Forfatter Emne: Start prut - diesel  (Læst 1769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Start prut - diesel
« Dato: 05. Juli 2015 kl: 21:57:29 »
Hej,

Endelig med T3 på plader - bussen har stået stille i lidt mere end et år, og skal nu fragte os rundt i det danske sommerland.

Jeg har dog en lille udfordring. Den starter egentligt som den skal - men en gang i mellem skal den køre på starteren ufattelig længe - og pludselig springer den i gang med en kæmpe prut af grå røg... Har på fornemmelsen at den ikke får diesel - eller måske noget luft der driller.

Jeg skifter brændstoffilter snarest.

Er der  nogen der har oplevet det samme? Eller har et godt råd?

Mvh Lars
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Start prut - diesel
« Svar #1 Dato: 05. Juli 2015 kl: 22:51:04 »
Knækket ledning til/ved gløderør, så forvarmer den ikke hver gang!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Start prut - diesel
« Svar #2 Dato: 05. Juli 2015 kl: 22:54:03 »
Eller bundstykke der ikke giver strøm til magnetventil når der tørnes!

Tjeckes nemt med en prøvelampe direkte på magnetventilen på pumpen  :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.191
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Start prut - diesel
« Svar #3 Dato: 06. Juli 2015 kl: 07:43:58 »
Tillykke med pladerne og velkommen tilbage i folden... ;)


for mig lyder det også som en periodisk fejl på forvarmeren.... held og lykke med fejlsøgning...
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Start prut - diesel
« Svar #4 Dato: 06. Juli 2015 kl: 10:58:43 »
er det ikke den klassikske at forvarmeren tror motoren er varm men det er den reelt ikke. Prøv evt at trække koldstarteren ved en semivarm start. Jarl har skrevet mange tråde om det.

Det kan være trætte dyser, dårlige gløderør og evt relæet og timing.

En anden dog mindre sandsynlig er at dieselen løber væk fra pumpen men så ville du også have problemet ved koldstart.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Start prut - diesel
« Svar #5 Dato: 06. Juli 2015 kl: 22:07:02 »
tak for svar alle sammen - jeg må i gang med fejlsøgning. Det er ikke koldstartshåndtaget der skal trækkes - for sådan et har jeg ikke  ;)

dyser og pumpetiming spiller max - det gjorde det i hvert fald for to år siden... :unsure:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY