T3nettet og T3Klub Danmark forum

Køb og salg => Alt andet => Emne startet af: martin.groendal efter 05. Januar 2019 kl: 23:29:22

Titel: Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)
Indlæg af: martin.groendal efter 05. Januar 2019 kl: 23:29:22
Gode råd søges :o

Jeg har en t3 89' med 1,6 td (jx) hvor topstykket er gået. Og grundet både høj grønafgift samt stramninger (kommende) og alm. miljøhensyn har min kone og jeg talt om at udskifte den gamle jx'er med en benzinmotor. Men jeg er i tvivl om hvorvidt det er en god ide og om hvilken benzinmotor vi bør vælge?

Er du skarp på området vil jeg sætte stor pris på dine råd!

Nb. Er specielt interesseret i at vide mere om:
- hvilken benzinmoter passer i.
- hvad er en fair pris.
- hvor skal jeg lede efter motor.

På forhånd tak!
Titel: Sv: Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)
Indlæg af: rcb efter 06. Januar 2019 kl: 14:19:48
Hej Martin, jeg lytter lige med her, for jeg har samme tanker omkring udskiftning til benz.
MVH Rasmus
Titel: Sv: Diesel vs. benzin - defekt topstykker 1,6 TD (JX'er)
Indlæg af: Hinze efter 09. Januar 2019 kl: 20:13:40
mon ikke der er masser af tråde herinde, hvis der søges lidt.

Når vi taler benzin, er der jo WBX som originalt lå i, ellers er der række4 motorer på diesel koblingsklokke. Motorblokken fra diesel i T3 er "magen" til benzin motoren der ligger i golf 2 og 3, passat osv. Sogar de først 1,8T passer også. Stumper fra diesel kan bruges på ombygningen. motorbøjler, sugesnabel til oliepumpe, bundkar osv.
Skal du blot køre stille og roligt er den nemmeste en 90HK monopoint fra en golf 3.
Fair pris, kik på ebay.de, det koster næsten ingenting. motorkoder du søger kan være 2E, PF,  AGG, ADY.
Du skal sikre dig at synsmanden bliver "tilfreds" og Skat ligeså (altså 20% reglen med HK)