Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - noes

Sider: [1] 2 3 4
1
Motordele / Sv: Oprydningssalg
« Dato: 07. Februar 2018 kl: 19:29:34 »
Skydedør solgt

2
Motordele / Sv: Oprydningssalg
« Dato: 05. Februar 2018 kl: 22:21:13 »
På Hjarnø, men kan leveres på havnen i Snaptun

Søren

3
Motordele / Oprydningssalg
« Dato: 04. Februar 2018 kl: 13:52:03 »
Motor:
2 x AAZ (1.9 TD). Blok skulle være ok på den ene og top på den anden. Der er lidt dele på og der følger lidt med, men ingen pumpe eller turbo: Samlet 1000 kr.

1 x JX ca. 180000 km. Mangler pumpe og rør og bundkar (sidder på min 1Y). Kørte ok til jeg tog den ud. 1200 kr.

Diverse andet.

1 x Skydedør med tonet rude. Rigtig fin, lidt overflade rust i bund, men ellers intet: 600 kr.

1 x 1Y pumpe. Skal have nye pakninger, men ellers ok. Pakningssæt medfølger. 500 kr.

Vh


Søren 41415598

4
Diesel Fora / Sv: Skift af 1. gear gearhjul samt synchromesh.
« Dato: 14. December 2016 kl: 20:30:31 »
Kan se jeg startede tråden 7 januar 2015 og kom så ikke rigtig videre med den 5 gears. Men, nød lærer nøgen kvinde at spinde... Jeg har lykkeligt kørt med 4 trins siden jeg tog den 5 gears af. Sikke en dejlig ro der er med sådan en, der var lidt bøvl med tredje gear og gearindstillingerne skulle efterses for hver 5000 km.

Forleden var jeg sikker på at koblingen var gået og hvad jeg troede var et koblingskift, viste sig at være et ødelagt nåleleje med efterfølgende ødelagt pakning ved højgearsakslen og derfor symptomer som en kobling. Ligeledes skulle der skiftes pakning ved krumptap mod gearkassen. Jeg havde ikke den omtalte pakning til den 4 trins gearkasse, men havde jo den 5 gears til at ligge! En mørk nat skiftede jeg første gear tandhjulet, samlede det og på med den igen. Ingen problem. Bemærk de slidte tænder som skulle holde den i første gear på det "gamle" tandhjul.

[attachment id=3 msg=128242]


Jeg er dog blevet træt, træt af VW gearkasser. Det er simpelthen det mest elendige der er lavet.. Jeg skruer i Alfa og i Citroen og der skal man være stærk i troen, men T3 og gearkasse, det kan tage glæden fra mig.

Jeg har lige indkøbt en automatgearkasse på ebay og glæder mig til den kommer. De skulle være stabile. Så skal jeg igang med projekt 1Y med automatgear.

5
Alt andet / Skinne til skydedør
« Dato: 14. Oktober 2015 kl: 22:26:13 »
Hej

T3 skal til at have lidt opmærksomhed og jeg har længe bemærket at den ydre skinne til skydedøren er på vej væk. Det er indtil nu gået med lappeløsninger, men inden længe skal det hele have en tur.

Jeg er på udkig efter en sådan skinne til skydedøren og køber gerne. Der er tale om skinnen på siden af bussen som holder det bagerste af skydedøren.



Søren

6
Diesel Fora / Skift af 1. gear gearhjul samt synchromesh.
« Dato: 16. Januar 2015 kl: 19:48:49 »
Det er netop hvad jeg havde tænkt mig.  Har som nævnt en gammel gearkasse til at stå hvor jeg vil tage det omtalte gearhjul fra.

Med nåleleje, mener jeg dem der sidder i den  plade jeg tager af (og jeg kalder den fejlagtigt for bagerste, men det er jo forreste plade som du skriver). I denne plade er to nålelejre, et som er let genkendeligt og et andet som ligner alle de andre nålelejre i motor og gearkasse. JEg mangler res nummeret på de to nålelejre som sidder i forreste plade og holder (støtter) selve gearakslen og det som tysken kalder tribeling (mener jeg).

Giver det mening. Som sagt har jeg en gearkasse som er skilt ad på mig værkstedsbord og her har jeg set hvor nemt det er og er også kommet frem til at det bliver en operation uden at tage gearkassen af.

Det med at lære chaufføren hvorledes første gear bruges har jeg opgivet, gearkasseskift er en del af tilværelsen.

Vh

Søren

7
Diesel Fora / Skift af 1. gear gearhjul samt synchromesh.
« Dato: 09. Januar 2015 kl: 07:20:07 »
Det er sådan set heller ikke nemt at forstå, men har du set priserne på nye geardele!

Det er heller ikke synchromeshen som er vigtigt, men som jeg har forstået det er det delen som også indeholder synchromeshen mellem første og bakgearet der står for at lave den sikring der gør at den bliver i første gear og ikke springer ud. Og det er denne anordning som er slidt. Eller det kan være de bagerste lejer som jeg søger res numre på.

