Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Mort_K

Sider: [1] 2 3 ... 22
1
Biler.. / Sv: 6 personers bus sælges
« Dato: 08. Juli 2016 kl: 23:52:29 »
Hvad skal der så ske i stedet for Caraten Hinze??  :o  ???

3
Din bil... / Sv: "Otto" min Ex-mili JX Caravelle
« Dato: 09. Maj 2016 kl: 20:01:22 »
Tror der er gået noget galt i billede overførslen Jan, jeg ka ihvertfald ikke se billederne  :/

4
Generelt / Sv: AAZ i golf 3 kan ikke tage omdrejninger
« Dato: 20. Marts 2016 kl: 01:22:20 »
Det bliver ikke min ven og jeg der finder problemet med golfen, da bilen i Fredags blev afhentet af to fyre i en Grøn LT'er.

5
Din bil... / Sv: Mit T3 comeback....
« Dato: 14. Marts 2016 kl: 19:35:53 »
Den ambulance er da det perfekte køretøj til Carbage run  8)

6
Generelt / Sv: AAZ i golf 3 kan ikke tage omdrejninger
« Dato: 12. Marts 2016 kl: 01:56:14 »
Vi har naglet det ned til at det enten er Pumpen der er død, eller takt hjulet der er skredet i noten. Og vi skal alligevel ha tandremmen af for at kontrolere takthjulet, så vi vil ha en ekstra pumpe ved hånden (har vi til at side i en død passat) og smide på og se om det hjælper hvis det ikke er noten der er skyld i det.
Golfen har ikke så høj priotet lige for tiden, da min kammerat har købt en Audi A4 TDI fra 2001 i stedet.
Golfen bilver lavet hvis vi ka fikse den med de dele vi har fra Passaten, ellers bliver den nok solgt som den er, eller skrottet.
Skal nok vende tilbage når vi har givet den endelige diagnose og om den kommer ud og køre, eller der kommer en næsten nysynet Golf 3 1.9TD tilsalg der skal ha ny krumtap...

7
Din bil... / Sv: Binau,s Orange Sika :-)
« Dato: 15. Februar 2016 kl: 18:44:22 »
http://www.nummerplade.net/synsrapport/?stelnr=wv2zzz24zlh062739&inspection=18261336
Okay tak :) Tror dog jeg springer fra, da jeg ikke har mulighed for at svejse den op selv. Men held og lykke med salget  :)

8
Din bil... / Sv: Binau,s Orange Sika :-)
« Dato: 15. Februar 2016 kl: 18:34:07 »
Hey Frank. Hvor meget skulle der laves i forbindelse med syn? :)

9
Generelt / Sv: AAZ i golf 3 kan ikke tage omdrejninger
« Dato: 13. Februar 2016 kl: 21:48:13 »
Halløj
Er det lige nu problemet er opstået hvor vi har frost?

Problemet opstod om morgenen d.4, og bilen havde kørt uden problemer d.3. Der var plus grader her i området på det tidspunkt, så det ka ikke ha været frost.


Bilen har også været forsøgt opstartet med slange direkte fra filteret og ned i en dunk, og også slange direkte fra pumpen og ned i dunk. Samme resultat.

10
Generelt / AAZ i golf 3 kan ikke tage omdrejninger
« Dato: 13. Februar 2016 kl: 13:51:32 »
Hejsa, har brug for lidt hjælp fra de Diesel kyndige.

Min kammerat står med en golf 3 TD med AAZ motor. som ikke vil tage gas overhovdet.

Det skete mere eller mindre fra den ene dag til den anden, En morgen ville den pludselig ikke tage omdrejninger efter og ellers havde kørt fint dagen før.

Den kan klemmes op på ca 200 til 300 omdrejninger over tomgang, og så heller ikke mere.

Min kammerat skiftede så diesel filteret da det gamle var møgrustent og satans gammel, men uden held med og afhjælpe problemet, systemet er tjekket for luft og tilstoppelse, turbo løber fint rundt, der er ikke skidt i slangerne op til og væk fra pumpen.

Og magnet ventilen har været afmonteret for at se om den var gået fast. ventilen gik så i stykker ved adskillelse, men ved opstarte uden ventilens "indsats" var der ingen forskel ud over den skulle "stalles" for og stoppe.

