Forfatter Emne: Udskiftning af pop-up tag  (Læst 1652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 323
    • Vis profil
Udskiftning af pop-up tag
« Dato: 07. April 2015 kl: 08:15:27 »
Hej,

Er der nogen der har erfaring med udskiftning af teltdugen (er blevet godt jordslået) på et pop-up tag. Er det en nem opgave eller kan det være noget bøvl?

Vh Kjeld
---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Udskiftning af pop-up tag
« Svar #1 Dato: 07. April 2015 kl: 14:49:46 »
Vi skiftede vores til et uoriginalt fra England med fine blomster på. Jeg målte selv det gamle op og sendte målene afsted og ca 1 uges efter ankom det nye.

Det gamle telt er nemt at tage ned. pas dog på de lister de sidder med, de skal bruges igen. Og det samme gør sig gældende med skruerne i listerne.

Når den nye skal monteres skal tungen holdes lige i munden. Dels skal "stængerne" der holder taget delvis afmonteres så det nye talt kan komme ordentligt på plads. Et godt bræt eller stolpe et godt at have ved hånden.
Derefter er det blot at arbejde sig fremad. Jeg oplevede at det sidste hjørne af teltet var svært at få på plads, men det lykkedes.

Alt i alt tog det ca 8 timer, men indlagte pauser.
[attachment=19397]autocamper.jpg[/attachment]


bh.
claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline javs

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 88
    • Vis profil
Udskiftning af pop-up tag
« Svar #2 Dato: 07. April 2015 kl: 14:51:44 »
Interessant spørgsmål. Mit er også meget grimt. Har du købt et nyt ?? og hvor ?? Håber nogen har gode svar mvh Javs

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Udskiftning af pop-up tag
« Svar #3 Dato: 07. April 2015 kl: 15:33:28 »
Vi brugte http://www.proudtopop.co.uk/

Der var forskellige mønstre og designs at vælge mellem, og de var hurtige på tasterne når man skrev en mail.
De annoncerer primært med T1'ere og T2'ere men det var ikke noget problem med en T3'er.


bh.
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.