Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Emner - elmo
31
« Dato: 09. Marts 2012 kl: 10:30:20 »
Hej,
Jeg har lokket svigerfar til at skifte tandrem og pakdåser på en jx mens jeg driver den af i weekenden. Han ser knap så godt og kan ikke finde mærket ved hullet til svinghjulet.
Jeg har lovet at maile ham et billede så han kan se hvad han skal kigge efter - men alle de tråde jeg finder herinde er det som om billederne ikke længere er der. Jeg ved selv hvordan det ser ud, men jeg har ikke mulighed for at tage et foto.
En der kan hjælpe?
Beskrivelser osv har jeg fundet, det er kun et foto jeg leder efter.
Mvh elmo
32
« Dato: 29. Februar 2012 kl: 11:05:14 »
Lur mig om det ikke skal blive godt... :wink:
@ Jønne - jeg er på værkstedet fra kl. 17...
33
« Dato: 26. Juli 2011 kl: 23:11:51 »
Hej,
I forbindelse med skift til ny udstødning må jeg erkende at fast parkering på Esbjerg havn er guf for rust. Jeg skal have fundet en anden manifold snarest.
Spørgsmålet er: jeg kører med 1,9d og ky potte samt forrør. Nuværende manifold er ky. Har jeg andre muligheder? Syntes ikke en ky manifold er nem at finde.
Og sig endlig til hvis nogen har noget liggende jeg kan bruge
34
« Dato: 06. Juni 2011 kl: 08:07:17 »
Hej,
Går med tanken om at få bilen på hvide plader.
Data på bilen som den er nu: Gammel militær bus - men på gule plader Født som 1,6 TD - men kører nu med en 1,9 D Reg. 1991 Vægttavler: T 2450kg - L 900 kg
Ønske: Hvide plader 2'er sæder bagi og bænksæde foran - altså 5 personer - med så lav vægtafgift som muligt
Spørgsmålet er: Jeg vil gerne beholde min Diesel motor i den, men få den vejet ned, så vægtafgiften ikke lander på 10.000+
* Hvad er sansynligt jeg kan få vægtafgiften ned på? * Nogen der har en idé om hvad jeg skal betale i afgift for at få den på hvide plader? * Proceduren?
Erfaringer postes gerne i denne tråd.
mvh elmo
35
« Dato: 16. Maj 2011 kl: 23:26:33 »
hej,
Har netop fået timet pumpen. 0,90 præcis. Den stod på 1,3!
Bilen har fået en meget mere behagelig blød gang, er blevet betydelig sløvere, og ryger meget så snart jeg trykker på speederen.
Jeg har ikke justeret på mængdeskruen endnu. Spørgsmålet er om jeg skal holde den på 0,90 og justere på? Eller om jeg skal tilbage på de 1,3 hvor den aldrig sendte røg ud...
Hvad siger i?
Mvh elmo
36
« Dato: 10. Maj 2011 kl: 20:59:32 »
hej,
Spilder ingen olie eller diesel - og det er ikke set I to år :0)
Tilgengæld kører jeg med 2000 omdrejninger, så jeg skal vist have timet pumpen. Har kigget eBay, og det er en mulighed, men det kunne være der var en i det midt-øst-vest-sønderjyske der vil låne mig værktøjet inden for de nærmeste dage.
Mvh elmo
Shit jeg glæder mig til Fyn!
37
« Dato: 30. April 2011 kl: 20:15:58 »
Så skulle jeg gerne være kørende to år mere - hvis ellers bilen vil.
Det krævede dog lige lidt dæmpere og fjeder skift inden det gik af sted til synsmanden - og så et tilbage skift. Og så røg sommerdækkene på. Så kan det godt blive sommer... :wink:
38
« Dato: 27. April 2011 kl: 08:08:39 »
Hej,
Gennem længere tid hat jeg bøvlet med dieselspild - dyser og rør er tætte nu, men alligevel pisser den diesel. Nu drypper den ikke længere - men har en bagklap der er gennemblødt, og jeg efterlader ikke blot en lille plet der hvor bilen har stået parkeret.
