Forfatter Emne: Dj gik pludselig i stå???  (Læst 1306 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline alex

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 65
    • Vis profil
Dj gik pludselig i stå???
« Dato: 07. Maj 2013 kl: 21:46:20 »
Hej alle på t3, var ude og køre i min 2,1 dj for at aflevere noget til en kørte stille og roligt for jeg havde ikke travlt, kom frem dertil jeg skulle og fik en sludder for en slader og efter 30 - 40 minutter kørte jeg igen, kørte ca 1 km på vej ned af en bakke med gassen sluppet gik den ud og jeg kunne ikke få liv i den igen, der er tænding på og brændstof om til motoren men det kommer ikke ned i cylinderne, tænker at alle 4 dyser kan da ikke stoppe til på samme tid. Hvad har i af forslag til at løse mit problem?? Vh Alex og brum
VW panelvan 2,1 DJ 87 (første vw og t3)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Dj gik pludselig i stå???
« Svar #1 Dato: 07. Maj 2013 kl: 22:04:44 »
Min MV gik pludselig i stå da jeg en morgen i 15 graders frost var på vej over til Sydfyns Autocamper.
Det viste sig at strømfordelerens aksel var smuttet op og Thing sagde at det af og til skete med WBX'ere.
Anden strømfordeler i og problemet løst......
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Dj gik pludselig i stå???
« Svar #2 Dato: 07. Maj 2013 kl: 22:06:18 »
Check at benzinpumpen summer et par gange når du slår tænding på. Hvis den ikke gør det kan det være relæet til benzinpumpen (sidder i den sorte boks på venstre side af motorrummet). Hvis det ser ok ud der kan du kigge i den anden sorte boks (forrest til venstre i motorrummet). Her sidder nogle af ledningerne samlet med kabelsko m. møtrik - check at den er ordentlig spændt og der er god kontakt.

Held og lykke

Mattias

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Dj gik pludselig i stå???
« Svar #3 Dato: 08. Maj 2013 kl: 00:17:12 »
Der er tænding siger du, men hvordan har du kontrolleret det ?  Har du haft et tændrør liggende så du rent fysisk har set gnisten ?
Hvis der er benzin frem til dyserne må det være strømmen hertil der mangler, hvis den ikke får noget, at leve af ?  Såvidt jeg erindrer " fyrer " den på alle fire på een gang ?  Så det må være relativt let, at konstatere om den får strøm ?  

Kig alle stikforbindelser efter. Der kan være et der er hoppet af et sted - det er set før.
Husk også slangeforbindelser - ikke mindst slangen fra luftfilteret til spjældhuset. Hvis den er skredet af, starter den ikke.