Forfatter Emne: JX på benzin?  (Læst 3196 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
JX på benzin?
« Dato: 22. August 2009 kl: 00:08:32 »
Kan man tage en jx blok og skifte indmad og top; wupti så har man en 1588ccm på benzin. Det var vel sådan golf mk1 susede rundt med. Så passer den jo til T3 typegodkendelsen (næsten)

Hinze

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
JX på benzin?
« Svar #1 Dato: 22. August 2009 kl: 00:28:20 »
nu er det jo en konstruktiv ændring at sætte en anden type topstykke på!
og hvorfor vil du lave en jx til benzin når der er 1,8r4 og 2,0r4 på vw's hylder?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
JX på benzin?
« Svar #2 Dato: 22. August 2009 kl: 07:23:15 »
Citat fra: "verner"
nu er det jo en konstruktiv ændring at sætte en anden type topstykke på!
og hvorfor vil du lave en jx til benzin når der er 1,8r4 og 2,0r4 på vw's hylder?


Jeg tror ikke det nødvendigvis er en konstruktiv med topstykket. Synes at have læst nogle af domsafgørelserne, hvor temaet var om dyserne sad i manifold eller topstykket.

Det var nu en strøtanke for at have "basisblokken" nævnt i godkendelsen, men det er måske lidt søgt. En FV eller FP vil kunne det samme. Kræver dog at man dropper karben for lidt sprøjt (med den motorhældning i T3)

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
JX på benzin?
« Svar #3 Dato: 22. August 2009 kl: 08:30:18 »
Citat fra: "Hinze"
Kan man tage en jx blok og skifte indmad og top; wupti så har man en 1588ccm på benzin. Det var vel sådan golf mk1 susede rundt med. Så passer den jo til T3 typegodkendelsen (næsten)

Hinze


Teknisk - mekanisk ser jeg ingen hindringer. Dog kan man undre sig over, hvad den slags overvejelser laver i hovedet på et menneske, der har en yderst original og bevaringsværdig LBX... :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
JX på benzin?
« Svar #4 Dato: 22. August 2009 kl: 10:29:27 »
Citat fra: "Jarl"
Citat fra: "Hinze"
Kan man tage en jx blok og skifte indmad og top; wupti så har man en 1588ccm på benzin. Det var vel sådan golf mk1 susede rundt med. Så passer den jo til T3 typegodkendelsen (næsten)

Hinze


Teknisk - mekanisk ser jeg ingen hindringer. Dog kan man undre sig over, hvad den slags overvejelser laver i hovedet på et menneske, der har en yderst original og bevaringsværdig LBX... :wink:


:D når ideerne flyder rundt i den øverste halvdel af kroppen, skabes der jo altid afstikkere i andre retninger. Nogen kalder der det hjerneforvirring, andre kreativitet.

Hinze

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
JX på benzin?
« Svar #5 Dato: 22. August 2009 kl: 10:40:05 »
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?

http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
JX på benzin?
« Svar #6 Dato: 22. August 2009 kl: 10:59:36 »
men er der ikk længere cylinder vandring i en diesel , så med diesel krummer og benzin indmad må liter effekten på motoren da blive højere
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
JX på benzin?
« Svar #7 Dato: 22. August 2009 kl: 11:02:21 »
Citat fra: "dokajønne"
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?

http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2


Umiddelbart nej, det ligner en A111 blok, standard diesel blokken er en 827'er.

Forskellen ligger i placeringen af fordeler huset.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
JX på benzin?
« Svar #8 Dato: 22. August 2009 kl: 22:38:48 »
Citat fra: "wilson"
Citat fra: "dokajønne"
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?

http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2


Umiddelbart nej, det ligner en A111 blok, standard diesel blokken er en 827'er.

Forskellen ligger i placeringen af fordeler huset.


Der står jo godt nok, det er en 1.6 AEE; den ligger også i golf3. Jeg ville tro den godt kunne sidde på en Dieselklokke. Fordelerhuset er vel "bare" topstykke design.

Hinze

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
JX på benzin?
« Svar #9 Dato: 22. August 2009 kl: 22:51:22 »
Citat fra: "Hinze"
Citat fra: "wilson"
Citat fra: "dokajønne"
Nu vi er ved det, passer denne på en dieselklokke?

http://www.feliciaklub.dk/parts/index.php?sub=5&cat=2


Umiddelbart nej, det ligner en A111 blok, standard diesel blokken er en 827'er.

Forskellen ligger i placeringen af fordeler huset.


Der står jo godt nok, det er en 1.6 AEE; den ligger også i golf3. Jeg ville tro den godt kunne sidde på en Dieselklokke. Fordelerhuset er vel "bare" topstykke design.

Hinze


Nope, helt anderledes design. De bruger også andre gearkasser... Leder efter dokumentation for min påstand!

Kig på placeringen af oliefilteret...
AE111 - skrues direkte på blokken
827 - skrues på konsol

AE111 bruger 084 / 085 gearkasser
827 bruge 02* gearkasser
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
JX på benzin?
« Svar #10 Dato: 22. August 2009 kl: 23:20:06 »
okaj

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
JX på benzin?
« Svar #11 Dato: 22. August 2009 kl: 23:24:31 »
Uden at opkaste mig selv til dommer, så må vi vist medgive, at Wilson har en pointe. AEE er en "Audi-fembener-minus-et-ben-family-motor". Dvs. uden mellemaksel, men fordeler drevet af knasten (som Opel), og oliefilteret skruet direkte på blokken midt mellem cyl. 2 og 3. I øvrigt en fremragende motor...

EDIT: Slået på målstregen...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
JX på benzin?
« Svar #12 Dato: 22. August 2009 kl: 23:34:57 »
så er det opklaret, fint.

Egentlig mærkeligt at have 2 forskellige 1.6er i programmet. Men hvis det er "stjålet" fra Audi er det måske forklaringen. Var den første VW r4 ikke også Audi design? Hvad dælen kan VW selv?

Hinze