan hjælpe mig med at svare på hans spørgsmål, så jeg forhåbelig kan få lidt fred og ro igen  ;)

9
Generelt / lige en tanke om erstatning for CS?
« Dato: 17. September 2012 kl: 00:52:44 »
Ejer som sagt ikke en T3 selv, og det går nok noget tid før jeg kommer til det, men kom lige til at tænke på, findes der egentlig et R4I alternativ til en CS'er?
Den eneste motor jeg kan forestille mig ville kunne gå an, er en 1.3'er fra enten en polo mk2/3 eller golf 2 eller måske fra en Skoda, da de er de eneste jeg kan finde der overholder 20 % reglen ud fra CS'ens 50 HK, men da de ikke bygger på EA 827, passer de nok ikke i ophænget? eller på gearkassen for den sags skyld? findes der virkelig ingen muligheder for de T3'ere der køre med CS?
Håber der er nogle der kan hjælpe mig af med min nysgerrighed ;)

10
Generelt / Erfaringer med Passat 35i B3 søges
« Dato: 20. August 2012 kl: 22:15:21 »
En af mine venner, som tidligere har haft 2 Corolla'ere tidligere, citat: "De var nu hyggelige, men det var på tide vores veje skilles".
Har måtte indse at hans søgen efter en T3, hvideplader diesel, nok ikke stemmer så godt overens med at han er på SU, så han har købt en VW Passat Turbodiesel fra 1990 i stedet. (Der skal skrives "Når jeg bliver stor vil jeg være en T3'er" bag på den 8)  )
Så derfor bad han mig lige høre herinde om der er nogle der har lidt erfaringerne med sådan en bil og lige den motor der ligger i den.
Vi har konkluderet at det må være en SB motor, da den har en intercooler der sidder under batteriet, og jeg mener ikke JR motoren har det.

Bilen er rimelig flot, den har lidt rust i dørkanterne, og i bagklappen som er typisk for den model, motoren har gået næsten 500.000, men den køre rigtig godt.
Den skal dog nok ha nye gløderør, og hvis den skal forkæles lidt, nogle nye dysser.

Men han vil gerne prøve at få den til at køre lidt længder på literen, så er der nogle forslag til hvordan man monterer en frontmonteret intercooler på sådan en, og hvad man skal gøre ved turbo'en og pumpen? og hvad skal man eller gøre ved sådan en?
Og hvor svært det ville være at eftermontere en aftermarket omdrejningstæller.

Og det ville være fedt lidt råd til hvordan man får sådan en motor til at holde sig godt og hvordan man får resten af bilen til at holde i lang tid.

Men håber der er nogle der kan hjælpe, og komme med nogle gode råd, og forslag til hvordan hans Passat skal udforme sig. :)

11
Generelt / \"Twinslider\" spottet i Thisted
« Dato: 07. August 2012 kl: 16:54:52 »
Var et smut i Thisted i dag, da jeg så denne her Grønne Twinslider holde på en P-plads nede ved industri havnen i byen, er der måske nogle der kender den? :)

12
Sjov und Spass !!! / Lidt \"VW\" Pc Sjov.
« Dato: 05. August 2012 kl: 00:09:22 »
Som en del af min genartion, så går jeg meget op i det med Computere, og da jeg købte et "nyt" (brugt) kabinet som jeg ville flytte mit Hardware over i, så jeg jeg manglede et gitter til et hul i siden hvor der var plads til en 80mm blæser, og da jeg ikke ville ha en blæser til at side der (der sidder fire 80mm foran, og to bagi) manglede jeg lidt noget pynt til at dække over hullet, od da jeg på mit gamle Kabinet havde haft VW logo'et fra den forlængst skrottede 79'er T3'er mine forældre havde, til at sidde, var det da meget naturligt at flytte det over på det "nye" og jeg synes faktisk det passer rimelig godt ind, eller hva synes i? ;)

13
Generelt / TDI motorer og Subaru ombygninger?
« Dato: 11. Juni 2012 kl: 21:32:00 »
En af mine venner og jeg har siddet og snakket lidt om ombygninger til TDI og Subaru motorer, men ingen af de tråder der er her på siden, indeholder noget om hvor mange KM/L en TDI ombygning går, eller hvor mange KM/L en Subaru Ombygning går.
Så derfor vil vi gerne vide hvad går henholdsvis en T3 med TDI motor og en T3 Med Subaru motor på litteren?
og hvad vil de forskellige ombygninger egentlig komme til at koste?
Håber der nogen derude der kan svare på vores spørgsmål :D

14
Generelt / Servostyrings kit
« Dato: 04. Juni 2012 kl: 02:42:17 »
Sad og læste WBX Manden's tråd omkring han ombygning med Renault Gearkasse, og røg så ind på http://www.ultimate-engineering.co.uk hvor de sælger en masse custom made dele til T3'erne, og så at de har lavet et elektrisk servostyrings kit til eftermontering: http://www.ultimate-engineering.co.uk/powersteering.html
Og så tænkte jeg på at det måske kunne værre der var nogle her der var interesserende i det :)

15
Generelt / Fotos fra vores barndom med T2\'ere eller T3\'ere
« Dato: 29. December 2011 kl: 00:39:18 »
Efter egen ide, og opfordring fra jbjerrum, vil jeg starte en tråd hvor vi kan smide billeder fra ens barndom med de elskede T2'ere og T3'ere :D

Jeg starter:
Da jeg var lille havde mine forældre en 2,0 LBX fra 79. original panelvan (den gik under navnet "Den grønne" pga. den grønne opel farve den var malet i), ombygget til camper af en af min fars venner, med SCA tagtelt (tak til poot for oplysninger om hvad det var for et telt) og ombygget camper indretninge, hvor der istedet for R&R sæde var en fast bænk, hvor man lagde en plade over på bordet så man kunne ha camping udstyr under sengen, mens man sov, ellers var der køkken, og forsæderne var vist fra en eller anden Mazda, og jeg sad i barnestol på passagersædet i for da barnestolen ikke kunne side andre steder. Den kørte 110 km/t på toppe og uanset hvordan man kørte, gik den 8 km/L og jeg mener uanst hvordan man kørte medvind, mod vind op-, ned af bakke, langsomt, hurtigt, 8km/L.
den døde omkring 2001, pga af rust vi havde den i 7 år.

Efter den grønne fik vi "Den Hvide" en hvid panelvan med JX'er fra 89. den gik 12-14 km/L, vi havde den i 4 år til den smed en ventil men det kørte selv de 30 km tilbage til thisted op til vores mekaniker, som var meget overrasket over den kunne køre hele vejen selv, men da han ikke kunne finde en motor, og han ikke ville sælge motoren fra værkstedes golf, blev den solgt/byttet til en pegeout boxer fra 2001, der åd flere reservedele på to år end de gamle T3'er på 10 år, men det er en anden historie.

der sluttede min historie med T3'er for en tid, men en dag skal jeg ha en selv, overvejer lidt at købe en når  jeg skal have bil til sommer evt en på guleplader. Så må advare jer om at købe en T3'er, i kan komme til at smitte jeres børn med "det" ;)

og her kommer billederne:

Sider: [1] 2