Forfatter Emne: General Grabber og lidt historie  (Læst 1921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
General Grabber og lidt historie
« Dato: 03. November 2013 kl: 20:48:52 »
Så fik jeg den tvivlsomme ære at skulle bruge vw's standart donkraft , efter et møde med en beton kandt, sikke en gang lort, så er da ikke i tvivl over hvad der skal på ønskesedlen til jul...

[attachment=15967]hf4a1de8.jpg[/attachment]

Er der ikke noget galt her, hvordan skulle den kunne løfte en bil, når den kan klappe sammen den vej?
Sum og summarum er at jeg manger et brugt dæk, for har hørt jeg ikke bare må skifte et til nyt, da de helst skal nogenlunde  samme diameter, og har ikke gryn pt. Til 4 nye skulle også gerne have udstødningen klar til strandturen..

Offline ronja6

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.627
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #1 Dato: 03. November 2013 kl: 20:58:50 »
Jeg har flere donkrafte liggende her på Mors. Kan godt bruge dine bøjlespejle, hvis vi kan finde ud af noget bytte !

Mvh Per 21583808

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #2 Dato: 03. November 2013 kl: 21:34:45 »
Donkraften er konstrueret til T3'erens 4 huller og virker fint.
Stik den helt ind i det hul du gerne vil bruge og se hvordan. Den skal stikkes helt ind...
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #3 Dato: 03. November 2013 kl: 21:57:13 »
Ronja6 har du også en Hi Jack ?

Offline Aakerman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 618
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #4 Dato: 03. November 2013 kl: 22:42:28 »
Nikolaj
Du mener sikkert en High-Lift (Hi-lift)
Jeg har sådan een, den har vel nok fulgt mig i små 40 år, og jeg har en "næse" til den, så den passer ind i VW hullet til den originale donkraft.
Uagtet at jeg har brugt denne "lift" til en stribe af landrovere, også som nødspil, trukket pæle og af jorden, strammet hegn (som den i virkeligheden var opfundet til, så vil jeg fortælle dig, at helt uden sammenligning, er det formentlig et af de mest farlige stykker værktøj der nogensinde er opfundet.
Den mest udbredte skade er knust underkæbe og tænder, derefter følger øvrige hovedlæsioner, og så arme ben og fødder. Jeg har ikke regnet noget så simpelt med som din hånd, som bliver mast mellen "tårnet" og siden på din bil. Store arbejdshandsker er godt, måske klemmer musefælden, et sted hvor din finger ikke er.
Vil du anvende Hi-Lift, så er forberedelse alt. Du skal lave en bundplade, og så skal du have et godt kilesæt, således at Hi-Liften står 100% stabilt på underlaget. Du skal have en "næse" der går i bund på VW løftepunkterne, det er Land-Rovernæsen, den kan købes på DLRK hjemmeside. Når du har stillet det op, skal du have en klods/plade ca 1" plus imellem top af tårn og vognside, og så skal du holde hovedet langt væk. Hi-Lift'en skal være helt ren, begge fjedermekanismer skal være velsmurte, inkl tårn.
Jeg skriver ikke det her til dig fordi jeg er en tøsedreng, men Hi-Lift'en indbyder til at tage chancer, det hele virker så simpelt, men den smækker som en musefælde, på et milisekund.
Jeg har altid min Hi-Lift på Guldklumpen + bundplader og kiler, jeg bruger den også når jeg roterer dæk hjemme, men hjemme bruger jeg, min værstedsdonkraft med "langt næb" som "første løfter".
En "Hi-Lift" er dødsensfarlig i mine og manges øjne i ukyndige hænder. Man skal aldrig, aldrig, købe en brugt Hi-Lift. En brugt Hi-Lift kan være (eller er ofte) trukket lidt skævt i tårnet, dette forrykker tyngdepunktet. Et forrykket tyngdepunkt, er kontant afregning. Lemlæstelse eller død.

Med venlig hilsen
Bent
Medlemsnummer 189
Syncro 14" Caravelle JX 91 "Geo"
Sika Transporter 2,1 WBX 89 "Snehvide"

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #5 Dato: 03. November 2013 kl: 23:00:19 »
Shit! Det lyder sindsygt, det havde jeg ikke lige tænkt.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #6 Dato: 03. November 2013 kl: 23:19:07 »
Der er et eksempel på klassisk HiLift skade ca 30 sekunder inde i denne:
http://www.youtube.com/watch?v=61Hwm0ei1UM
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #7 Dato: 03. November 2013 kl: 23:23:33 »
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Greneral Grabber og lidt historie
« Svar #8 Dato: 04. November 2013 kl: 00:06:24 »
Det er jo fuldstændigt idiotisk lavet, hvorfor gør den det?
Tror jeg har set det samme problem i Anders and en gang

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
General Grabber og lidt historie
« Svar #9 Dato: 04. November 2013 kl: 08:08:59 »
Jeg har også sådan en...ny.., og et af problemerne er at jeg, med mine 73kg, skal have hele kroppens vægt med, når jeg skal løfte Arnolds der køreklar vejer ca. 2 tons.

Jeg har tænkt mig at forlænge løftestangen noget, for der er selvfølgelig forskel på, hvor tæt man er nødt til at komme farezonen, om man er en 150kg's amerikansk Hill Billy, eller en 73kg's splejset dansk finmekaniker.

Man skal under alle omstændigheder være 100% sikker på at mekanismen klikker rigtigt, for hvert tag man tager.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
General Grabber og lidt historie
« Svar #10 Dato: 04. November 2013 kl: 09:04:15 »
Kan nu se jeg også søger en fælg

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
General Grabber og lidt historie
« Svar #11 Dato: 04. November 2013 kl: 13:27:38 »
Vi overvejede at medtage en Hi Lift på vores jordomrejse, men jeg fandt den enormt klodset at arbejde med sammenlignet med en alm. 4 tons hydraulisk donkraft og et par træklodser. Det ser selvfølgelig ikke så sejt ud, men det virker fint.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
General Grabber og lidt historie
« Svar #12 Dato: 04. November 2013 kl: 22:33:58 »
Fælger blev så god som ny efter en omgang med en hammer, så nu er der styr på de fire hjul, men kunne nu godt bruge et reserve i str 215/75 R15,  på fælg.

Har stadig mod på hi liften