Forfatter Emne: Assistance til kølervæske bytte søges  (Læst 1815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hjulmand

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 125
    • Vis profil
  • T3 model: '88 Westfalia hightop
  • By: 4000 Roskilde
Assistance til kølervæske bytte søges
« Dato: 27. Maj 2018 kl: 21:29:01 »
Hej,

Jeg vil gerne skifte kølervæske inden turen går sydpå til sommer. Jeg har ikke gjort det før, så jeg vil høre, om der er mulighed for at få vejledning, enten en aften eller en weekend?

Jeg har læst diverse vejledninger, men er stadig lidt usikker på de finere detaljer.

Jeg bor i Roskilde, men kører gerne. Og jeg tager også  gerne en pizza med...

I mellemtiden får jeg købt ind: 8 ltr rød kølervæske, 8 ltr demineraliseret vand. Kølerrens?

Mvh. Lars
Westfalia Joker fra 1988 med DJ

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Sv: Assistance til kølervæske bytte søges
« Svar #1 Dato: 31. Maj 2018 kl: 23:31:03 »
Det er nu ikke raketvidenskab - men kan godt blive det. Jeg gav for år tilbage Røde Mor den store tur med aftapning, påfyldning af frisk vand med 5 opløste opvasketabs, udluftning og en god lang køretur. Derefter aftapning, påfylning af skyllevand, kortere køretur, aftapning, påfyldning af frisk vand og en bøtte citronsyre for afkalkning og udluftning. Kørte en lang tur, aftapning, skyllevand og påfyldning af samme mix, som du har købt ind til - med et par liter ekstra demineraliseret vand til optopning. Udluftning og afsted med øjne på slangesamlinger, termometer og forbrug af væske - og daglige udluftninger. Under hele processen skal varmereguleringerne stå fuldt åbne, så der er flow igennem hele systemet. Jeg ved reelt ikke, hvad det gav af effekt, bortset fra at der var godt med snask i hhv tabs-blandingen og også udsyringen... Mit system forblev tæt og et par år senere stak jeg trunten en ny køler, hvilket du måske skulle overveje med det samme. Det er en god ting...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)