Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Hinze

Sider: 1 ... 9 10 [11]
151
WBX/LBX Fora / Ventil klapren
« Dato: 18. Maj 2007 kl: 10:56:04 »
Hey,

Da jeg købte bussen bankede/klaprede det noget fra motoren. :(  Det skulle der gøres noget ved eller en anden motor. Jeg har ikke kørt i bussen siden den blev købt. Jeg har ventet "længe" på at christian skulle trylle sin seje syncro om til diesel, men det er ikke sket endnu og solen skinner, såå hva så :idea:
Efter et par gode råd fra Rasmus og Mads på "Mølledagen" (TAK), gav jeg mig i kast med at skifte hyd løftere. Varen er bestilt (hos CSP tyskland), men dog ikke ankommet endnu. Imens kunne jeg da skille lidt ad.

Startede med den store vasketur for herefter at afmontere ventildækslerne. Til min store forbavselse, er der noget rivende galt med justeringen. Se nærmeere på denne lille video http://fragreve.dk/wmv/Ventil.wmv

Så er det måske ikke en hyd løfter alligevel :shock:

Nu har jeg løsnet alle justerskruer og retteligt grundjusteret alle 2 omgange ind da de "lige" rørte ventiltoppen. Kontrabasserne var spændt, men jeg undre mig noget over fænomenet. Eneste grund kan være at "dem" der tidligere har grundjusteret ventiler har "fumlet" lidt i det. Jeg synes selv at det kan være lidt tricky, idet man kan få stødstangen til at hænge på "kanten" af hydløfteren ved montering.

Sælger fortalte at den lyd havde den altid haft, og det var boxer lyden!! :twisted:  Han ville også af med bilen så prisen blev derefter :D

Nå, vi får se når den bliver startet op; skal nok følge op på indlægget.

Hinze

152
Diverse / Skift af tændingslås
« Dato: 13. Maj 2007 kl: 20:46:44 »
På den dejlige dag hos Mølle, fik jeg 2 dørhåndtag til nøgleomkodning med hjem. Som tilbehør fik jeg også tændingslåsen, hvis den nu skulle bruges til et eller andet.
Og det skulle dan da; efter "moden" overvejelse og da jeg ikke nænnede at splitte dørhåndtagene fra hinanden (det havde jeg jo ikke så gode erfaringer med første gang) blev løsningen; skift da dørhåndtag OG tændingslås fra samme bil.

Et kik på nettet, det store altså, idet en søgning på vores eget net ikke gav den store hjælp.
Faldt over en lille beskrivelse til en jetta; Der blev nævnt noget med at måle ud og bore et lille hul og trykke på en fjeder....forresten jeg havde da en komplet værkstedsmanual til golf 1.. mindsandten om der ikke stod how to fiks din tændingslås.

Af med plastic panel langs ratstammen og af med tilhørende topplastic panel. Så er låsen jo fri til at bore i :)
Jeg havde jo Mølles aflagte til at øve mig på så det gjorde jeg selvfølgelig, men hele øvelsen tager maks en ½ time. Ingen roden med ledninger, det hele klares "oppefra".

lidt flere billeder http://fragreve.dk/T3


Hinze

153
Diverse / M-koder
« Dato: 28. Marts 2007 kl: 20:13:51 »
Så fandt jeg klistermærket med lidt data. M-koderne med 3 tal har jeg "styr" på, men hvor finder jeg oversættelsen til: NNT, SU6 og TKK.

Hinze

154
Diverse / Centrallås, hva\' skal der til?
« Dato: 26. Marts 2007 kl: 13:52:18 »
Heey,

Tænker på, om ikke lidt centrallås til bussen ville give lidt komfort. Jeg har kikket lidt i Haynes, og det ser ud som om der er nogle "special" beslag der skal benyttes. Jeg kunne selvfølgelig købe et sæt hos den lokale dealer, men gider ikke mangle noget. Synes heller det skal samles med "småkager og ståltråd", ordentlighed skal der til 8) .

Nogen råd eller måske et sæt der i overskud mit alles (helst også fjernbetjening)

Hinze

155
Diverse / Ankerplade
« Dato: 25. Marts 2007 kl: 23:00:01 »
Tja, den har nok set bedre dage!

Hinze

156
Diverse / Bærearm øverst
« Dato: 23. Marts 2007 kl: 21:01:03 »
Da jeg købte bussen, kørte den noget mærkeligt hjem. Nu har jeg afmonteret øverste bærearm, da den sad og dinglede. Jeg blev nød til at stryge (save) spindelbolten for og bag, og står nu med en rusten bærearm og to stumper temmelig fastsiddende spindelrester. Køber jeg en ny bærearm og spindelbolt med møbasse eller har I nogle gode råd?

Er der en hugger for den slags eller gemmer I dem i kælderen  8)

Hinze

157
Diverse / Bremserenovering
« Dato: 23. Marts 2007 kl: 20:54:11 »
Har nu fået splittet bremserne ad og efter at have stået stille et ½ år ligner det noget der skulle dumpes hos den nærmeste jernhandler. Jeg "plejer" gerne lige luftskruen. Knækker den er det ud, men her gik de løs og til den store forbavselse kunne jeg ane kobberfedt på gevindet. Det var sat...s dejlig at se at den forrige mekker tænkte fremad, det samme gælder for "pakdåserne" ved stemplerne. Nu kommer så spørgsmålet. Hvor på øen skaffer vi os renoveringssæt til kalipre og ligeledes, hvem kan afdreje skiver og tromler til overkommelige pris?
Har luret på Autobremsen i Rødovre.

Nogen bud?

Hinze

158
WBX/LBX Fora / Motor uden nummer
« Dato: 23. Marts 2007 kl: 20:41:32 »
hmm, Bilen er en MV ifølge "klistermærke" i vognen. Motoren jeg fik med på en palle står der MV på. Så langt så godt; et kik på motoren monteret i bilen viser ingen nummer, bare et blankt felt. Kan man sjuse sig til hvilken motor der er tale om. En bunke medfølgende papirer nævner DJ, meeen kører de ikke med digifant (tænding og sprøjt) og MV med "almindelig" styret sprøjt?. Lod mærke til at strømfordeler på motor i bil ikke har vacuum, mens MV motor har vacuum. kan det indikere noget?

Ved godt det er nogle "utydelige" billeder.

Hinze

Sider: 1 ... 9 10 [11]