Har os tjekket om det er noget så banalt som tilstoppet luft-filter eller knækket gaskabel, ved og prøve henholdsvis uden luft filter og at rive direkte i gashåndtaget på pumpen.

Har endna prøvet og gi' den motor-start spray, så gider den godt tage omdrejninger, men det bekræfter bare der ik er noget helt galt med timingen mellem krumtap og knast.

Den ryger heller ik sjovt hvidt eller gråligt, så dyser er det heller ik, gløde-rørs anlægget er os tjekket og fundet ud til og fungere (sluger cirka 70 ampere når nøglen bli'r drejet fra kold tilstand)

Vores konklusion er at det nok er fordelerpumpen der er gået til på en eller anden måde (trykventil I højtryks side af pumpen? eller lavtryks "fødesiden" der er kreperet?).

Så ville høre om der var nogle der havde oplevet noget lignende, og evt havde nogle ideer til hvordan det ka fikses uden alt for meget besvær? (som at pumpen skal af) ellers bli'r den møgkasse sendt til skrot.

På forhånd tak  :)

11
R4i Fora / Nysynet med R4i......
« Dato: 13. Oktober 2015 kl: 23:25:31 »
Hvem kontaktede du for at få papirerne fra SMC? Din lokale Volkswagen eller skrev du en mail til en specifik person hos SMC?  :)

12
Subaru / Subaru vs. Vw
« Dato: 27. Juli 2015 kl: 23:02:52 »
Renault UN1 gearkassen sad i Renault 25, Renault Espace 1(1984-1991)  Renault Espace 2 (1991-1997) Renault 21 (modeller med langsliggende motor) Renault 30, Diverse Lotus modeller, Delorean.
Hvis du vil forsøge dig med Renault gearkasse, så vil jeg foreslå dig at kontakte Torkild fra Skinnerup Auto han er Renault ekspert, og han gør rigtig meget i 25, Espace og andre Renault modeller der er sjældne herhjemme, og han har sikkert en UN1 gearkasser, på lager http://www.skinnerupauto.dk/

13
Subaru / Subaru vs. Vw
« Dato: 20. Juli 2015 kl: 22:16:16 »
Fordi en T3'er kan synes med Subaru motor (op til 2.2 med 134hk) VR6 motor, glem det, 2.8 vr6 har 174 HK så dne vil aldrig kunne synes i en T3'er og Audi V6'erne, er også for kraftfulde, der er nogle 5 cylle række motorer der nok godt kunne godkendes (de brugte 5 cylle motorer i sydafrica)
Og grunden til Subaru er jo at T3'erne med benzin motor havde boxermotoer, så når man putter en subaru i, får man jo den rigtige lyd  B)

Grunden til man bruger UN1 gearkasser hvis man vil ha en anden gearkasse i (en std gearkasse ha holde til mener det er omkring de 130-140 hk og 190 Nm (med køleblik monteret i gearkassen)) er fordi UN1 gearkassen kan man "let" vende diffrentialet om, (den gearkassen havde vendt diffrentiale i biler som Delorean og diverse Lotus modeller) så bilen kommer til at køre den rigtige vej, der er ikke rigtig nogle andre gearkasse man kan vende diffrentialet om på den måde, så skal man ud i at ha en Porsche Gearkasse.

14
Interiør / \"Dobbelt\" Hævetag
« Dato: 22. Juni 2015 kl: 16:58:57 »
Hvis du kun søger efter luftkølet, ka du godt se forbi både 2.1 DJ og Syncro. De luftkølede var på 1.6 og 2.0 L og fandtes kun i 2wd fra 1979-1981. Alle syncro'er er enten med Diesel, ellver vandkølet boxer (hvoraf 2.1 DJ er en af de vandkølet boxer motorer) :)

15
Generelt / UN1 4x4 donor
« Dato: 16. Marts 2015 kl: 20:06:41 »
Faldt over den her på Bilgalleri, gearkassen i den bil er en 4x4 udgave af UN1 gearkassen, så den kunne måske bruges til et Syncro projekt? :) http://www.bilgalleri.dk/marked/bil/renault-espace-4x4/2024064

Sider: [1] 2 3 ... 22