Endelig har jeg fundet ud af hvor det kommer fra - det er desværre ikke lige sådan at fikse (tror jeg) - Jeg har vedlagt et dårligt foto, med en ring om den bolt, hvor det fiser ud.
Spørgsmålet er: Skal jeg have tandrem, pumpe og alt afmonteret, for at sætte en ny skive og bolt i? - jeg har spændt den en smule, men tør ikke tage hårdere fat - syntes egenligt også bare det er blevet værre af at den fik et nøk.
mvh elmo
40
« Dato: 08. April 2011 kl: 10:03:02 »
Er i gang med det nye Surfnews magasin, og er ved at sætte en artikel op om T3'eren. (surfernes foretrukne)
Jeg bla. har fået disse data... Er dette korrekt?
Faktaboks VW Type T3 er 3. generation af VW Transporteren. Den kaldes T3 fordi det klassiske gamle runde rugbrød blev lavet i to modeller inden den nye og mere kantede T3’er tog over i 1979. Hurtigt fik T3’eren tilnavnet ”murstenen” på grund af det markante ydre. Produktionen af T3’eren blev indstillet 1992, hvor den blev afløst af T4’eren. T3’eren var den side generation med motoren liggende bagi.
Jeg har naturligvis en stak magasiner med til træffet på Fyn, så I kan læse artiklen. Og billedet til artiklen er helt i top! :wink:
41
« Dato: 03. April 2011 kl: 23:33:22 »
Nu kan jeg jo se I alle mekker lidt - og jeg havde da også lidt planer for weekenden... og jeg nåede dem! Lige nu står bussen og tørrer - syntes eller jeg havde brugt rigeligt hærder...
Lørdag: * Dreje skiver af * Montere nye ankerplader, nye bremseklodser sammen med lækre skiver. * Sandblæse samlinger, samt slibe og grunde * Rette bule ud i bagerste hjørne + lidt spartel + grunde * Olieskift * Svejse udstødning
Søndag * Lægge nye fuger i samlinger * Fejlfinde og reppe på højtalere og radio * Ny bagkofanger malet + monteret * Forreste nummerplade monteret (en havde bakket op i bilen, og næsten revet den af) * Tjekke olie + vand * Male halvdelen af bilen, da fuger var tørre * Tjekke gearkasseolie * Reppe dørhåndtag som havde sat sig
Så mangler der lige nye fjedre samt få skiftet pumpen, så er vi vist klar til syn! - og sommerdæk...
42
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 21:05:49 »
43
« Dato: 17. Februar 2011 kl: 20:39:48 »
lige et pip herfra...
Køb det nye euroman eller læs det hos tandlægen. Fed artikel om - ja gæt en gang :0)
44
« Dato: 19. Marts 2010 kl: 19:27:58 »
hej,
jeg er i gang med projekt rust, og skal til at male lidt hist og pist. Jeg skal bruge sort, mørk grå og armygrøn.
Helst på spraydåse, od de skal være matte - og gerne i god kval.
Har I nogle bud?
mvh elmo
45
« Dato: 01. Marts 2010 kl: 08:46:02 »
Surfbussen er ved at få en overhaling, og et af emnerne er dyser...
Den kører fint, men et par af dyserne er en smule utætte. Jeg aner ingenting om dyser. Hvad gør jeg hvis de skal være tætte?
Jeg har hørt en god historie om at 294'er dyser bare spiller i en 1Y – og derfor kunne jeg godt tænke mig at få sådan nogle banditter i den nu jeg skal rode med det alligevel.
Nogen der har plyg’n’play 294’er dyser på lager? Eller nogen der kan hjælpe med at fikse mine så de spiller?
Gode råd søges ;o)
Ps. Motoren er en 1,9 D
|