Jeg har ikke åbnet den defekte gearkasse endnu, da bilen er i drift og jeg gerne vil være klar til operationen først.

Alle sliddele i gearforbindelsen er skiftet.

Ubung macht der meister.

Søren

8
Diesel Fora / Skift af 1. gear gearhjul samt synchromesh.
« Dato: 07. Januar 2015 kl: 20:46:16 »
Hej

Jeg har bestemt mig for at springe ud i at skifte 1. gear samt synchromesh på vores 5 gears T3, der er tale om en 3H gearkasse. Den springer ud af første gear og det er ikke olie eller gearforbindelsen det er galt med.

Jeg har en ekstra 3H der er tærret op og vil tage gear hjul samt synchromesh  herfra, her kan jeg også se hvorledes man skifter det og det er lettere end jeg troede. Men når jeg nu er i gang vil jeg skifte nålelejerne bagerst i gearkassen samt det på synchromeshen, men jeg kan ikke finde res numre på disse dele? og vil jo gerne bestille det rigtige.

Nogen derude som kan levere en oversigt over reservedelsnumre til en 5 trins gearkasse, således at man kan se hvor de forskellige dele hører til?

Det er vores anden gearkassse på 130000 km. og Ja hun er lidt hård ved den, men jeg er ikke imponeret over kvaliteten og kan godt forstå at de tabte på østfronten med den salgs materiel.


Søren

9
Diverse / T3 kaffe på Hjarnø
« Dato: 13. Juli 2014 kl: 07:48:42 »
Hej

Så er der kaffe hvis man kommer forbi, der er god rabat til T3 folket!


[attachment=17900]h6a2f5d8.JPG[/attachment]


Syntes vi giver god mening til Multivan begrebet; Cafe, børnecontainer, autocamper og henter koks syd for grænsen i den skønne vogn.

God sommer


Søren

10
Alt andet / Købes: En drejesokkel
« Dato: 24. September 2013 kl: 22:06:07 »
Hej

Jeg har samme type som afbilledet og de er ikke plug and play. Smart de glider på skinnerne, men de kan ikke sidde på alm sæder (både multivan med armlæn eller sæder fra en van duer ikke). Tror nok de er til en Reimo (hvad det så er for sæder vides ikke).

Man kan godt selv opfinde noget så de kan skrues på og er selv ved at tage tilløb til det, men der skal svejses og opfindes.

Bare så du ved det når du glæder dig til at få drejestole.

Vh


Søren

11
Diesel Fora / Vandstuds med plads til to etpols følere
« Dato: 07. September 2013 kl: 20:35:05 »
Jep, men har jo ikke så meget erfaring med tysken. Det er jo konebilen og så er den bygget efter krigen.

Næ Jønne, du og jeg med Ørskov Skibsværft som supplier så havde vi aldrig tabt på østfronten!


Søren

12
Diesel Fora / Vandstuds med plads til to etpols følere
« Dato: 07. September 2013 kl: 12:31:12 »
Fantastisk

Holder ind i ugens løb.

Søren

13
Diesel Fora / Vandstuds med plads til to etpols følere
« Dato: 07. September 2013 kl: 10:30:11 »
[attachment=15475]h526860f.JPG[/attachment]

UPS!! Det er vist det der hedder galvanisk tæring.

Heldigvis opdagede jeg det lige inden vi kom på motorvej, ellers havde det været en ny motor.

Jeg kan ikke finde denne type studs til salg nogen steder og må skifte til det nyere system. PT har jeg sat studsen på fra en Golf (1Y), men der er ingen følere, så indtil jeg får styr på en løsning så er det altså uden temp. måler og temp føler til forvarmning.

Spørgsmål. Jeg har et stik fra 1y som har fire poler, er det begge følere i et stik, altså forvarm og temp føler? Tænker nemlig at den skal i en studs af plastik som på de senere modeller.

Har nogen kendskab til et sted hvor jeg kan købe den gamle studs, da det ville gøre livet nemmere?

Det skal siges at jeg siden skift til 1y har haft problemer med læsning af temp måleren (den har kun virket en smule) og det har så taget 20000 km at finde ud af problemet som må have været det her, der har været for ringe stel forbindelse.

Søren, Heldig igen.

14
Diverse / Klage til Skat på afgift
« Dato: 20. August 2013 kl: 23:40:17 »
Tak for listen, det var lige hvad jeg manglede.

Jamen jeg er da helt reel, især når det kommer til skat ;)  Hustanden her forærer dem 10300 årligt i vægtafgift og det er så for en bil fra 1986, ja og så kommer der et par stykker mere oveni :S


Søren

15
Diverse / Klage til Skat på afgift
« Dato: 20. August 2013 kl: 14:56:10 »
Jep, det er gule plader

Hvis I nu har de afgørelser liggende og I er så dygtige at I kan scanne dem ind, så må i meget gerne sende dem til mig.

filsn (snabela) hotmail.com

Ingen der ligger inde med nyprisen på en doka diesel fra 1985?

Tak og venlig hilsen


Søren

Sider: [1] 2 3 4