Forfatter Emne: \"Dobbelt\" Hævetag  (Læst 2379 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hayway

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
\"Dobbelt\" Hævetag
« Dato: 21. Juni 2015 kl: 08:03:08 »
Hej med jer på T3nettet.
Jeg er ny herinde, men har været i VW genren i en del år efterhånden. (luftkølet og T4).
Jeg er på jagt efter en original Luftkølet Westfalia hævetags camper (måske Syncro 2,1 DJ) og på min søgen på udenlandske sider stødt på denne her:http://allegro.pl/vw-t2-t3-westfalia-kamper-boxer-odrestaurowany-i5433751998.html
Jeg har aldrig stødt på en bil med denne type tag, og ifølge sælger er den også kun produceret i 1000 stk.

Jeg takker alle herinde for alle de gode facts, som man kan søge sig til når man som jeg er grøn i T3 verdenen.

Jan Hayway
Mvh. Jan Hayway

Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted....

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
\"Dobbelt\" Hævetag
« Svar #1 Dato: 21. Juni 2015 kl: 11:15:56 »
Jeg tror det er en Reimo der er bygget videre på af en god håndværker, men det kan selvfølgelig være originalt. Jeg har heller aldrig set det, men det ser rigtig godt ud.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
\"Dobbelt\" Hævetag
« Svar #2 Dato: 22. Juni 2015 kl: 16:58:57 »
Hvis du kun søger efter luftkølet, ka du godt se forbi både 2.1 DJ og Syncro. De luftkølede var på 1.6 og 2.0 L og fandtes kun i 2wd fra 1979-1981. Alle syncro'er er enten med Diesel, ellver vandkølet boxer (hvoraf 2.1 DJ er en af de vandkølet boxer motorer) :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Hayway

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
\"Dobbelt\" Hævetag
« Svar #3 Dato: 22. Juni 2015 kl: 20:10:37 »
Citat fra: "Mort_K" post=121231
Hvis du kun søger efter luftkølet, ka du godt se forbi både 2.1 DJ og Syncro. De luftkølede var på 1.6 og 2.0 L og fandtes kun i 2wd fra 1979-1981. Alle syncro'er er enten med Diesel, ellver vandkølet boxer (hvoraf 2.1 DJ er en af de vandkølet boxer motorer) :)


Jeg kan godt se at mit indlæg er en smule tvetydig, men jeg er helt med på hvad du mener med motorene. Det skal enten være en 2WD luftkølet ELLER en SYNCRO med 2,1l DJ motor. Diesel har ingen interesse.

Mit indlæg var som sådan heller ikke en købstråd, da jeg godt er klar over at det jeg søger ikke ligefrem hænger på træerne, så er jeg på jagt på diverse camper/bus/VW sider rundt omkring i europa. hermed selvfølgelig også i danmark.
Mvh. Jan Hayway

Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted....

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
\"Dobbelt\" Hævetag
« Svar #4 Dato: 23. Juni 2015 kl: 09:28:30 »
Der findes også muligheden med en motorkonvertering,  enten med en R4i, fra en vw, eller en Subaru motor.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650