Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - elmo

Sider: 1 ... 3 4 [5]
61
Diesel Fora / blæserjustering i kabinen - smeltet?!?
« Dato: 17. December 2007 kl: 19:51:40 »
Hej,

på morgentur med masser af varme, og gang i blæserne i kabinen... så lugter der af smeltet plastik, og den lille drejekontakt sidder nu fast i niveau 3.

Men der kommer ikke rigigt luft ud, når bilen holder stille - når jeg kører med rimelige omdrejninger er der udmærket varme på, men det fungerer ikke som før.

Har ikke fået kigget på det endnu, men kontakten skal vel skiftes? Vil I mene det løser problemet? Har søgt i forummet, men har ikke kunnet finde noget lignende.

Håber på hurtig hjælp, da det er lidt småkoldt derude ;o)

Mvh Elmo

62
Diesel Fora / Udluftning af kølesystem igen igen
« Dato: 04. November 2007 kl: 16:54:01 »
Hej,

så har jeg skiftet slanger og ekspansionbeholder mm. Kølesystemet har jeg luftet ud efter Jarls foreskrifter:


Klippet fra Lagonis tråd:
Derfor tager vi den lige igen - udluftningsproceduren:
Du starter bilen. Åbner for ekspansionsbeholderen foran batteriet. Med venstre hånd giver du gas på dieselpumpen. Find et omdr.tal på 2500 - 3000 rpm. Nu falder vandstanden i beholderen - right?. Du har en dunk med kølervæske/vand klar i højre hånd. Ikke slippe gassen! Du fylder beholderen op - helt op! Til randen! Du holder stadigvæk gas på med venstre hånd. Nu skruer du låget på ekspansionstanken med højre hånd. Skru det tæt til. Bliv ved med at holde gassen på. Tag et stykke pap og sæt i klemme ved regulatorarmen, så den holder gassen af sig selv. Gå nu frem til køleren og luk udluftningsbolten et par omgange op. Nu skal det piple op med bobler/vand. Bliver der ikke ved med at være overtryk, så der kommer noget ud af skruehullet indtil det er klart væske uden bobler? Så gentager du bare hle processen forfra indtil det duer.


Og det er gået fint... men slangerne bag i er IKKE hårde som de vel burde... Er det et kæmpe problem? Har læst lidt mere herinde, søgt og søgt, og kan se at flere hæver fronten når der luftes ud! Vil det måske kunne få noget væske op i slangerne?!?

Mvh Elmo

63
Diverse / sænkning - igen igen
« Dato: 08. August 2007 kl: 21:49:31 »
Så har jeg læst samtlige indlæg indeholdende ordet "sænkning" og har ikke fundet svar - så jeg håber der er nogen der kan hjælpe lidt til.

1. Hvorfor findes der sæt der sænker 50/70 og andre 40/40 - altså ikke lige meget for og bag? Har set flere sænkede T3'ere der "står lidt på næsen".
Hvad skal man købe hvis man vil have vognen vandret?

2. Har læst flere steder at med et 50 sæt kommer bilen f.eks 70 ned! Hvad skal det sige? Hvis man køber et 50mm sænkningssæt er det vel meningen at bilen bliver sænket 50mm (f.eks målt ved skærmkant før og efter) eller har det noget med fjedrelængden at gøre?)

3. Der må være nogen der har sænket deres vogn og har erfaringer med et sænkningssæt købt eks. på ebay? Eller hvor har i købt dem - og hvad har i haft af erfaringer?

4. Er der nogen der kører med et setup, hvor bilen har 15" eller 16" hjul, og en tilpas sænkning, så hujlet sidder ud til skærmkant, og blot har nogle cm at gøre godt med? I så fald - hvad har I sænket den og hvilket fælg/dæk spec kører i med (specielt ET)

Ja - når jeg er kommet over alle de fejl Jan fandt T3'eren på 5 min, skal den shines lidt op - og jeg kan jo lige så godt finde ud af hvad jeg skal kigge efter, derfor denne tråd.

min egen er en 82'er med standard undervogn... hvis det gør nogen forskel.

Skyd løs... jeg er efter 1 dag med T3 ved at få trucker ben - der er jo LAAAANGT op i kabinen  :shock:

64
Diverse / Doka, som ikke er syncro længere...
« Dato: 01. August 2007 kl: 10:05:44 »
Har kig på en doka, som har fået anden motor - var tidligere en syncro, men er blevet bygget om... ved faktisk ikke så meget om den endnu.

den er fin og kører godt, jeg er dog lidt bange for det med ombygningen. Det eneste der umiddelbart ikke fungerer er speedometeret. Den MEGET høj... alt for høj til mig, og hvis jeg skal have den, skal den nedad. har søgt lidt herinde omkring sænkning af en syncro (den her er bare ikke syncro længere - men går ud fra at det meste af styrtøj og dele under bilen er de oprindelige - så det svarer vel til at skulle sænke en syncro!?!

Det må man ikke har jeg læst ;o) - har fundet et link til en i Norge, som fortæller det kan gøres med "coach" fjedre... hvad siger i.? Skal jeg holde mig langt fra den?!? Kan den sænkes tror i?

Mvh Elmo

65
Diverse / Hvad skal jeg købe?!?
« Dato: 30. Juli 2007 kl: 15:05:08 »
Hej,

er ny her på siden - har kigget en del igennem, og spørger så det man ikke må spørge om... Hvad skal man købe?

Jeg har kørt T4 tdi i mange år, og har nu sat den salg, for at købe en lidt sjovere bil. Først når den er solgt skal jeg købe noget andet - men er selvfølglig begyndt at kigge... og har forelsket mig i en type 2 T3. Jeg skal hovedsageligt bruge bilen til og fra arbejde, samt smide noget surfgrej i den, så jeg kan komme på vandet. Bilen bliver mit eneste køretøj, så jeg regner med den er til at holde kørende...

Ideen er at bilen skal være en lukket kasse, diesel, udseende ikke vigtigt - den skal bare til jorden, og have et par små alusutter på...  Så er mit spørgsmål... hvad ville I gå efter hvis I skulle ud og købe?
4 eller 5 gear?, årgang?, modelbetegnelse? osv. Evt nogle link til tidligere tråde hvor dette har været oppe at vende.

og hvis man kan finde sådan en bil herhjemme - hvad ligger prislejet så på... evt. hvad skal man ca. betale i afgift hvis man henter en i Tyskland.

Håber at høre fra nogen af jer. - er der en oversigt her på siden, hvor man kan se forskellen på motor, årgange, betegnelser osv.

Mvh Elmo - kanon forum i har fået banket op her.

Sider: 1 ... 3 4 [5]