Forfatter Emne: køler system  (Læst 1087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bahnsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
    • Vis profil
køler system
« Dato: 09. Juli 2012 kl: 00:13:22 »
Har lige købt mig en westfalia camper fra 85 wbx. Har opdaget at temperatur lampen i instrumentet begynder at blinke, hvis jeg holder stille med motoren igang, når den er varm, og at den holder igen når jeg kører........ :( ... hvad skal jeg kigge efter ??? Og hvor ? Det er en wbx 1.9 i importeret fra USA i 94.
Er der nogen herinde der tilfældigvis ligger inde med det miderste leje til en skyde dør. Er på camping og vil gerne køre efter det.... Konen er ved at være træt af at hoppe ud af dørene : )

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
køler system
« Svar #1 Dato: 09. Juli 2012 kl: 00:22:05 »
Hej og velkommen til.

Hvor i landet er du ca - så er det nemmere at finde hvem der er tættest på og du kan besøge til en kop kaffe og gode råd.

Ud fra det du beskriver, ville jeg se efter 3 ting.
1. Er der vand nok på? Beholder i motorrum skal være helt fyldt, og beholder bag nummerplade skalvære mellem min og max. Og slangen mellem de 2 skal være intakt
2. Er kølersystemet luftet ud? (Søg på udluftning køler herinde).
3. Virker kølerblæseren ude foran? Kan testes ved at afmontere nederste kølegitter, tage stikket af der sidder på thermoføleren i førersiden af kølerens forside, og forbinde det midterste ben med første det ene af de yderste, og så det andet af de yderste. Blæseren skal gerne starte.

Hvis 3 ikke giver resultat, ville jeg se om der var brændt en sikring hh hvordan stelforbindelserne inde bagved sikringsboksen har det.

Vi skal nok få dig fikset, du er kommet til rette sted.

Og vi ser visuelt nysgerrige, billeder af skønheden og historien bag den?

VWelkommen T3il

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Bahnsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
    • Vis profil
køler system
« Svar #2 Dato: 09. Juli 2012 kl: 00:40:42 »
Ja er vist kommet til det rette sted ;) Tak for hjælpen indtil videre, billeder skal der nok komme nogle af... : ) indtil videre kan jeg røbe at hun pt. står m. matsort hjemmemaling ( patina) oprindelig lak er metallic guld, sahara farvet indtræk, og ja..... en ikke helt original reimo høj glasfiber top. Har ladet mig fortælle at der kan være tale om en model der hedder carat. Da der er dreje sæder + dobbelt armlæn i begge sider.
Er der nogen herinde der tilfældigvis ligger inde med det miderste leje til en skyde dør. Er på camping og vil gerne køre efter det.... Konen er ved at være træt af at hoppe ud af dørene : )

Offline Bahnsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 28
    • Vis profil
køler system
« Svar #3 Dato: 09. Juli 2012 kl: 00:43:04 »
holder forøvrigt til i Hammel. Mvh bahnsen
Er der nogen herinde der tilfældigvis ligger inde med det miderste leje til en skyde dør. Er på camping og vil gerne køre efter det.... Konen er ved at være træt af at hoppe ud af dørene : )